استانها

نشست شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرکرد با دستگاه قضا در استان

به گزارش خبرگزاری سیلاد استان چهارمحال وبختیاری، محمدرضا بیاتی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در جلسه با رئیس‌کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد با اشاره به روند انتخاب شهردار اظهارداشت: از میان گزینه‌های مطرح در نهایت اعضای شورای اسلامی به اتفاق، آقای دکتر جاپلقی را انتخاب و حکم از طرف وزیر کشور ابلاغ شد. 

وی با بیان اینکه با حضور شهردار قبل از ابلاغ حکم دو جلسه برگزار و طی این مدت بررسی‌های لازم از مشکلات سطح شهر انجام شد، افزود: شهردار برنامه‌های خود را با شورا هماهنگ و مورد اقبال اعضا قرار گرفت که اولین برنامه ایشان برنامه‌محوری بوده که دچار روزمرگی نشویم و شهرداری را با برنامه‌های معمول اداره نکنیم. 

رئیس شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: طرح جامع شهری، طرح جامع ترافیک، طرح راهبردی – عملیاتی که هر برش آن بودجه یکسال شهرداری می‌باشد و چشم‌انداز ۲۰ ساله در حال انجام است اما به نتیجه نرسیده‌اند. 

بیاتی با بیان اینکه محله‌محوری برای ارائه‌ خدمات مبنای کار است، ادامه داد: جذب مشارکت مردم در محلات که یکی از کارهای اساسی است، اگر چه به لحاظ سیاست‌های کلی برنامه‌ها باید تفویضی باشد و شهرداری فقط نظارت داشته باشد و مباحث به بخش خصوصی و شرکت‌ها تفویض شود که این مهم بخش عمده سیاست‌هاست، اما بدون مشارکت مردم قطعا به توفیق نخواهیم رسید که این مشارکت‌ها در زمینه فکری و فرهنگی و مباحث محلات است که خودشان در حل مشکلات محلات دخیل باشند و هر آنچه که نمی‌توانند توسط مسئولان پیگیری و رفع شود. 

وی با بیان اینکه واگذاری کارها و برون‌سپاری به بخش خصوصی و جذب خیرین نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: ما باید یک برنامه منسجم و مدونی در این راستا داشته باشیم و شفافیت حتما سرلوحه کار همه اعضا و روسای کمیسیون‌ها قرار دارد و به دلیل اینکه می‌خواهیم تخصص‌محور عمل کنیم، کمیسیون‌ها براساس تخصص اعضای شورا تقسیم‌بندی شده است. 

بیاتی خاطرنشان کرد: توجه جدی به مباحث فرهنگی، حرکت به سمت اقتصاد و درآمد پایدار شهری، حمل و نقل شهری و گردشگری و حرکت قانون‌مدار در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار دارد. 

وی اظهار کرد: مجموعه قوه قضائیه کمک کنند تا حقوق مردم احصاء و از لغزش‌ها جلوگیری شود.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا