استانها

لزوم حمایتهای مالی ارزان قیمت از تولیدکنندگان داخلی/ برگزاری نخستین ایونت ملی آذرماه در منطقه آزاد اروند

حمید سعیدی؛ در گفتگو با خبرنگار سیلاد در آبادان با اشاره به آغاز فعالیت شرکت اش از سال ۱۳۸۶ در سایت صنعتی خرمشهر واقع در منطقه آزاد اروند به منظور تولید گوشی های تلفن همراه و تجهیزات ارتباطی؛ اظهار کرد: امروزه اهمیت تولید داخلی به جهت ایجاد اشتغال و استقلال صنعتی در راستای اقتصاد مقاومتی بر هیچ کس پوشیده نیست و بر همین اساس و با همت و تلاش جوانان فعال در شرکت ارتباطات گویا اروند در مسیر تولید محصولات با کیفیت به منظور جلب رضایت مردم و رشد و توسعه هرچه بیشتر گام برداشته ایم.

وی افزود: افتخارمان آنست که در طول مدت ۱۴ سالی که از فعالیت این شرکت می گذرد؛ توانسته ایم زمینه ی اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان این منطقه را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: با تکیه بر توان جوانان منطقه و همت والای آنها توانسته ایم همگام با تکنولوژی روز دنیا حرکت کنیم و تجهیزات قابل رقابت با تکنولوژیهای روز دنیا چه به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری را تولید کنیم.

وی با اشاره به فعالیت ۸ خط تولید گوشی و تبلت در این شرکت؛ یادآور شد: در حال حاضر با گذشت حدود ۱۴ سال از آغاز به کار این شرکت؛ تولید روزانه ی ما از ۵۰۰ دستگاه گوشی به بیش از ۱۰ هزار دستگاه رسیده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات گویا اروند (جنرال لوکس)؛ از آر.ان.دی، بخش تزریق پلاستیک، طراحی نرم افزار، مونتاژ و کی. یو.سی به عنوان دیگر بخشهای این شرکت نام برد و گفت: تمام شرکت هایی که در دنیا فعالیتشان در حوزه ی تکنولوژیست سعی شان بر اینست که با استفاده از تکنولوژی تغییرات قابل قبولی را در زندگی مردم ایجاد و در سهل و آسانتر کردن آن موثر باشند که این موضوع در زمینه ی گوشی های تلفن همراه رخ داد.

سعیدی؛ از عرصه ی تکنولوژی به مثابه عرصه ی سخت جنگی یاد کرد که بایستی فعالان در این باره، توان رقابت با یکدیگر و ماندن در بازار مربوطه را داشته باشند.

وی افزود: شرکت ارتباطات گویا اروند (جنرال لوکس) در چنین عرصه ای و با توجه به محدودیت های شدید ناشی از تحریم ها و وجود مشکلات مبتلابه تولیدکنندگان داخلی، توانسته در مدت ۱۴ سال فعالیت رو به جلویی را داشته باشد و همچنان پر قدرت و جنگنده در این مسیر گام بردارد و بتواند با دیگر برندهای مطرح دنیا رقابت کند.

وی اظهار کرد: به تازه گی به یک تکنولوژی نوین در عرصه ی گوشی های هایتک دست یافته ایم که قصد داریم برای نخستین بار در سطح کشور و در قالب ایونت داخلی آذرماه امسال از آن در منطقه آزاد اروند رونمایی کنیم. توسعه تکنولوژی و کمک به ارتقاء سطح فعالیت های اقتصادی و گردشگری در منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) از اهداف برگزاری این رویداد بزرگ است.

وی با تاکید بر لزوم همراهی و حمایت رسانه های از فعالیت های فن آورانه ی این شرکت؛ تصریح کرد: تلاشمان در برگزاری این رخداد بزرگ، فراهم آوردن امکان حضور عموم مردم در آن است ضمن اینکه شرکت های صاحب نام در این زمینه می توانند به صورت آنلاین شاهد این رویداد بزرگ باشند. امید می رود تا با کمک و همراهی رسانه ها بتوانیم بهترین ها را در منطقه ی آزاد اروند رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند می تواند در بحث تکنولوژی در ایران جایگاه نخست را داشته باشد؛ یادآور شد: در بدو ورود ما به شهرک صنعتی خرمشهرهیچ شرکت تولیدی در زمینه ی تکنولوژی وجود نداشت اما امروز بیش از ۱۰ شرکت در عرصه ی تکنولوژی در زمینه ی ساخت و تولید دستگاههای عابر بانک، پوزهای بانکی، مودم تولید اینترنت اشیا و غیره در این شهرک فعالند. اتفاقات خوبی در حال رخ دادن در شهرک صنعتی خرمشهر است که می تواند منطقه آزاد اروند را به قطب الکترونیک کشور تبدیل کند اگرچه پیشتر شیراز را قطب الکترونیک کشور می نامیدند اما اکنون با قاطعیت می‌گویم که منطقه آزاد اروند بایستی قطب الکترونیک کشور باشد زیرا آن اقدامات فن آورانه ای را که ما در اینجا انجام می دهیم تاکنون در شیراز رخ نداده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات گویا اروند (جنرال لوکس)؛ در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بحث تکنولوژی گوشی تلفن همراه موضوع هایتک مطرح است که به طور طبیعی در این باره شرکت های زیادی فعالیت ندارند اما به حمد خدا شرکت ما در منطقه آزاد اروند بسیار فعال است و انتظارمان همراهی و حمایت رسانه ها و مسئولان از ما به جهت رقم زدن اتفاقات بزرگتر است.

سعیدی؛ افزود: در مقطعی اخباری مبنی بر ورشکستگی و تعطیلی شرکت ما منتشر شد که واقعیت نداشت، اگرچه ما گاهی با کاهش میزان تولید مواجه بوده ایم اما هیچگاه در روند تولیدمان وقفه ای نبوده و شرکت تعطیل نشده است ما همچنان در حال کار و فعالیتیم و نیروهایمان مشغول به کارند.

وی با بیان اینکه گرانی هزینه های تبلیغات تلویزیونی سبب شده تا ما نتوانیم محصولاتمان را به صورت گسترده به مردم معرفی کنیم؛ اظهار کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ نیرو در شرکت ما مشغول فعالیتند که به جز در برخی رده های بسیار تخصصی آن هم به صورت مقطعی، قریب به اتفاق آنها از بومیان منطقه هستند.

وی تصریح کرد: اولویت مان بهره وری از توان نیروهای جوان بومی است که به رغم نداشتن تبحر و تخصص مورد نیاز ضمن ارائه آموزش‌های لازم به آنان در ادامه برای اشتغال در شرکت از آنها استفاده می کنیم به طور مثال شاید جذب فارغ التحصیلان رشته الکترونیک به تعداد مورد نیاز و بالا در منطقه نباشد لذا با جذب نیروهای بومی و آموزش آنها حتی به صورت اعزام به خارج از کشور برای آموزش موارد مورد نیاز کار را به انجام می رسانیم. گاهی این جوانان برای فراگیری آموزشهای مد نظر ماه ها در شرکتهای مختلف خارجی مستقر می شوند و آموزش‌های لازم را فرا می گیرند. بر بکارگیری نیروهای جوان بومی و آموزش و ارتقاء سطح دانش فنی آنان باور داریم.

وی با اشاره به اینکه کار کردن در شرکت متبوعه اش برای جوانانی که قصد دارند در ادامه ی مسیر در برخی شرکتهای دیگر مشغول به کار شوند، یک رزومه ی موفق به شمار می رود؛ یادآور شد: افتخار بزرگی برای ما است که به عنوان یک شرکت پیشرو در عرصه ی تکنولوژی گوشی های همراه، فعالیت جوانان در این شرکت در کسب موفقیت آنان برای اشتغال در دیگر جاها به عنوان امتیاز مهم به شمار می رود و از این بابت به خود می بالیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات گویا اروند (جنرال لوکس)؛ در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر لزوم حمایت های مالی بیشتر و ارزان از شرکت های تولیدی داخلی؛ گفت: نیاز به حمایت های مالی بیشتر آن هم در قالب دریافت وامهای کم بهره و یا تسهیل در واردات قطعات (مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات) داریم. اگر چه تمام مسئولان مایل به حمایت از تولیدکنندگان هستند اما متاسفانه سودهایی که بانک های داخلی از بابت تسهیلات قابل ارائه به تولیدکنندگان دریافت می کنند به هیچ وجه برایشان صرفه ندارد.

سعیدی؛ افزود: بیشترین انتظار ما از دولت مردان حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان داخلی است که می تواند در قالب حمایت‌های مالی و حتی تبلیغاتی باشد. تاکنون هیچ ارگانی قادر به حمایت کامل مالی از ما نبوده است. اگرچه سازمان منطقه آزاد اروند در معرفی ما به بانک عامل برای دریافت تسهیلات دریغ نکرده اما سود دریافتی بانک از بابت تسهیلات قابل ارائه برای تولید به صرفه نیست ما برای استمرار و توسعه تولیداتمان به وامهای کم بهره نیازمندیم و در غیر این صورت ارائه هرگونه وام، تولیدکنندگان را متحمل بازپرداخت زیاد می‌کند و این بدهی بزرگ به مانند چالشی بزرگ، سد راه تولید می شود و تولید کنندگان سود مناسبی از این بابت عایدشان نمی شود.

وی اظهار کرد: شرکت ارتباطات گویا اروند (جنرال لوکس) ضمن فعالیت در بحث گوشی های صفحه کلیدی؛ از نظر میزان تولید و فروش در کشور حرف اول را می زند و بر همین اساس امسال در مسیر توسعه فعالیت هایمان گام برداشته ایم.

وی با اشاره به شرایط ناشی از انتشار کروناویروس در کشور و تصمیم وزارت آموزش و پرورش در برگزاری کلاسهای درسی به صورت آنلاین تصریح کرد: به طور معمول مصرف ماهانه ی بازار کشور بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه تبلت است که در شرایط کرونایی این رقم به ۵۰۰ هزار دستگاه بالغ شد. در این میان شرکت ما نیز توانست تا ۱۰ درصد از سهم تولید و تامین تبلت های مورد نیاز را به خود اختصاص دهد و خوشبختانه تبلت های ۷ و ۸ اینچی تولیدی ما به سبب کیفیت بسیار خوب شان مورد استقبال خریداران قرار گرفت. تبلت های تولیدی ما دارای قیمتی مناسب با ضمانت ۱۸ ماهه هستند.

وی یادآور شد: در بحث گوشی‌های هوشمند اگر چه بیشترین تمرکزمان بر روی رده های میانی بود اما از حدود سه سال پیش سیاست ما تغییر کرد و اکنون تنها به سمت گوشی های هایتک رفته ایم و دیگر گوشی های میان رده را تولید نمی کنیم. ما نخستین گوشی مان را تحت نام شاهین به بازار عرضه کردیم. در ادامه نیز شاهین ۱ و ۲ به این مجموعه اضافه شد و همچنان در تلاش برای عرضه گوشی های مدل بالاتر به بازار هستیم. تلاشمان رقابت با محصولات مشابه دیگر در عرصه بین المللی و حتی جهانی است. اسم شاهین را نیز به علت جنگنده بودن در عرصه ی رقابت با دیگر گوشی های پرچمدار از جمله سامسونگ، شیائومی و غیره برای محصولاتمان انتخاب کردیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات گویا اروند (جنرال لوکس)؛ با اشاره به فعالیت این شرکت در زمینه ی دوربین گوشی تلفن های همراه تولیدی این شرکت گفت: به زودی در مورد آن نیز صحبت می‌کنیم تا بتوانیم تفاوت های جنرال لوکس را با دیگر محصولات مشابه خارجی برای عموم مردم شهر شرح دهیم و آنان از این مسائل آگاهی یابند. اگر در این عرصه به درستی حرکت کنیم به راحتی می توانیم گوشی های مان را در دیگر کشورها نیز به فروش برسانیم و سبب ارزآوری برای کشور شویم.

سعیدی؛ با بیان اینکه در حال حاضر از برخی کشورهای خارجی البته به تعداد کم، مشتری داریم، افزود: در تلاشیم تا در زمینه ی فروش محصولاتمان آن هم به تعداد بالا به کشورهای خارجی به صورت جدی ورود کنیم. اگرچه ما هنوز به طور جدی در بحث صادرات محصولاتمان ورود نکرده ایم اما به صورت موردی گوشی هایمان خریداری می شود به طوری که نمونه کارهایمان را در برخی کشورهای آفریقایی و روسیه دیده ایم که توسط گردشگران خریداری و به کشورشان برده شده است و این نشان دهنده ی قابل رقابت بودن محصولات ما با دیگر محصولات مشابه خارجی خود است.

وی اظهار کرد: اکنون به مرحله‌ای از هوشمند سازی محصولات تولیدی خود رسیده ایم که می‌توانیم به صورت جدی اعلام کنیم که قابل رقابتیم و توانایی عرضه آن را نه تنها در عرصه ی ملی بلکه در سطح جهانی داریم. به سبب تفاوت‌های فراوان گوشی های تولیدی مان با دیگر گوشی های مشابه نام جنرال لوکس یعنی تمام شیک را برای گوشی های مان که پیشتر به نام جی ال ایکس عرضه می شد، انتخاب کردیم.

وی تصریح کرد: از آنجائیکه تمایلمان برای حضور در عرصه ی فروش محصولاتمان در سطح بین المللی و جهانی به صورت قوی و مدرن است لذا در مورد خدمات پس از فروش نیز شرایطی را مهیا کرده ایم و به این ترتیب خریداران می توانند در صورت نیاز به دریافت خدمات پشتیبانی گوشی های شان را به ۵۰ نمایندگی‌ ما در سراسر کشور ببرند. همچنین بر اساس قراردادی که ما با پست منعقد کردیم هرکس حتی در دورافتاده ترین روستاها می توانند برای دریافت خدمات پشتیبانی گوشی را به اداره پست تحویل دهد تا از آن طریق گوشی به دست ما برسد، مشکل را مرتفع ودوباره آن را به صورت رایگان برای فرد بفرستیم.

وی یادآور شد: همچنین برای قویتر کردن خدمات قابل ارائه پس از فروش در حال اندیشه و ارائه راهکارهای مختلف هستیم و برای آن واحدی در کارخانه تحت نام واحد کال سنترداریم و تعدادی از نیروهایمان به صورت مستمر در طول روز آماده پاسخگویی به مشتریان هستند. در فکر آنیم تا گارانتی تعویض محصولاتمان را در آینده بیشتر کنیم تا خیال مردم از بابت کیفیت محصولات ما راحت و آسوده باشد. خریداران گوشی های تولیدی ما می توانند تا ۷ روز گوشی را در اختیار داشته و در صورت عدم رضایت آن را مرجوع کنند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات گویا اروند (جنرال لوکس)؛ گفت: در آینده گوشی های با کیفیت بسیار بالاتری را به بازار عرضه می کنیم که به طور حتم با اقبال عمومی مواجه می شود تنها مشکل حال حاضر ما محدودیت تولیداتمان آن هم به سبب در اختیار نداشتن تسهیلات در گردش با بهره ی پائین است. گوشی های تولیدی مان به لحاظ کیفی چیزی از گوشی های مطرح دنیا کم ندارد اما به سبب گفته شده، محدودیت تولید داریم. برای عرضه ی محصولات مان چه گوشی های قبلی و چه آنهایی که پس از این تولید و معرفی می کنیم آنها را در سایت مربوطه خود برای علاقه مندان به نمایش گذاشته ایم که می توانند درخواست های خود را ثبت کنند تا گوشی مدنظرشان تهیه، تولید و در اختیارشان قرار داده شود. در حال حاضر با این روش ثبت نامی سعی کردیم خلا و کمبود تولید مان را جبران کنیم اگرچه انتظارمان همچنان حمایت مالی ارزان قیمت مسئولان و به ویژه وزارت ارتباطات از خود و تولیدات مان برای توسعه شان است.

سعیدی؛ با بیان اینکه از زمان راه اندازی شرکت در سال ۸۶ تاکنون موفق به تولید ۲۰۰ مدل گوشی تلفن همراه شده ایم؛ افزود: در حال حاضر در زمینه فیچرفون تولید ۱۰۰ هزار تایی داریم اما در بحث تولید گوشیهای هایتک با محدودیت تعداد مواجهیم زیرا تولیدشان هزینه بالایی دارد. تبلت، فیچرفون، گوشی های هایتک و ساده تنوع محصولات تولیدی ما را تشکیل می دهند.

۴۸ 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا