استانها

رئیس کل دادگستری همدان: ۵ هزار و ۵۲۱ پرونده قضایی، در ۲۶ ماه گذشته به مصالحه ختم شد

به گزارش خبرگزاری سیلاد استان همدان ؛ محمدرضا عدالتخواه، در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس شورای حل اختلاف با اعلام مطلب فوق افزود: عملکرد فعالان شوراهای حل اختلاف و زیرمجموعه وابسته به آن، از آنجا که در مسیر صلح و سازش در پرونده های قضایی نقش دارند، قابل تقدیر و تحسین است.

وی با اعلام اینکه ایجاد مودت، مهربانی و صلح بین مردم در آموزه های دینی ما ارزشمند است، خاطرنشان کرد: مصلحان امروز در عناوین مختلف از جمله شورای حل اختلاف، ستاد تألیف قلوب، کمیته های معتذرین و مصلحین و به تازگی وکلای مصلح، فعالیت خود را به طور مطلوبی دنبال می کنند.

رئیس کل دادگستری همدان، شورای های حل اختلاف را یکی از شیوه های توسعه عدالت اجتماعی در جامعه دانست و گفت: به همت دستگاه قضایی استان، طرح های مبتکرانه ای در یکی دو سال اخیر عملیاتی شده چنانچه با تشکیل و فعالیت ستاد تألیف قلوب در ۲۶ ماه گذشته ۳۳ فقره پرونده مرتبط با قتل عمد به مصالحه کشیده شده است.

عدالتخواه همچنین با اشاره به اینکه کمیته معتذرین با فعالیت در سه بخش مجموعه قضایی، کلانتری ها و پاسگاه ها و زندان ها در ماه های گذشته کارنامه درخشانی برجای گذاشته است، تصریح کرد: به دنبال فعالیت این کمیته در سطح استان در مجموع ۹ هزار و ۴۳۳ نفر برای عذرخواهی از شاکی خود پیشقدم شدند و در نهایت از این تعداد ۵ هزار و ۵۲۱ شاکی از حق خود گذشتند.

وی یادآور شد: تنها با گذشت بیش از دو هزار شاکی در بخش دستگاه قضایی همدان، شاهد بودیم که معادل ۳۷ میلیارد و ۷۰۲ میلیون تومان جزای نقدی از نظر جنبه خصوصی و ۱۵ میلیارد تومان جزای نقدی از نظر جنبه عمومی جرم بخشیده شده است.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا