استانها

به دنبال ایجاد دامداری صنعتی در بزرگترین باغ گردو جهان هستیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان رحیمی رئیس هیات مدیره کشت و صنعت شهمیرزاد طی گفتگویی گفت: کمبود نقدینگی مهم ترین مانع تولید در بزرگ ترین باغ گردو جهان در شهمیرزاد استان سمنان است.

یوسفعلی رحیمی شهمیرزادی در بازدید خبرنگاران از بزرگترین باغ گردو در شهمیرزاد ابراز داشت: این باغ ۷۰۰ هکتاری زیر نظر شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد است و کمک های بانکی با سود ۱۸ درصدی بانک جوابگوی ارتقای ما نیست مگر این که دولت سرمایه ثابت هشت ساله در اختیار ما قرار دهد.

وی ادامه داد: فعالیت ما بر باغبانی تاکید دارد و برای به ثمر رسیدن نتیجه نیاز به زمان پنج ساله سال دارد تا بتواند با تلاش شرکت و سهام داران نتیجه بدهد.

وی اظهار داشت: حدود ۴۰ نفر به طور مستقیم با ما همکاری دارند که در فصل های مختلف همکاری افراد و پیمانکاران به چندین برابر این عدد می رسد و اگر در حوزه های گردشگری و دامداری وارد شویم این تعداد بیشتر نیز می شود.

وی افزود: این شرکت در سال ۱۳۶۷ با همت مردم شهمیرزاد و با سختی هایی که در آبیاری داشت با عرصه ای که مربوط به منابع طبیعی است آغاز به کار کرد و در حال حاضر با احداث استخرهای آبی و ۲ حلقه چاه مراحل پیشرفت خود را طی می کند.

رحیمی شهمیرزادی توضیح داد: وسعت زمین باغ ۷۰۰ هکتاری این شرکت دارای ۴۵۰ هکتار درخت گردو با گونه های مختلف و ۱۰۰ هکتار درخت بادام است، هم چنین حدود ۲۰ هکتار نیز درختان انگور و گل محمدی در این عرصه کاشته شده است.

وی افزود: برای ذخیره آبی یک استخر ذخیره آب ایجاد شد که اگر دولت یاری دهد به کمک مردم و سهام داران می توانیم عایق بندی و راه اندازی آن را انجام دهیم تا بیش از ۳۰۰ هزار متر مکعب آب به این مجموعه اضافه شود؛ هر چند جهاد کشاورزی کمک های خوبی انجام داد اما برای چنین مجموعه وسیعی نیاز به کمک های بزرگ است.

وی ادامه داد: ۱۴ هزار سهام دار شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد به صوت سببی و نسبی شهمیرزادی هستند اما ۲ سال پیش تصمیم بر این گرفته شد که به شرط افزایش سرمایه و با اولویت اهالی شهمیرزاد دیگر افراد نیز بتوانند سهام دار شوند.

رئیس هیات مدیره کشت و صنعت شهمیرزاد بیان کرد : هر سهم این شرکت در سال ۱۳۶۷ یکصد هزار ریال بود و با رشدی که در بازار سرمایه و جریان سرمایه گذاری های مختلف از سال ۱۳۹۱ به بعد رخ داد مبلغ سهام به ۱۲۵ هزار ریال رسید، هر چند قانع به این رشد نیستیم اما با طرح های نوینی که در برنامه داریم و با همکاری سهام داران خرد و کلان این مجموعه پیشرفت های بسیاری رخ خواهد داد.

رحیمی شهمیرزادی خاطر نشان کرد: تاسیس یک دامداری فوق صنعتی مدرن نیاز مبرم این شرکت است و با سرمایه روزانه در گردشی که ایجاد می شود نفع کلیه سهام داران را بدنبال دارد.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا