استانها

هشدار شدید دادستان یزد به هیئت‌های مذهبی متخلف

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، در حالی که بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی هرگونه نخل برداری در استان یزد ممنوع اعلام شده، ویدیویی از برگزاری مراسم نخل برداری در یزد منتشر شده است.

این هیئت در حالی بر خلاف مقررات و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به این کار کرده است که اکثر هیئت‌های عزاداری استان یزد به مقررات پایبند بوده و عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را با رعایت این پروتکل‌ها برگزار می‌کنند.

اما دادستان عمومی و انقلاب یزد با صدور پیامی نسبت به این مساله واکنش نشان داده و به هنجارشکنان هشدار داد.

در پیام محمدرضا حدادزاده آمده است: اندک افرادی که اصل عزاداری را زیر سوال برده و با کم‌توجهی به شرایط و مقررات ابلاغی در فضای بسته و بدون ماسک موجب گسترش بیماری می‌شوند حتی اگر در این روزها امکانش نباشد متعاقبا محاکمه می‌شوند.

وی با بیان اینکه ترجیح مردم به حضور در مراسم‌ها و هیات‌هایی است که در فضای باز با رعایت مقررات و شیوه‌نامه‌ها برگزار می‌شود، از تشکیل پرونده برای هیئت‌های متخلف خبر داد.

حدادزاده ادامه داد: رسانه‌های مختلف گروهی نیز باید مردم را به سمت مراسم‌ها و روضه‌های اصیل و هیات‌های قانونمند استان که متعهد به رعایت مقررات هستند، ترغیب کنند.

دادستان عمومی و انقلاب یزد همچنین از مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی خواسته تا نسبت به رعایت و تذکر مقررات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محرم توجه جدی داشته باشند.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا