سایت خبری
famaserver
  • خانه
  • عمومی
  • ورزش
  • اقتصاد
  • مسکن
  • بین الملل
  • جامعه
  • فناوری اطلاعات
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

گزارش رسانه‌های صهیونیستی از ناکامی تلاش‌ها برای تشکیل نیروی بین‌المللی در غزه

گزارش رسانه‌های صهیونیستی از ناکامی تلاش‌ها برای تشکیل نیروی بین‌المللی در غزه

6 ماه پیش
واکنش نتانیاهو به حمله استرالیا

واکنش نتانیاهو به حمله استرالیا

6 ماه پیش
حماس ترور فرمانده ارشد القسام را تایید کرد

حماس ترور فرمانده ارشد القسام را تایید کرد

6 ماه پیش
عراقچی: صلح و ثبات افغانستان تنها از مسیر همگرایی منطقه‌ای محقق می‌شود

عراقچی: صلح و ثبات افغانستان تنها از مسیر همگرایی منطقه‌ای محقق می‌شود

6 ماه پیش
غریب آبادی: مردم ایران هرگز تسلیم تهدیدات و تجاوزات نخواهند شد و متحد و منسجم در مقابل متجاوز خواهند ایستاد

غریب آبادی: مردم ایران هرگز تسلیم تهدیدات و تجاوزات نخواهند شد و متحد و منسجم در مقابل متجاوز خواهند ایستاد

6 ماه پیش
واکنش ایران به حمله خشونت آمیز در سیدنی استرالیا

واکنش ایران به حمله خشونت آمیز در سیدنی استرالیا

6 ماه پیش
مصر: همه گزینه‌ها از جمله راه‌حل نظامی را درمورد سد النهضه بررسی می‌کنیم

مصر: همه گزینه‌ها از جمله راه‌حل نظامی را درمورد سد النهضه بررسی می‌کنیم

6 ماه پیش
واکنش آمریکا به تیراندازی مرگبار در سیدنی

واکنش آمریکا به تیراندازی مرگبار در سیدنی

6 ماه پیش
رضا نصری: علی‌اکبر صالحی شایسته‌ترین گزینه نه برای مدیریت یک سفارتخانه، بلکه برای عهده‌دار شدن سمت پیشنهادی «نماینده ویژه ایران در جهان عرب» است

رضا نصری: علی‌اکبر صالحی شایسته‌ترین گزینه نه برای مدیریت یک سفارتخانه، بلکه برای عهده‌دار شدن سمت پیشنهادی «نماینده ویژه ایران در جهان عرب» است

6 ماه پیش
ادعای اوکراین درباره حملات نظامی دقیق به عمق خاک روسیه

ادعای اوکراین درباره حملات نظامی دقیق به عمق خاک روسیه

6 ماه پیش

Home » قهوه برای سلامتی خوب است یا بد؟

قهوه برای سلامتی خوب است یا بد؟

زمان انتشار: 18 نوامبر 2025 ساعت 12:13

دسته بندی: جامعه

شناسه خبر: 2884556

زمان مطالعه: 8 دقیقه

قهوه برای سلامتی خوب است یا بد؟

قهوه برای سلامتی خوب است یا بد؟

به گزارش سیلاد، چای و قهوه فقط دو نوشیدنی عادی نیستند، بلکه بخشی از سبک زندگی‌ ما را به خود اختصاص داده‌اند و بسیاری از ما روز خود را با آن شروع می‌کنیم. یکی از اساتید دانشگاه ضمن مطرح کردن یک سری از شروط برای نوشیدن قهوه آن را برای سلامت کلی مفید دانسته است.

همشهری آنلاین نوشت: حتی مطالعات نشان می‌دهند که نوشیدنی‌هایی مانند قهوه در سطوح معمول مصرف، عموما بی‌خطر به نظر می‌رسند، و بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشترین کاهش خطر برای پیامدهای مختلف سلامتی با سه تا چهار فنجان در روز حاصل می‌شود و احتمالا بیشتر از آنکه آسیب زننده باشند، برای سلامتی مفید هستند.

همچنین، ترکیبات زیست‌فعال قهوه مانند کافئین، اسیدهای کلروژنیک و پلی‌فنول‌ها از طریق مکانیسم‌هایی مانند اثرات آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی و تنظیم متابولیک در این اثرات محافظتی نقش دارند. دکتر سوراب ستی، متخصص گوارش که در دانشگاه‌های هاروارد و استنفورد آموزش دیده، نیز اظهار می‌کند که قهوه برای مغز، روده و کبد کاملا فوق‌العاده است. او در پستی که اخیرادر اینستاگرام انتشار داده اشاره کرده که پلی‌فنول‌های موجود در قهوه، باکتری های خوب روده را افزایش می‌دهند. قهوه همچنین تمرکز و حافظه را افزایش می‌دهد و در نتیجه احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد. کبد چرب را نیز بهبود می‌بخشد. او اضافه می‌کند، اما اکثر مردم قهوه خود را اشتباه می‌نوشند. در این ویدئو، او سه اشتباه رایجی را که مردم با قهوه مرتکب می‌شوند توضیح می‌دهد و همچنین نحوه اصلاح این اشتباهات را به اشتراک می‌گذارد.

اشتباه اول: اضافه نکردن شکر به قهوه

اضافه کردن شکر به قهوه منجر به افزایش ناگهانی قند خون و افزایش التهاب می‌شود که خوب نیست. دکتر ستی پیشنهاد می‌کند از میوه مانک که یک شیرین‌کننده طبیعی است که تا ۳۰۰ برابر شیرین‌تر از قند بوده و فاقد کالری و کربوهیدرات است یا استویا بدون افزودنی اریتریتول استفاده شود. طبق یک مطالعه، آب میوه مانک همچنین می‌تواند با افزایش عوامل ایمنی و تعدیل مثبت ترکیب میکروبیوتای روده، ایمنی را بهبود بخشد که برای سلامت کلی و عملکرد سیستم ایمنی مفید است. در مطالعه دیگری به این نکته اشاره شده که عصاره میوه مانک می‌تواند پاسخ‌های گلوکز و انسولین پس از غذا را کاهش دهد. این عصاره با پشتیبانی از تنظیم گلیسمی بدون کالری اضافه، پتانسیل ایجاد سلامت متابولیک پایدار را دارد.

اشتباه دوم: استفاده نکردن از قهوه ارگانیک

به گفته دکتر سوراب ستی، قهوه یکی از محصولاتی است که بیشترین میزان آفت‌کش را دارد. او می‌گوید شما که واقعا نمی‌خواهید آفت‌کش‌ها را مصرف کنید. در ادامه دکتر ستی پیشنهاد می‌کند که محصولات قهوه ارگانیک بخرید و قبل از خرید قهوه، آن را از نظر سلامت بررسی کنید.

اشتباه سوم: اجتناب از قهوه‌ رست تیره

به گفته‌ دکتر سوراب، ممکن است تعجب‌آور باشد، اما رست تیره‌تر کافئین کمتری دارد و بنابراین برای معده راحت‌تر است، همچنین، او می‌گوید اگر مشکل سوزش سر دل ندارید، رست روشن را انتخاب کنید زیرا بیشترین مقدار پلی‌فنول را دارد. طبق نتایج یک مطالعه‌ ، رست تیره ممکن است برخی از آنتی‌اکسیدان‌ها مانند اسیدهای کلروژنیک را در مقایسه با رست روشن کاهش دهد، اگرچه اثر آفت‌کش‌ها و سموم بیشتری را نیز از بین می‌برد. قهوه‌ رست تیره همچنین مسیرهای آنتی‌اکسیدانی مانند Nrf۲ را که برای محافظت از سلول‌ها بسیار مهم است، به طور قوی‌تری فعال می‌کند. این قهوه حاوی مواد مغذی ضروری مانند منیزیم، پتاسیم، نیاسین (ویتامین B۳)، ریبوفلاوین، تیامین و اسید پانتوتنیک (ویتامین B۵) است که از سلامت کلی پشتیبانی می‌کند.

با بو دادن یا رست کردن دانه های قهوه می توان طعم، مزه و حتی رایحه آن را منحصر به فرد کرد. وقتی میوه‌های قهوه چیده میشوند، شباهتی با دانه قهوه ای که داخل قهوه ساز یا اسپرسوساز می گذاریم ندارند. بعد از پوست کندن میوه قهوه و استخراج کردن و خشک کردن آن دانه قهوه و رنگ روشنی باقی می ماند که این دانه شامل اسید کلروژنیک هست که با رست کردن و بو دادن آن می‌توان اسیدیته قهوه را کاهش داد.

۴۷۲۳۶

برچسب ها
کافئین
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • فوری؛ مدارس تهران تعطیل شد/ جزئیات
    فوری؛ مدارس تهران تعطیل شد/ جزئیات 5 ماه پیش
  • فوری؛ مدارس تهران تعطیل شد/ جزئیات
    فوری؛ مدارس تهران تعطیل شد/ جزئیات 5 ماه پیش
  • فوری؛ مدارس تهران تعطیل شد/ جزئیات
    فوری؛ مدارس تهران تعطیل شد/ جزئیات 5 ماه پیش
  • مدارس این استان فردا (۱۶ دی) تعطیل شد
    مدارس این استان فردا (۱۶ دی) تعطیل شد 5 ماه پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • استانها 16271
  • اقتصاد 11883
  • بازار مالی 2469
  • بین الملل 14490
  • تبلیغات 31
  • جامعه 10132
  • دانش 7584
  • عمومی 1926
  • فناوری اطلاعات 7985
  • فیلم 3546
  • کاریکاتور 519
  • مسکن 1913
  • ورزش 23778

جدیدترین مقالات

  • شتاب بخشی به طرح آبرسانی غرب مازندران
    شتاب بخشی به طرح آبرسانی غرب مازندران 12 ساعت پیش
  • کارخانه کمپوست  شهرداری خرم‌آباد در آستانه بهره‌برداری
    کارخانه کمپوست شهرداری خرم‌آباد در آستانه بهره‌برداری 12 ساعت پیش
  • وزیر راه: راه‌آهن اردبیل شاهکار مهندسی ایرانی است
    وزیر راه: راه‌آهن اردبیل شاهکار مهندسی ایرانی است 12 ساعت پیش
  • شناسایی و جمع‌آوری ۴ انشعاب غیرمجاز برق در شهرستان سامان/ اجرای طرح «مهتاب» با هدف مدیریت هوشمند تلفات انرژی
    شناسایی و جمع‌آوری ۴ انشعاب غیرمجاز برق در شهرستان سامان/ اجرای طرح «مهتاب» با هدف مدیریت هوشمند تلفات انرژی 12 ساعت پیش
  • تبدیل سواحل مازندران به کانون برنامه های فرهنگی و آئینی
    تبدیل سواحل مازندران به کانون برنامه های فرهنگی و آئینی 12 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  دانلود رایگان نرم افزار |  کلاس آنلاین

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور