تبلیغات

به قیمت توجه کنید و این ویلاها را اجاره نکنید

به قیمت توجه کنید و این ویلاها را اجاره نکنید مسئله اجاره ویلا با امکانات آن از یک سو و مبلغ اجاره بهای آن از سوی دیگر، پیوند تنگاتنگی دارد. هیچ فردی علاقه ندارد که ویلایی اجاره کند که امکان…

به قیمت توجه کنید و این ویلاها را اجاره نکنید

مسئله اجاره ویلا با امکانات آن از یک سو و مبلغ اجاره بهای آن از سوی دیگر، پیوند تنگاتنگی دارد. هیچ فردی علاقه ندارد که ویلایی اجاره کند که امکانات کم و اجاره زیادی داشته باشد. اما از سوی دیگر برخی از افراد بر اساس این ضرب‌المثل که «هیچ ارزانی بی حکمت نیست»، گمان می‌کنند که اگر ویلایی قیمت بالایی داشته باشد، باید از امکانات فراوانی برخوردار بوده و یا ارزش بالایی داشته باشد. اما توصیه ما به شما این است که به قیمت توجه کنید و این ویلاها را اجاره نکنید و تنها ویلاهایی را اجاره کنید که ارزش واقعی ملک با بهای آن همخوانی داشته باشد. بدین گونه احساس رضایت شما از اجاره ویلا و سفرتان بسیار بیشتر خواهد بود.

به موقعیت ویلا توجه کنید تا ویلای گران اجاره نکنید

نخستین پیشنهاد ما به شما این است موقعیت ویلا را در نظر بگیرید و ویلایی دورافتاده را گران اجاره نکنید. دقت کنید ویلایی که از امکاناتی نظیر سوپر مارکت، پمپ بنزین و جاهای دیدنی دور است را به جای یک ویلای مرکز شهر اجاره نکنید یا اگر قصد چنین کاری را دارید، آن را با ارزش مناسبش و نه با قیمت ویلایی در مرکز شهر اجاره نمایید. شاید از خود بپرسید که چگونه می‌توان موقعیت جغرافیایی مناسب ویلا را تشخیص داد و برای پرهیز از گران اجاره کردن ویلای دورافتاده، چه روشی را می‌توان اتخاذ نمود؟

این پست را حتما بخوانید: از رویا تا واقعیت، ماجرای خواندنی ویلای اجاره ای

پاسخ این سوال مراجعه به سایت‌های اجاره ویلا است که می‌توان قیمت واقعی ویلاها را در آنها پیدا کرد. در سایت‌هایی نظیر اتاقک یا جاباما، نقشه تقریبی و موقعیت جغرافیایی هر ویلا نمایش داده شده است که شما می‌توانید از طریق مشاهده آنها، نسبت به منطقه‌ای که ویلا در آن قرار دارد، آگاه باشید و قیمت آن را بررسی نمایید. علاوه بر این می‌توانید مطمئن باشید که کارشناسان این سایت‌ها، بر قیمت گذاری ویلاها نظارت دارند، بنابراین شما می‌توانید اجاره واقعی متناسب با منطقه جغرافیایی هر ویلا را برای آن اقامتگاه پرداخت نمایید.

به متراژ ویلا توجه کنید تا ویلای گران اجاره نکنید

گاهی اوقات ویلاها در یک موقعیت بسیار خوب شهری یا روستایی قرار دارند و از نظر مکانی مناسب به نظر می‌آیند اما این تمام چیزی نیست که شما هنگام اجاره ویلا باید به آن توجه نمایید. یکی دیگر از نکات مهم، متراژ ویلاها است. اگر یک ویلا با متراژ پایین تنها به دلیل قرار داشتن در مکانی خوب قیمت بالایی داشته باشد، از ارزش واقعی برخوردار نیست.

در حقیقت قیمت ویلا باید با متراژ آن هماهنگی داشته باشد و کسانی که ویلا را اجاره می‌دهند نیز باید متراژ واقعی را به شما اعلام نمایند. گاهی اوقات املاکی‌ها و کسانی که به تبلیغ ویلاهایشان می‌پردازند، متراژ واقعی را اعلام نکرده و یا مشاعات ملک را روی مساحت آن حساب می‌کنند و یک ساختمان با متراژ کمتر را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند. این در حالی است که سایت‌های اجاره ویلا نظیر اقامت ۲۴ یا جاباما و شب برای اعلام متراژ واقعی ملک اصرار می‌ورزند. بنابراین اگر شما برای اجاره یک فلت استودیوی ۳۰ متری و یا یک ویلای ۵۰۰ متری اقدام کنید، می‌توانید در مورد متراژ آن مطمئن باشید.

به امکانات ویلا توجه کنید تا ویلای گران اجاره نکنید

یکی دیگر از نکات مهمی که باید هنگام اجاره ویلا به آن توجه داشته باشید، امکانات ویلا است. گاهی اوقات مالکان در مورد امکانات و تجهیزات ویلای خود اطلاعات نادرستی می‌دهند که ممکن است شما را به عنوان کسانی که قصد اجاره آن را دارید، گمراه نماید. به عنوان مثال ممکن است اطلاعات در مورد پارکینگ ویلا ناقص باشد، شما تصور کنید ویلایی با پارکینگ سرپوشیده اجاره می‌کنید اما این پارکینگ دارای حفاظ و سرپوش نباشد. در این صورت شما برای امکاناتی که وجود ندارد قیمت بیشتری می‌پردازید و این کار درستی نیست.

با این همه باید بدانید که در صورت اجاره ویلا از طریق سایت‌های معتبر، چنین چیزی برای شما روی نخواهد داد. آگهی‌های اجاره ویلا در سایت جاباما یا جاجیگا با نظارت کامل کارشناسان این سایت، منتشر می‌شوند و اطلاعات موجود در صفحه نمایه هر ویلا، کاملا از نظر امکانات با چیزی که واقعا وجود دارد برابری می‌نماید. بنابراین شما ویلایی با ارزش مناسب خودش اجاره می‌کنید و خیالتان از نظر قیمت آن راحت است.

به تجهیزات ویلا توجه کنید تا ویلای گران اجاره نکنید

تمامی ویلاهای مبله دارای تجهیزاتی نظیر سرویس خواب، مبلمان، وسایل آشپزخانه و… هستند که شما هنگام اجاره ویلا باید آنها را در نظر بگیرید. اگر یک ویلا فاقد وسایل پخت و پز در آشپزخانه باشد، نباید هم قیمت با ویلایی با شرایط متفاوت اجاره داده شود. هم‌چنین یک ویلا که دارای آلاچیق و باربیکیو است، قیمت بالاتری نسبت به ویلایی در همسایگی خود دارد که فاقد چنین تجهیزاتی است.

برای پیدا کردن تجهیزات هر ویلا، به صفحه نمایه آن ویلا در سایت‌های جاباما یا هومسا سر بزنید تا تمامی امکانات و تجهیزات آن را به تفکیک و به تفصیل مطالعه نمایید و در نتیجه هنگام تصمیم گرفتن برای انتخاب هر ویلا، آن را با موارد مشابه مقایسه نموده و ویلایی را اجاره کنید که دارای ارزش واقعی باشد.

به هزینه اضافه نفرات توجه کنید تا ویلای گران اجاره نکنید 

بسیاری از ویلاها دارای قوانین ویژه‌ای هستند به این معنی که ظرفیت آنها بر اساس تعداد سرویس‌های خوابشان تعیین می‌شود ولی برای نفرات اضافه نیز سرویس‌های خواب سنتی در نظر می‌گیرند که ظرفیت کلی ویلا را بالاتر می‌برد اما هزینه اجاره ویلا نیز به ازای هر نفر اضافه تغییر می‌کند.

زمانی که قصد اجاره ویلا به صورت آنلاین را داشته باشید، رقم اجاره برای هر نفر اضافه در سایت‌هایی نظیر میهمان شو و یا جاباما قید شده است بنابراین شما می‌توانید بر اساس هزینه نفرات اضافه‌ای که همسفرتان هستند، بهای واقعی را که باید برای اجاره ویلا بپردازید، دریابید. گاهی اوقات این رقم با قیمت اولیه‌ای که در نظر گرفته‌اید تفاوت بسیار دارد و از ارزش واقعی ویلا بیشتر بوده و در صورت اجاره آن، اقامتگاهی گران را اجاره کرده‌اید.

شرایط خودتان را در نظر بگیرید تا ویلای گران اجاره نکنید

قصد برخی از افراد از سفر این است که بیشتر در خارج از ویلا به گشت و گذار و تفریح بپردازند و تنها در ساعات استراحت به ویلا بازگردند. قطعا اجاره ویلایی لوکس و با امکانات زیاد که قیمت بالایی دارد برای این افراد مناسب و به صرفه نیست.

از سوی دیگر ممکن است برخی از افراد در جستجوی یک مکان دنج و ساکت برای تمدد اعصاب باشند بنابراین لزومی ندارد که در یک ویلای شهری که در نزدیکی مراکز خرید و پر رفت و آمد شهر بوده و به همین دلیل قیمت بالاتری دارد، ویلا اجاره نمایند. شما می‌توانید با در نظر داشتن شرایط خودتان و دلیلتان برای سفر و اجاره ویلا، برای اجاره ویلایی با قیمت مناسب، اقدام نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا