استانها

۲۵ درصد مدارس یزد در وضعیت تخریب قرار دارند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، جواد ذاکر درباره وضعیت مدارس در استان گفت: در حال حاضر ۲۵ درصد مدارس دایر استان در وضعیت تخریب قرار دارند که این موضوع ۲۸۸ مدرسه از هزار و ۱۲۶ مدرسه دایر استان را شامل می‌شود.

وی افزود : در بین شهرستان‌های استان، اردکان با ۳۶ درصد بالاترین نسبت و یزد با ۱۰۳ مدرسه بیشترین تعداد مدرسه تخریبی را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل نوسازی مدارس استان گفت : بر اساس آخرین آمار، شهرستان‌های ابرکوه ۲۳، اردکان ۳۸، اشکذر ۲۳، بافق ۱۳، بهاباد ۴، تفت ۳۱، خاتم ۸، مروست ۳، مهریز ۱۸ و میبد ۱۸ مدرسه دایر تخریبی دارند.

ذاکر با اشاره به افزایش اعتبارات ملی اداره کل نوسازی استان پس از پیگیری‌های مستمر در دو سال اخیر افزود : اعتبارات ملی تخصیص یافته سال ۹۹ نسبت به سال ۹۶ از رشد ۱۰ برابری برخوردار بود و به رقم هزار میلیارد ریالی رسید.

وی تأکید کرد که هر چند افزایش قیمت‌ها و تورم موجود در بازار، رشد اعتبارات را کم اثر کرد، اما در حال حاضر بیش از ۲۰۰ طرح توسعه، تخریب و تعمیرات فضاهای آموزشی در حال اجراست.

مدیر کل نوسازی مدارس استان از افتتاح ۴۰ طرح و ۲۷۹ کلاس درس در سال ۹۹ و همچنین به بهره برداری رسیدن ۱۶ طرح و ۷۹ کلاس درس در ۶ ماهه ابتدای امسال خبر داد و گفت: خیرین محترم حضور و نقش پررنگی در امر مدرسه سازی دارند، به گونه‌ای که در سال ۹۹ تعداد طرح‌های خیری نسبت به سال ۹۸ از رشد ۲۰۰ درصدی برخوردار بوده و به تعداد ۹۰ طرح رسیده است.

وی تسریع در روند عملیات عمرانی مدارس را خواستار شد و گفت : افزایش اعتبارات دولتی از محل منابع ملی و استانی و تخصیص به موقع اعتبارات و اهتمام در تکمیل طرح‌های نیمه تمام و بهره برداری از آن‌ها می‌تواند در بهبود فضاهای آموزشی کمک کند و در این راستا مسئولان استانی باید اداره کل نوسازی مدارس را در این امر یاری کنند.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا