فناوری اطلاعات

مایکروسافت تکذیب کرد: اپ‌های اندرویدی به ایکس باکس نمی‌آیند

زیرسیستم اندروید در مایکروسافت استور اخیرا پشتیبانی از ایکس باکس را اضافه کرده و همین مسئله باعث شده شایعاتی درباره آمدن اپلیکیشن‌ها و حتی بازی‌های اندرویدی به ایکس باکس مطرح شود. با این حال، مایکروسافت این اتفاق را تکذیب کرده است.

اخیرا مشاهده شده بود که زیرسیستم اندروید برای ویندوز ۱۱ که قرار است اپلیکیشن‌های اندروید را به ویندوز بیاورد، از ایکس باکس هم پشتیبانی می‌کند. همین مسئله موجب شد عده‌ای تصور کنند که مایکروسافت می‌خواهد اپلیکیشن‌ها و شاید بازی‌های اندرویدی را به کنسول‌های ایکس باکس بیاورد. با این حال، سخنگوی مایکروسافت تایید کرده که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای آوردن زیرسیستم اندروید ویندوز ۱۱ به ایکس باکس وجود ندارد.

اگرچه وب‌سایت‌های بسیاری از این ایده استقبال کرده بودند و با هیجان درباره آن صحبت می‌کردند، اما حداقل فعلا نباید منتظر چنین قابلیتی باشیم.اما آیا در آینده این امکان وجود دارد که پشتیبانی از زیرسیستم اندروید به ایکس باکس اضافه شود؟ فعلا نمی‌توان با قطعیت چیزی گفت. اگر تجربه اندروید روی ویندوز موفقیت‌آمیز باشد، شاید مایکروسافت این ایده را در ایکس باکس هم پیاده‌سازی کند.

اپلیکیشن‌های اندرویدی معمولا با اندازه نمایشگر تبلت‌ها مشکل دارند و این ایراد برای نمایشگر تلویزیون‌ها دوچندان می‌شود. در حوزه بازی‌ها هم بعید به نظر می‌رسد که بازی‌های اندرویدی به یک‌باره از ایکس باکس پشتیبانی کنند و امکان اجرا شدن روی این پلتفرم را داشته باشند.

بازی‌های اندرویدی برای آمدن به ایکس باکس باید تغییرات زیادی پیدا کنند تا APIهای ایکس باکس لایو را در بر بگیرند. ولی سوال این است که چرا مایکروسافت باید به بازی‌های اندرویدی خارج از ایکس باکس لایو اجازه ورود به کنسول‌های ایکس باکس را بدهد، آن هم در حالی که کل پلتفرم این شرکت توسط فروش نرم‌افزار هدایت می‌شود؟

استور مایکروسافت پیش‌تر هم به اشتباه اعلام کرده بود که برخی اپلیکیشن‌های ویندوزی از ایکس باکس پشتیبانی می‌کنند در حالی که در واقعیت چنین نبود. پس دفعه بعدی بهتر است خیلی زود هیجان‌زده نشویم و منتظر تایید رسمی بمانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا