ورزش

جای خالی جواد نکونام در لیگ بیست و یکم

سپهر ستاری: تکلیف نیمکت‌های لیگ برتر بیست و یکم تا حد زیادی مشخص شده و اکثر تیم‌ها سرمربی خود برای فصل آینده را معرفی کرده‌اند. در حال حاضر به جز شهرخودرو، نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان بقیه تیم‌ها سرمربی دارند و نکته عجیب غیبت یک نام در بین سرمربیان فصل بعد است. جواد نکونام پس از گذراندن دو فصل موفق با فولاد از این تیم جدا شد ولی هنوز تیم جدیدش مشخص نشده و با این روند احتمالا حداقل در هفته‌های ابتدایی لیگ بعدی غایب خواهد بود که این هم خودش از عجایب فوتبال ایران است. مربی که در دو فصل گذشته یک سهمیه آسیایی و یک قهرمانی جام حذفی کسب کرده باید بیرون بنشیند و لیگ را از خانه تماشا کند. این اتفاق درحالی رخ داده که لیگ برتر همین حالا مربیانی دارد که سال‌هاست هیچ دستاوردی کسب نکرده‌اند ولی هر سال با قدرت تیم می‌گیرند و پای ثابت مسابقات هستند.

عملکرد نکونام در فولاد به قدری خوب بود که تحسین همگان را به همراه داشت. او جدا برگرداندن فولاد به مسابقات آسیا و گرفتن جام برای تیم اهوازی، توانست بسیاری از بازیکنان این تیم را به کیفیتی برساند که تبدیل به مهره‌های مهم نقل و انتقالات شوند و چند نفر از آن‌ها هم در تیم ملی حضور دارند. محسن فروزان، محمد آبشک، فرشاد احمدزاده و لوسیانو پریرا از جمله نفراتی بودند که با حضور در تیم نکونام بار دیگر به اوج برگشتند و نفراتی چون زبیر نیک‌نفس، عارف آقاسی و صالح حردانی هم زیر نظر نکونام تبدیل به ستاره شدند و حالا در اردوی تیم ملی حضور دارند.

فوتبال ایران به مربیانی چون نکونام که بدون ادعا کار می‌کنند نیاز مبرمی دارد و حضور امثال نکونام سطح لیگ برتر را بالا می‌برد اما او باید در اوج دوران مربیگری خود فصل را بدون تیم آغاز کند. با این حال بعید است دوری نکونام از لیگ برتر طولانی شود و او احتمالا یکی از جدی‌ترین آلترناتیوهای نیمکت‌های لرزان فصل بعد خواهد بود.

۲۵۸ ۲۵۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا