استانها

تجلیل از ۱۴ دستگاه اجرایی برتر استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال : در این آئین، مدیران ۱۴ دستگاه‌ منتخب استان که براساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی و خدمات برتر موفق به کسب بیشترین امتیاز در جشنواره شهید رجایی شده بودند مورد تجلیل قرار گرفتند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی تلاشی است در راستای اجرای نقشه راه اصلاح نظام اداری که مبتنی بررئوس سیاستهای کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده و تمامی صاحبنظران و دلسوزان نظام کشور را بر می انگیزد که در مسیر تعمیق ،استمرار و اجرای آن برنامه ریزی نموده تا مردم و مسئولان توامان شاهد محقق شدن نظامی کارا و اثر بخش بر پایه ارزشهای اسلامی باشد.

علی شهریارپورگفت: ارزیابی دستگاه های اجرایی استان یک فرآیند می باشد که در ابتدا توسط دستگاه اجرایی و وزارتخانه متبوع آن آغاز می گردد.

وی ادامه داد: در سال جاری، استان در مجموع میانگین امتیازهای محورهای اختصاصی و عمومی نسبت به سال قبل رشد ۵.۳ درصدی، در محور عمومی رشد ۷.۰۶ درصدی و در محور اختصاصی رشد ۳.۶۴ درصدی داشته است.

وی افزود:دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری در پنج گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، تولیدی و خدماتی، عمومی و قضایی، زیربنایی و توسعه زیرساخت و سلامت و رفاه اجتماعی تقسیم و براساس شاخص‌های اختصاصی و عمومی ارزیابی شده‌اند.

امتیاز مورد نظر در این ارزیابی را در مجموع ۲ هزار امتیاز اعلام و تصریح کرد: یک‌هزار امتیاز آن به شاخص‌های عمومی و یک‌هزار امتیاز به شاخص‌های اختصاصی تعلق می‌گیرد.

وی یادآورشد: بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی سه دستگاه به عنوان دستگاه برتر در مجموع امتیاز شاخص های عمومی و اختصاصی و دو دستگاه برتر در شاخص های عمومی و ۵ دستگاه برتر در گروه های ۵ گانه و دو دستگاه برتر در کار برجسته و دو دستگاه برتر در کارتیمی و مدیریت موثر معرفی گردیدند.

همچنین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری ضمن تبیین روند ارزیابی در استان چهارمحال و بختیاری گفت: ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی استان فرآیند مستمری است که بخشی از آن در سال جاری در ادامه سال قبل صورت میگرد ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۹ از آبانماه سال ۹۹ با ارسال بخشنامه و دستورالعمل های سازمان اداری و استخدامی کشور آغاز شد و دستگاههای اجرایی از اسفند ماه سال ۱۳۹۹تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰نسبت به تکمیل و بارگذاری اطلاعات اولیه خود و انجام مرحله خود ارزیابی در ستادها اقدام می نمایند که در این بین در نهایت از ارزیابی ۵۲ دستگاه از ۶۲ دستگاه که موفق به بارگذاری اطلاعات شدند.

ندا شریفی در ادامه تصریح کرد: برنامه های این معاونت در ارزیابی عملکرد دستگاه در سال ۱۴۰۰ به صورت ارزیابی مستمر و سه ماهه درقالب چک لیست های منطبق بر شاخص های ارزیابی مشخص شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و نیز احصا الگوهای مناسب جهت ترغیب کلیه دستگاههای اجرایی در رقابت ارزیابی عملکرد سال جاری۱۴۰۰ استان خواهد بود.

در بخش مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی، اداره کل امور اقتصادی و دارائی، اداره کل حفاظت محیط زیست و مدیریت درمان تامین اجتماعی به عنوان دستگاه‌های منتخب معرفی و از مدیران آنها تجلیل شد.

اداره کل جهاد کشاورزی و اداره کل پزشکی قانونی هم از نظر شاخص‌های عمومی بیشترین امتیاز را در بین دستگاه‌های اجرایی استان کسب کردند.

شرکت توزیع برق استان در گروه زیربنایی و توسعه زیر ساخت ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، اداره کل امور مالیاتی در گروه تولیدی و خدماتی،" اداره کل منابع طبیعی در گروه عمومی و قضایی، اداره کل بیمه سلامت در گروه سلامت و رفاه اجتماعی عنوان دستگاه‌های اجرایی برتر معرفی شدند.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش به عنوان دستگاه برتر در اقدام برجسته، اداره کل ثبت احوال و اداره کل انتقال خون دستگاه برتر در کار گروهی شناخته شدند.

همچنین در این آئین از فرمانداری شهرکرد به عنوان فرمانداری برتر در ارزیابی فرمانداری های استان تقدیر به عمل آمد.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا