فناوری اطلاعات

افزایش چشمگیر ظرفیت باتری در مدل‌های مختلف سری آیفون ۱۳

یکی از بزرگ‌ترین بهبودهای صورت گرفته در سری آیفون ۱۳، استفاده از باتری‌هایی با ظرفیت بیشتر در تمامی مدل‌های آیفون است که در میان آن‌ها آیفون ۱۳ پرو با بهبود ۲۰ درصدی، بیشترین افزایش را شاهد بوده است.

نسخه ساده آیفون ۱۳ نیز ۱۰ درصد افزایش ظرفیت باتری را تجربه کرده است. البته باید دقت کرد که استفاده از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی می‌تواند میزان مصرف باتری را افزایش دهد. باتری آیفون ۱۳ مینی نیز از ۲۲۲۷ به ۲۴۰۶ میلی آمپر ساعت افزایش پیدا کرده است که ۸ درصد بهبود محسوب می‌شود. اکنون ظرفیت باتری مدل‌های مختلف به شرح زیر است:

  • آیفون ۱۳: ۳۰۹۵ میلی آمپر ساعت
  • آیفون ۱۳ پرو: ۳۰۹۵ میلی آمپر ساعت
  • آیفون ۱۳ پرو مکس: ۴۳۵۲ میلی آمپر ساعت
  • آیفون ۱۳ مینی: ۲۴۰۶ میلی آمپر ساعت

همان طور که مشاهده می‌کنید، ظرفیت باتری مدل پرو مکس تقریباً دو برابر بیشتر از آیفون ۱۳ مینی است و اختلاف محسوسی به شمار می‌رود. چنین مسئله‌ای در کنار بهره‌گیری از نمایشگر بزرگ‌تر، ممکن است مشتریان را به خرید مدل‌های پرو و پرو مکس سوق دهد.

اپل مثل همیشه ادعا دارد که باتری آیفون می‌تواند برای دو روز شارژدهی کند. با این حال به نظر نمی‌رسد که افزایش ظرفیت باتری تاثیر چندانی در عملکرد نهایی داشته باشد و کاربران همچنان باید هر روز اقدام به شارژ دستگاه‌های خود کنند. با این حال شرایط برای خریداران مدل مینی سخت‌تر خواهد بود درحالی که باتری نسخه معمولی و پرو احتمالاً‌ می‌تواند برای یک روز کافی باشد. در نهایت انتظار می‌رود که آیفون ۱۳ پرو مکس بتواند حتی برای یک روز و نیم هم شارژدهی داشته باشد.

برای مقایسه می‌توان اشاره کرد که آیفون ۱۳ مینی می‌تواند ۱.۵ شارژدهی بیشتری نسبت به آیفون ۱۲ مینی داشته باشد. این مقدار برای نسخه‌های استاندارد، پرو و پرو مکس به ترتیب برابر با ۲.۵، ۱.۵ و ۲.۵ ساعت خواهد بود. اپل همچنین میزان عمر تخمینی باتری در هنگام استریم ویدیو برای آیفون ۱۳ پرو مکس را ۲۵ ساعت اعلام کرده است. این رقم برای آیفون ۱۳ پرو ۲۰ ساعت و برای آیفون ۱۳ برابر با ۱۵ ساعت خواهد بود. در نهایت کمترین مدت استریم ویدیو با ۱۳ ساعت به آیفون ۱۳ مینی تعلق می‌گیرد.

طبق روند اخیر اپل، آیفون‌های جدید از شارژر پیش‌فرض درون جعبه بهره نمی‌برند و تنها کابل شارژ در اختیار خریداران قرار می‌گیرد؛ در نتیجه افراد باید به صورت جداگانه اقدام به خرید شارژر کنند. در حال حاضر پرسرعت‌ترین شارژر معرفی شده از سوی اپل دارای قدرت ۲۰ واتی است و برچسب قیمت ۲۰ دلاری را یدک می‌کشد. تمامی مدل‌های جدید از استاندارد مگ سیف پشتیبانی می‌کنند و می‌توان با قدرت ۱۵ واتی اقدام به شارژ بی‌سیم آن‌ها کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا