به گزارش خبرگزاری سیلاد استان سمنان ،در این نشست مهدی پاکطینت رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم، با اشاره به شرایط حساس کشور اظهار داشت: امروز ایران اسلامی در سه عرصه مهم شامل جنگ تحمیلی دشمنان، جنگ اقتصادی و جهاد در حوزه ناترازی انرژی در حال مقابله و ایستادگی است و موفقیت در هر یک از این حوزهها نیازمند مشارکت، همدلی و مسئولیتپذیری آحاد جامعه است.
وی با تشریح ابعاد مختلف موضوع ناترازی انرژی، مدیریت مصرف را یکی از مهمترین راهکارهای عبور از شرایط کنونی دانست و افزود: در کنار توسعه زیرساختهای تولید، اصلاح الگوی مصرف و بهرهگیری از ظرفیتهای انرژیهای تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی، از الزامات اساسی برای تأمین برق پایدار کشور محسوب میشود.
رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با اشاره به اهمیت نقش دستگاههای اجرایی در مدیریت مصرف برق گفت: ادارات به عنوان الگوی مصرف در جامعه، وظیفهای مضاعف در اجرای برنامههای مدیریت بار و رعایت الگوی مصرف دارند و همکاری این بخش میتواند نقش مؤثری در کاهش ناترازی انرژی و پایداری شبکه برق ایفا کند.
پاکطینت همچنین به اقدامات گسترده مجموعه صنعت برق استان در شرایط بحرانی و دوران موسوم به «جنگ انرژی» اشاره کرد و گفت: کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان به صورت شبانهروزی در راستای حفظ پایداری شبکه، تأمین برق مطمئن مشترکان و مدیریت شرایط اضطراری تلاش کردهاند و با وجود محدودیتها، خدمترسانی به مردم بدون وقفه ادامه داشته است.
در ادامه این نشست، حجتالاسلام قربانبان فرمانده پایگاه بسیج جهاد کشاورزی، با اشاره به درسهای مکتب عاشورا و تقارن این ایام با ماه محرم، سه مؤلفه «صبر و استقامت»، «عزت» و «اتحاد» را از عوامل اصلی پیروزی در عرصههای مختلف دانست و بر ضرورت بهرهگیری از این آموزهها در مواجهه با چالشهای امروز کشور تأکید کرد.
همچنین مرتضی ابوالخیران رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه استان سمنان، ضمن تقدیر از حضور میدانی و تلاشهای دکتر پاکطینت و مجموعه کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در مدیریت شرایط بحرانی، به ویژه در روزهای پایانی سال و همزمان با وقوع حوادث ناشی از اقدامات متخاصمان و آسیب به بخشی از شبکه برق استان، از عملکرد جهادی و مسئولانه مجموعه صنعت برق استان قدردانی کرد.
وی مدیریت مصرف برق، توسعه فرهنگ صرفهجویی و مشارکت دستگاههای اجرایی در کاهش ناترازی انرژی را از مهمترین ضرورتهای امروز کشور برشمرد و بر نقش بسیج ادارات در ترویج این فرهنگ تأکید کرد.
در پایان این مراسم، میثاقنامه «طرح ملی سبا» با هدف ترویج فرهنگ مدیریت مصرف انرژی و جلب مشارکت کارکنان دستگاههای اجرایی در اجرای برنامههای صرفهجویی به امضای حاضران رسید.















