سایت خبری
famaserver
  • خانه
  • عمومی
  • ورزش
  • اقتصاد
  • مسکن
  • بین الملل
  • جامعه
  • فناوری اطلاعات
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

گزارش رسانه‌های صهیونیستی از ناکامی تلاش‌ها برای تشکیل نیروی بین‌المللی در غزه

گزارش رسانه‌های صهیونیستی از ناکامی تلاش‌ها برای تشکیل نیروی بین‌المللی در غزه

6 ماه پیش
واکنش نتانیاهو به حمله استرالیا

واکنش نتانیاهو به حمله استرالیا

6 ماه پیش
حماس ترور فرمانده ارشد القسام را تایید کرد

حماس ترور فرمانده ارشد القسام را تایید کرد

6 ماه پیش
عراقچی: صلح و ثبات افغانستان تنها از مسیر همگرایی منطقه‌ای محقق می‌شود

عراقچی: صلح و ثبات افغانستان تنها از مسیر همگرایی منطقه‌ای محقق می‌شود

6 ماه پیش
غریب آبادی: مردم ایران هرگز تسلیم تهدیدات و تجاوزات نخواهند شد و متحد و منسجم در مقابل متجاوز خواهند ایستاد

غریب آبادی: مردم ایران هرگز تسلیم تهدیدات و تجاوزات نخواهند شد و متحد و منسجم در مقابل متجاوز خواهند ایستاد

6 ماه پیش
واکنش ایران به حمله خشونت آمیز در سیدنی استرالیا

واکنش ایران به حمله خشونت آمیز در سیدنی استرالیا

6 ماه پیش
مصر: همه گزینه‌ها از جمله راه‌حل نظامی را درمورد سد النهضه بررسی می‌کنیم

مصر: همه گزینه‌ها از جمله راه‌حل نظامی را درمورد سد النهضه بررسی می‌کنیم

6 ماه پیش
واکنش آمریکا به تیراندازی مرگبار در سیدنی

واکنش آمریکا به تیراندازی مرگبار در سیدنی

6 ماه پیش
رضا نصری: علی‌اکبر صالحی شایسته‌ترین گزینه نه برای مدیریت یک سفارتخانه، بلکه برای عهده‌دار شدن سمت پیشنهادی «نماینده ویژه ایران در جهان عرب» است

رضا نصری: علی‌اکبر صالحی شایسته‌ترین گزینه نه برای مدیریت یک سفارتخانه، بلکه برای عهده‌دار شدن سمت پیشنهادی «نماینده ویژه ایران در جهان عرب» است

6 ماه پیش
ادعای اوکراین درباره حملات نظامی دقیق به عمق خاک روسیه

ادعای اوکراین درباره حملات نظامی دقیق به عمق خاک روسیه

6 ماه پیش

Home » یک روش نوشیدن قهوه می‌تواند عمر شما را طولانی‌تر کند!

یک روش نوشیدن قهوه می‌تواند عمر شما را طولانی‌تر کند!

زمان انتشار: 2 جولای 2025 ساعت 13:34

دسته بندی: فناوری اطلاعات

شناسه خبر: 2836102

زمان مطالعه: 6 دقیقه

یک روش نوشیدن قهوه می‌تواند عمر شما را طولانی‌تر کند!

یک روش نوشیدن قهوه می‌تواند عمر شما را طولانی‌تر کند!

نوشیدن قهوه به صورت سیاه و بدون افزودنی‌های پرشکر و پرچرب می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند؛ این نتیجه مطالعه‌ای تازه است که نشان داده افرادی که قهوه می‌نوشند، به ویژه اگر قهوه‌شان کم یا بدون شکر و چربی اشباع باشد، عمر طولانی‌تری دارند. این تصور که قهوه می‌تواند احتمال مرگ زودرس را کاهش دهد، مدت‌هاست مطرح است. اما تیم تحقیقاتی دانشگاه تافتس در این مطالعه، به طور خاص بررسی کرده‌اند که افزودنی‌های قهوه چه تأثیری بر این رابطه دارند.

به گزارش سیلاد و به نقل از Forbes، بینگجی ژو، اپیدمیولوژیست دانشگاه تافتس می‌گوید: «مطالعات کمی به تأثیر افزودنی‌های قهوه بر ارتباط بین مصرف قهوه و ریسک مرگ و میر پرداخته‌اند و مطالعه ما یکی از نخستین‌هاست که میزان شکر و چربی اشباع اضافه‌شده را اندازه‌گیری کرده است.»

او افزود: «نتایج ما با دستورالعمل‌های تغذیه‌ای آمریکایی‌ها که محدود کردن شکر و چربی اشباع را توصیه می‌کند، همخوانی دارد.» در این مطالعه، داده‌های ۴۶,۳۳۲ بزرگسال آمریکایی بالای ۲۰ سال که در نظرسنجی‌های بهداشتی دولتی ثبت شده بودند، طی ۹ تا ۱۱ سال مورد بررسی قرار گرفت. در این مدت، ۷,۰۷۴ نفر فوت کردند و اطلاعات مرگ و میر با میزان مصرف قهوه آنها تطبیق داده شد.

نتایج نشان داد که مصرف‌کنندگان قهوه ریسک کمتری برای مرگ ناشی از هر علت داشتند، اما وقتی مقدار زیادی شکر و چربی اشباع (مانند شیر پرچرب یا خامه) به قهوه اضافه می‌شد، این مزیت آماری از بین می‌رفت. نوشیدن قهوه سیاه یا قهوه با مقدار بسیار کم شکر و چربی، با کاهش ۱۴ درصدی احتمال مرگ زودرس نسبت به کسانی که اصلاً قهوه نمی‌نوشیدند، همراه بود. به نظر می‌رسد مصرف دو تا سه فنجان در روز بهترین میزان باشد.

 

یک روش نوشیدن قهوه می‌تواند عمر شما را طولانی‌تر کند!
اگرچه محققان عوامل متغیر دیگری مثل سطح فعالیت بدنی، مصرف الکل، سن، جنسیت و سطح تحصیلات را نیز در نظر گرفتند، اما این مطالعه به اندازه کافی جامع نیست که رابطه علت و معلولی مستقیم را اثبات کند. ممکن است عوامل ناشناخته دیگری روی هر دو موضوع یعنی مصرف قهوه و مرگ و میر تأثیرگذار باشند.

با این حال، داده‌ها ارتباط قوی‌ای را نشان می‌دهد و با تحقیقات قبلی درباره فواید سلامتی قهوه همخوانی دارد. این مطالعه نشان می‌دهد که کافئین عامل اصلی این فواید است، چرا که مصرف‌کنندگان قهوه بدون کافئین تفاوتی در میزان مرگ و میر نداشتند و افزودن شکر، شیر و خامه ممکن است اثرات مثبت را کاهش دهد.

فانگ فانگ ژانگ از دانشگاه تافتس می‌گوید: «فواید سلامتی قهوه ممکن است به ترکیبات زیست‌فعال آن مربوط باشد، اما نتایج ما نشان می‌دهد که افزودن شکر و چربی اشباع می‌تواند این فواید را کاهش دهد.»

هنوز تحقیقات زیادی باقی مانده است، از جمله اینکه چگونه ترکیبات مختلف قهوه می‌توانند در برابر مرگ زودرس محافظت کنند. عوامل متعددی در این زمینه دخیل هستند، از جمله زمان مصرف قهوه که در مطالعه‌ای در اوایل سال جاری به آن پرداخته شده است.

این تحقیق جدید به ویژه مفید است چون قهوه را از سایر افزودنی‌ها جدا کرده است، موضوعی که در همه مطالعات مشابه رعایت نمی‌شود و هر مطالعه معمولاً روی جنبه خاصی تمرکز دارد.
ژانگ در پایان می‌گوید: «قهوه یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌های جهان است و با توجه به اینکه تقریباً نیمی از بزرگسالان آمریکایی حداقل یک فنجان در روز قهوه می‌نوشند، مهم است بدانیم این موضوع چه تأثیری بر سلامت ما دارد.»

برچسب ها
نوشیدن قهوه
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • آفرود بدون بنزین؛ رنج‌روور الکتریک با معماری ۸۰۰ ولتی در راه است
    آفرود بدون بنزین؛ رنج‌روور الکتریک با معماری ۸۰۰ ولتی در راه است 15 ساعت پیش
  • پایان دردسر ارسال فایل در خانواده؟ قابلیت جدید Quick Share افشا شد
    پایان دردسر ارسال فایل در خانواده؟ قابلیت جدید Quick Share افشا شد 15 ساعت پیش
  • ترفندهای مخفی کوپایلوت برای افزایش بهره‌وری
    ترفندهای مخفی کوپایلوت برای افزایش بهره‌وری 15 ساعت پیش
  • پشت پرده درآمد میلیاردی خانواده ترامپ از ارزهای دیجیتال
    پشت پرده درآمد میلیاردی خانواده ترامپ از ارزهای دیجیتال 15 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • استانها 16344
  • اقتصاد 11908
  • بازار مالی 2471
  • بین الملل 14490
  • تبلیغات 31
  • جامعه 10132
  • دانش 7584
  • عمومی 1926
  • فناوری اطلاعات 7990
  • فیلم 3546
  • کاریکاتور 519
  • مسکن 1923
  • ورزش 23778

جدیدترین مقالات

  • هوشنگ مهدی سرپرست پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی هورامان/اورامانات شد
    هوشنگ مهدی سرپرست پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی هورامان/اورامانات شد 6 ساعت پیش
  • سد سرابی سریز کرد
    سد سرابی سریز کرد 6 ساعت پیش
  • مشهد برای تدفین رهبر شهید آماده است
    مشهد برای تدفین رهبر شهید آماده است 6 ساعت پیش
  • توسعه  پایدار بخش معادن نیازمند استفاده حداکثری از توان تخصصی مهندسین است
    توسعه پایدار بخش معادن نیازمند استفاده حداکثری از توان تخصصی مهندسین است 6 ساعت پیش
  • نقش بانک ملی در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی کرمان/ هم‌اندیشی نمایندگان مجلس و مدیران بانکی
    نقش بانک ملی در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی کرمان/ هم‌اندیشی نمایندگان مجلس و مدیران بانکی 6 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  دانلود رایگان نرم افزار |  کلاس آنلاین

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور