سایت خبری
famaserver
  • خانه
  • عمومی
  • ورزش
  • اقتصاد
  • مسکن
  • بین الملل
  • جامعه
  • فناوری اطلاعات
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

گزارش رسانه‌های صهیونیستی از ناکامی تلاش‌ها برای تشکیل نیروی بین‌المللی در غزه

گزارش رسانه‌های صهیونیستی از ناکامی تلاش‌ها برای تشکیل نیروی بین‌المللی در غزه

6 ماه پیش
واکنش نتانیاهو به حمله استرالیا

واکنش نتانیاهو به حمله استرالیا

6 ماه پیش
حماس ترور فرمانده ارشد القسام را تایید کرد

حماس ترور فرمانده ارشد القسام را تایید کرد

6 ماه پیش
عراقچی: صلح و ثبات افغانستان تنها از مسیر همگرایی منطقه‌ای محقق می‌شود

عراقچی: صلح و ثبات افغانستان تنها از مسیر همگرایی منطقه‌ای محقق می‌شود

6 ماه پیش
غریب آبادی: مردم ایران هرگز تسلیم تهدیدات و تجاوزات نخواهند شد و متحد و منسجم در مقابل متجاوز خواهند ایستاد

غریب آبادی: مردم ایران هرگز تسلیم تهدیدات و تجاوزات نخواهند شد و متحد و منسجم در مقابل متجاوز خواهند ایستاد

6 ماه پیش
واکنش ایران به حمله خشونت آمیز در سیدنی استرالیا

واکنش ایران به حمله خشونت آمیز در سیدنی استرالیا

6 ماه پیش
مصر: همه گزینه‌ها از جمله راه‌حل نظامی را درمورد سد النهضه بررسی می‌کنیم

مصر: همه گزینه‌ها از جمله راه‌حل نظامی را درمورد سد النهضه بررسی می‌کنیم

6 ماه پیش
واکنش آمریکا به تیراندازی مرگبار در سیدنی

واکنش آمریکا به تیراندازی مرگبار در سیدنی

6 ماه پیش
رضا نصری: علی‌اکبر صالحی شایسته‌ترین گزینه نه برای مدیریت یک سفارتخانه، بلکه برای عهده‌دار شدن سمت پیشنهادی «نماینده ویژه ایران در جهان عرب» است

رضا نصری: علی‌اکبر صالحی شایسته‌ترین گزینه نه برای مدیریت یک سفارتخانه، بلکه برای عهده‌دار شدن سمت پیشنهادی «نماینده ویژه ایران در جهان عرب» است

6 ماه پیش
ادعای اوکراین درباره حملات نظامی دقیق به عمق خاک روسیه

ادعای اوکراین درباره حملات نظامی دقیق به عمق خاک روسیه

6 ماه پیش

Home » چای، توت‌، شکلات تلخ، سیب؛ خوراکی‌هایی برای افزایش طول عمر

چای، توت‌، شکلات تلخ، سیب؛ خوراکی‌هایی برای افزایش طول عمر

زمان انتشار: 6 ژوئن 2025 ساعت 13:31

دسته بندی: فناوری اطلاعات

شناسه خبر: 2829909

زمان مطالعه: 5 دقیقه

چای، توت‌، شکلات تلخ، سیب؛ خوراکی‌هایی برای افزایش طول عمر

چای، توت‌، شکلات تلخ، سیب؛ خوراکی‌هایی برای افزایش طول عمر

نتایج مطالعه جدید از سوی تیمی از پژوهشگران از دانشگاه کوئینز بلفاست، دانشگاه ادیث کوان در پرت، و دانشگاه پزشکی وین نشان می‌دهد که افزایش تنوع فلاونوئیدها در رژیم غذایی می‌تواند درافزایش طول عمر و پیشگیری از بروز بیماری‌هایی مانند دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی-عروقی، سرطان و اختلالات عصبی نقش مؤثری داشته باشد.

فلاونوئیدها ترکیبات طبیعی موجود در گیاهان هستند که در غذاهایی مانند چای، بلوبری، توت‌فرنگی، پرتقال، سیب، انگور، و حتی در شراب قرمز و شکلات تلخ یافت می‌شوند.

این مطالعه که در نشریه “Nature Food” منتشر شده، بیش از ۱۲۰ هزار نفر بین سنین ۴۰ تا ۷۰ سال را به مدت بیش از یک دهه زیر نظر داشته است.

نتایج نشان داد که مصرف روزانه حدود ۵۰۰ میلی‌گرم فلاونوئید، با “کاهش ۱۶ درصدی خطر مرگ و میر” و کاهش تقریبی ۱۰ درصدی خطر بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲ و بیماری‌های تنفسی همراه است. دو فنجان چای، تقریبا این مقدار فلاونوئید را به بدن می‌رساند.

یافته‌های این مطالعه با توصیه‌های رایج درباره خوردن غذاهای رنگارنگ برای حفظ سلامت، هم‌راستا هستند. مصرف میوه و سبزیجات با رنگ‌های گوناگون، به‌ویژه آن‌هایی که غنی از فلاونوئید هستند، به دریافت بهتر و متنوع‌تر ویتامین‌ها و مواد مغذی کمک می‌کنند.

فلاونوئیدها چه کار می‌کنند؟
فلاونوئیدها به تنظیم فعالیت سلولی کمک و با رادیکال‌های آزادی که باعث استرس اکسیداتیو در بدن می‌شوند، مقابله می‌کنند. به زبان ساده‌تر، آن‌ها به بهبود عملکرد بدن کمک کرده و از آن در برابر سموم و عوامل استرس‌زا محافظت می‌کنند.

فلاونوئیدها همچنین خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند. آنتی‌اکسیدان‌ها به بدن کمک می‌کنند تا با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند. بدن انسان به‌طور طبیعی مقداری آنتی‌اکسیدان تولید می‌کند، اما این ترکیبات در موادی مانند شکلات تلخ، حبوبات، و بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات نیز یافت می‌شوند.

التهاب یکی از واکنش‌های سیستم ایمنی بدن است. مواد آلرژی‌زا، میکروب‌ها، سموم و سایر محرک‌ها می‌توانند باعث بروز التهاب شوند. مصرف فلاونوئيدها به رفع التهاب بدن کمک می‌کند.

اثرات ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی فلاونوئیدها دانشمندان را به مطالعه پتانسیل آنها به عنوان “داروهای ضد سرطان” نیز تشویق کرده است. تحقیقات نشان داده است که برخی از فلاونوئیدها ممکن است به جلوگیری از تکثیر سلول‌های سرطانی کمک کنند.

برچسب ها
آنتی اکسیدان
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • آفرود بدون بنزین؛ رنج‌روور الکتریک با معماری ۸۰۰ ولتی در راه است
    آفرود بدون بنزین؛ رنج‌روور الکتریک با معماری ۸۰۰ ولتی در راه است 20 ساعت پیش
  • پایان دردسر ارسال فایل در خانواده؟ قابلیت جدید Quick Share افشا شد
    پایان دردسر ارسال فایل در خانواده؟ قابلیت جدید Quick Share افشا شد 20 ساعت پیش
  • ترفندهای مخفی کوپایلوت برای افزایش بهره‌وری
    ترفندهای مخفی کوپایلوت برای افزایش بهره‌وری 20 ساعت پیش
  • پشت پرده درآمد میلیاردی خانواده ترامپ از ارزهای دیجیتال
    پشت پرده درآمد میلیاردی خانواده ترامپ از ارزهای دیجیتال 20 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • استانها 16344
  • اقتصاد 11908
  • بازار مالی 2471
  • بین الملل 14490
  • تبلیغات 31
  • جامعه 10132
  • دانش 7584
  • عمومی 1926
  • فناوری اطلاعات 7990
  • فیلم 3546
  • کاریکاتور 519
  • مسکن 1923
  • ورزش 23778

جدیدترین مقالات

  • هوشنگ مهدی سرپرست پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی هورامان/اورامانات شد
    هوشنگ مهدی سرپرست پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی هورامان/اورامانات شد 11 ساعت پیش
  • سد سرابی سریز کرد
    سد سرابی سریز کرد 11 ساعت پیش
  • مشهد برای تدفین رهبر شهید آماده است
    مشهد برای تدفین رهبر شهید آماده است 11 ساعت پیش
  • توسعه  پایدار بخش معادن نیازمند استفاده حداکثری از توان تخصصی مهندسین است
    توسعه پایدار بخش معادن نیازمند استفاده حداکثری از توان تخصصی مهندسین است 11 ساعت پیش
  • نقش بانک ملی در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی کرمان/ هم‌اندیشی نمایندگان مجلس و مدیران بانکی
    نقش بانک ملی در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی کرمان/ هم‌اندیشی نمایندگان مجلس و مدیران بانکی 11 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  دانلود رایگان نرم افزار |  کلاس آنلاین

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور