سایت خبری
famaserver
  • خانه
  • عمومی
  • ورزش
  • اقتصاد
  • مسکن
  • بین الملل
  • جامعه
  • فناوری اطلاعات
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

گزارش رسانه‌های صهیونیستی از ناکامی تلاش‌ها برای تشکیل نیروی بین‌المللی در غزه

گزارش رسانه‌های صهیونیستی از ناکامی تلاش‌ها برای تشکیل نیروی بین‌المللی در غزه

6 ماه پیش
واکنش نتانیاهو به حمله استرالیا

واکنش نتانیاهو به حمله استرالیا

6 ماه پیش
حماس ترور فرمانده ارشد القسام را تایید کرد

حماس ترور فرمانده ارشد القسام را تایید کرد

6 ماه پیش
عراقچی: صلح و ثبات افغانستان تنها از مسیر همگرایی منطقه‌ای محقق می‌شود

عراقچی: صلح و ثبات افغانستان تنها از مسیر همگرایی منطقه‌ای محقق می‌شود

6 ماه پیش
غریب آبادی: مردم ایران هرگز تسلیم تهدیدات و تجاوزات نخواهند شد و متحد و منسجم در مقابل متجاوز خواهند ایستاد

غریب آبادی: مردم ایران هرگز تسلیم تهدیدات و تجاوزات نخواهند شد و متحد و منسجم در مقابل متجاوز خواهند ایستاد

6 ماه پیش
واکنش ایران به حمله خشونت آمیز در سیدنی استرالیا

واکنش ایران به حمله خشونت آمیز در سیدنی استرالیا

6 ماه پیش
مصر: همه گزینه‌ها از جمله راه‌حل نظامی را درمورد سد النهضه بررسی می‌کنیم

مصر: همه گزینه‌ها از جمله راه‌حل نظامی را درمورد سد النهضه بررسی می‌کنیم

6 ماه پیش
واکنش آمریکا به تیراندازی مرگبار در سیدنی

واکنش آمریکا به تیراندازی مرگبار در سیدنی

6 ماه پیش
رضا نصری: علی‌اکبر صالحی شایسته‌ترین گزینه نه برای مدیریت یک سفارتخانه، بلکه برای عهده‌دار شدن سمت پیشنهادی «نماینده ویژه ایران در جهان عرب» است

رضا نصری: علی‌اکبر صالحی شایسته‌ترین گزینه نه برای مدیریت یک سفارتخانه، بلکه برای عهده‌دار شدن سمت پیشنهادی «نماینده ویژه ایران در جهان عرب» است

6 ماه پیش
ادعای اوکراین درباره حملات نظامی دقیق به عمق خاک روسیه

ادعای اوکراین درباره حملات نظامی دقیق به عمق خاک روسیه

6 ماه پیش

Home » به سبک مدیترانه‌ای غذا بخورید تا سرطان نگیرید

به سبک مدیترانه‌ای غذا بخورید تا سرطان نگیرید

زمان انتشار: 28 فوریه 2025 ساعت 13:31

دسته بندی: فناوری اطلاعات

شناسه خبر: 2800891

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به سبک مدیترانه‌ای غذا بخورید تا سرطان نگیرید

به سبک مدیترانه‌ای غذا بخورید تا سرطان نگیرید

به گفته محققان، اگرچه چاقی یک عامل خطر شناخته‌شده برای ابتلا به بسیاری از انواع سرطان است، اما این مطالعه‌ نشان داد که حتی بدون کاهش وزن قابل‌ توجه، افرادی که رژیم مدیترانه‌ای را رعایت می‌کنند، خطر کمتری برای ابتلا به سرطان‌های مرتبط با چاقی دارند.

به گزارش سیلاد و به نق از دویچه وله، در این مطالعه، محققان داده‌های پزشکی حدود ۴۵۰ هزار بزرگسال با میانگین سنی ۵۱ سال که سابقه ابتلا به سرطان نداشتند را بررسی کردند.

بر اساس نتایج منتشرشده در نشریه پزشکی “JAMA Network Open”، در طول یک دوره‌۱۵ ساله‌پیگیری، حدود ۴.۹ درصد از شرکت‌کنندگان به سرطان‌های مرتبط با چاقی مبتلا شدند. این سرطان‌ها شامل تومورهایی در مری، پستان، روده بزرگ یا راست‌روده، رحم، کیسه صفرا، معده، کلیه‌ها، کبد، مجاری صفراوی، تخمدان‌ها، پانکراس، تیروئید، مغز و سلول‌های خونی بودند.

نتایج نشان داد افرادی که بیشتر از رژیم مدیترانه‌ای پیروی کرده بودند، ۶ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به این سرطان‌ها بودند. جالب اینکه، شاخص توده‌ بدنی (BMI) و اندازه‌ دور کمر شرکت‌کنندگان تأثیر چندانی بر میزان کاهش خطر سرطان نداشتند.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل مقدار زیادی مواد غذایی ضدالتهابی و غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست که می‌توانند اثر محافظتی در برابر بسیاری از بیماری‌ها داشته باشند.

این مواد غذایی شامل موارد زیر هستند:

میوه‌ها و سبزیجات: حاوی فیبر، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی که به کاهش آسیب سلولی کمک می‌کنند.

حبوبات و غلات کامل: به بهبود فرایند هضم کمک کرده و به کنترل سطح قند خون کمک می‌کنند.

روغن زیتون: سرشار از چربی‌های سالم بوده و التهاب را کاهش می‌دهد.

ماهی و مغزها: منابع اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که اثر حفاظتی در برابر ابتلا به بیماری‌های مزمن دارند.

در عین حال، رژیم مدیترانه‌ای مصرف غذاهای فرآوری‌شده، گوشت قرمز و فرآوری‌شده، و قندهای افزوده که با افزایش خطر سرطان مرتبط هستند را محدود می‌کند.

برچسب ها
رژیم مدیترانه‌ای
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • گوگل ادعای تغییر پیش‌فرض کروم به هوش مصنوعی را رد کرد
    گوگل ادعای تغییر پیش‌فرض کروم به هوش مصنوعی را رد کرد 9 ساعت پیش
  • رونمایی بزرگ اپل از Siri AI؛ چرا سهام شرکت سقوط کرد؟
    رونمایی بزرگ اپل از Siri AI؛ چرا سهام شرکت سقوط کرد؟ 9 ساعت پیش
  • یارانه ۱۷۰۰ دلاری تی‌موبایل؛ آیا آیفون تاشو هم رایگان عرضه می‌شود؟
    یارانه ۱۷۰۰ دلاری تی‌موبایل؛ آیا آیفون تاشو هم رایگان عرضه می‌شود؟ 9 ساعت پیش
  • تراشه نئو چین؛ رقیب جدی ایلان ماسک در رابط مغز و رایانه
    تراشه نئو چین؛ رقیب جدی ایلان ماسک در رابط مغز و رایانه 9 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • استانها 16271
  • اقتصاد 11883
  • بازار مالی 2469
  • بین الملل 14490
  • تبلیغات 31
  • جامعه 10132
  • دانش 7584
  • عمومی 1926
  • فناوری اطلاعات 7985
  • فیلم 3546
  • کاریکاتور 519
  • مسکن 1913
  • ورزش 23778

جدیدترین مقالات

  • شتاب بخشی به طرح آبرسانی غرب مازندران
    شتاب بخشی به طرح آبرسانی غرب مازندران 13 ساعت پیش
  • کارخانه کمپوست  شهرداری خرم‌آباد در آستانه بهره‌برداری
    کارخانه کمپوست شهرداری خرم‌آباد در آستانه بهره‌برداری 13 ساعت پیش
  • وزیر راه: راه‌آهن اردبیل شاهکار مهندسی ایرانی است
    وزیر راه: راه‌آهن اردبیل شاهکار مهندسی ایرانی است 13 ساعت پیش
  • شناسایی و جمع‌آوری ۴ انشعاب غیرمجاز برق در شهرستان سامان/ اجرای طرح «مهتاب» با هدف مدیریت هوشمند تلفات انرژی
    شناسایی و جمع‌آوری ۴ انشعاب غیرمجاز برق در شهرستان سامان/ اجرای طرح «مهتاب» با هدف مدیریت هوشمند تلفات انرژی 13 ساعت پیش
  • تبدیل سواحل مازندران به کانون برنامه های فرهنگی و آئینی
    تبدیل سواحل مازندران به کانون برنامه های فرهنگی و آئینی 13 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  دانلود رایگان نرم افزار |  کلاس آنلاین

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور