سایت خبری
famaserver
  • خانه
  • عمومی
  • ورزش
  • اقتصاد
  • مسکن
  • بین الملل
  • جامعه
  • فناوری اطلاعات
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

گزارش رسانه‌های صهیونیستی از ناکامی تلاش‌ها برای تشکیل نیروی بین‌المللی در غزه

گزارش رسانه‌های صهیونیستی از ناکامی تلاش‌ها برای تشکیل نیروی بین‌المللی در غزه

6 ماه پیش
واکنش نتانیاهو به حمله استرالیا

واکنش نتانیاهو به حمله استرالیا

6 ماه پیش
حماس ترور فرمانده ارشد القسام را تایید کرد

حماس ترور فرمانده ارشد القسام را تایید کرد

6 ماه پیش
عراقچی: صلح و ثبات افغانستان تنها از مسیر همگرایی منطقه‌ای محقق می‌شود

عراقچی: صلح و ثبات افغانستان تنها از مسیر همگرایی منطقه‌ای محقق می‌شود

6 ماه پیش
غریب آبادی: مردم ایران هرگز تسلیم تهدیدات و تجاوزات نخواهند شد و متحد و منسجم در مقابل متجاوز خواهند ایستاد

غریب آبادی: مردم ایران هرگز تسلیم تهدیدات و تجاوزات نخواهند شد و متحد و منسجم در مقابل متجاوز خواهند ایستاد

6 ماه پیش
واکنش ایران به حمله خشونت آمیز در سیدنی استرالیا

واکنش ایران به حمله خشونت آمیز در سیدنی استرالیا

6 ماه پیش
مصر: همه گزینه‌ها از جمله راه‌حل نظامی را درمورد سد النهضه بررسی می‌کنیم

مصر: همه گزینه‌ها از جمله راه‌حل نظامی را درمورد سد النهضه بررسی می‌کنیم

6 ماه پیش
واکنش آمریکا به تیراندازی مرگبار در سیدنی

واکنش آمریکا به تیراندازی مرگبار در سیدنی

6 ماه پیش
رضا نصری: علی‌اکبر صالحی شایسته‌ترین گزینه نه برای مدیریت یک سفارتخانه، بلکه برای عهده‌دار شدن سمت پیشنهادی «نماینده ویژه ایران در جهان عرب» است

رضا نصری: علی‌اکبر صالحی شایسته‌ترین گزینه نه برای مدیریت یک سفارتخانه، بلکه برای عهده‌دار شدن سمت پیشنهادی «نماینده ویژه ایران در جهان عرب» است

6 ماه پیش
ادعای اوکراین درباره حملات نظامی دقیق به عمق خاک روسیه

ادعای اوکراین درباره حملات نظامی دقیق به عمق خاک روسیه

6 ماه پیش

Home » برای جلوگیری از زوال عقل به جای قهوه، چای سبز بنوشید

برای جلوگیری از زوال عقل به جای قهوه، چای سبز بنوشید

زمان انتشار: 18 فوریه 2025 ساعت 13:32

دسته بندی: فناوری اطلاعات

شناسه خبر: 2798331

زمان مطالعه: 6 دقیقه

برای جلوگیری از زوال عقل به جای قهوه، چای سبز بنوشید

برای جلوگیری از زوال عقل به جای قهوه، چای سبز بنوشید

پژوهشگران عادات نوشیدن قهوه و چای را در افراد مسن بررسی کردند و دریافتند که بین مصرف بیشتر چای سبز و کاهش ضایعات ماده سفید مغزی‌ــ که با زوال عقل عروقی و بیماری آلزایمر مرتبط است‌ــ «ارتباط قابل توجهی» وجود دارد.

یک بررسی که در مجله «ان‌پی‌جی ساینس آو فود» (NPJ Science of Food) منتشر شد، داده‌های حدود ۱۰ هزار نفر از افراد مسن ژاپنی را بررسی کرد که در یک مطالعه مشاهده‌ای در دست اجرا درباره زوال عقل شرکت داشتند. شرکت‌کنندگان ام‌آر‌آی (MRI) شده و پرسشنامه‌های تغذیه‌ای را تکمیل کرده بودند.

پژوهشگران گفتند که فشار خون بالا به‌عنوان «مهم‌ترین عامل خطر» برای این ضایعات در نظر گرفته شده و گزارش‌ها حاکی از آن است که چای سبز می‌تواند فشار خون را کاهش دهد.

محققان گفتند چای سبز نسبت به قهوه در هر فنجان کافئین کمتری هم  دارد که ممکن است این نیز مفید باشد.

آن‌ها افزودند: «مصرف چای سبز ممکن است با بهبود فشار خون، به کاهش ضایعات ماده سفید کمک کند.»

«علاوه بر این، چای سبز نسبت به قهوه که بر فشار خون تاثیر منفی می‌گذارد، کافئین کمتری دارد، بنابراین این امر نشان می‌دهد که چای سبز ممکن است بر ضایعات ماده سفید اثرگذارتر باشد.»

یک مطالعه جداگانه اخیرا نشان داده که نوشیدن قهوه هنگام صبح ممکن است نسبت به نوشیدن آن در طول روز، فواید بیشتری برای سلامتی داشته باشد، از جمله کاهش خطر بیماری قلبی و مرگ.

چای سبز از برگ‌ها و جوانه‌های گیاه «کاملیا سیننسیس» (Camellia sinensis) تولید می‌شود و حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی و همچنین کافئین است. یک فنجان چای سبز معمولا حاوی ۴۵‌ــ۲۵ میلی‌گرم کافئین است.

قهوه که از دانه‌های انواع مختلف گیاهان قهوه تولید می‌شود، هم حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها است. بسته به روش دم‌ کردن، ممکن است حاوی حدود ۱۰۰ میلی‌گرم کافئین باشد.

پژوهشگران تاکید کردند که این بررسی محدودیت‌هایی داشته است: «نخست، ما تنها مصرف چای سبز و قهوه را در قالب نوشیدنی بررسی کردیم و مقدار آن در میان‌وعده‌ها را در نظر نگرفتیم.

توجه به این نکته مهم است که در مورد نحوه دم‌ کردن چای سبز هیچ اطلاعاتی وجود نداشت، در حالی که نحوه دم‌ کردن می‌تواند به تفاوت‌هایی در محتوای مواد بیواکتیو منجر شود.»

پژوهشگران افزودند که این بررسی تنها بر عادات نوشیدن افراد ژاپنی متمرکز بود، بنابراین مشخص نبود که آیا در کشورهای دیگر روندهای مشابهی قابل‌مشاهده است یا خیر.

پژوهشگران گفتند: «در نتیجه، این مطالعه نشان داد که افزایش مصرف چای سبز با کاهش ضایعات ماده سفید مغزی ارتباط دارد.

با توجه به اینکه ضایعات ماده سفید مغزی با زوال عقل عروقی و بیماری آلزایمر ارتباط نزدیکی دارند، یافته‌های ما نشان می‌دهد که نوشیدن چای سبز، به‌ویژه سه فنجان یا بیشتر در روز، ممکن است به پیشگیری از زوال عقل کمک کند.

با این حال، برای تایید نتایج ما، به مطالعات آینده‌نگر طولانی‌مدت و تحقیقات بنیادی بیشتری نیاز است.»

برچسب ها
آلزایمر
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • گوگل ادعای تغییر پیش‌فرض کروم به هوش مصنوعی را رد کرد
    گوگل ادعای تغییر پیش‌فرض کروم به هوش مصنوعی را رد کرد 16 ساعت پیش
  • رونمایی بزرگ اپل از Siri AI؛ چرا سهام شرکت سقوط کرد؟
    رونمایی بزرگ اپل از Siri AI؛ چرا سهام شرکت سقوط کرد؟ 16 ساعت پیش
  • یارانه ۱۷۰۰ دلاری تی‌موبایل؛ آیا آیفون تاشو هم رایگان عرضه می‌شود؟
    یارانه ۱۷۰۰ دلاری تی‌موبایل؛ آیا آیفون تاشو هم رایگان عرضه می‌شود؟ 16 ساعت پیش
  • تراشه نئو چین؛ رقیب جدی ایلان ماسک در رابط مغز و رایانه
    تراشه نئو چین؛ رقیب جدی ایلان ماسک در رابط مغز و رایانه 16 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • استانها 16301
  • اقتصاد 11883
  • بازار مالی 2469
  • بین الملل 14490
  • تبلیغات 31
  • جامعه 10132
  • دانش 7584
  • عمومی 1926
  • فناوری اطلاعات 7985
  • فیلم 3546
  • کاریکاتور 519
  • مسکن 1913
  • ورزش 23778

جدیدترین مقالات

  • پرداخت  ۲۶۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک کشاورزی کرمان/تمرکز بر امنیت غذایی و حمایت از تولیدات استان کرمان
    پرداخت ۲۶۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک کشاورزی کرمان/تمرکز بر امنیت غذایی و حمایت از تولیدات استان کرمان 8 ساعت پیش
  • تولید ۶۸۹۵ متر مربع فرش دستباف توسط مددجویان کمیته امداد کرمان در سال گذشته
    تولید ۶۸۹۵ متر مربع فرش دستباف توسط مددجویان کمیته امداد کرمان در سال گذشته 8 ساعت پیش
  • طرح اعتباری گندم (اعتبار بدون انتظار) بانک کشاورزی/طرح «نوی‌پو»؛ راهکاری نوین برای تأمین مالی زنجیره تولید در بخش دام و طیور
    طرح اعتباری گندم (اعتبار بدون انتظار) بانک کشاورزی/طرح «نوی‌پو»؛ راهکاری نوین برای تأمین مالی زنجیره تولید در بخش دام و طیور 8 ساعت پیش
  • مانور پایش آفت کش و نظارت‌های قرنطینه ایی در میناب
    مانور پایش آفت کش و نظارت‌های قرنطینه ایی در میناب 8 ساعت پیش
  • استاندار گیلان:گیلان پیشگام در اهدای سند اراضی ملی به روستائیان
    استاندار گیلان:گیلان پیشگام در اهدای سند اراضی ملی به روستائیان 8 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  دانلود رایگان نرم افزار |  کلاس آنلاین

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور