سایت خبری
famaserver
  • خانه
  • عمومی
  • ورزش
  • اقتصاد
  • مسکن
  • بین الملل
  • جامعه
  • فناوری اطلاعات
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

گزارش رسانه‌های صهیونیستی از ناکامی تلاش‌ها برای تشکیل نیروی بین‌المللی در غزه

گزارش رسانه‌های صهیونیستی از ناکامی تلاش‌ها برای تشکیل نیروی بین‌المللی در غزه

6 ماه پیش
واکنش نتانیاهو به حمله استرالیا

واکنش نتانیاهو به حمله استرالیا

6 ماه پیش
حماس ترور فرمانده ارشد القسام را تایید کرد

حماس ترور فرمانده ارشد القسام را تایید کرد

6 ماه پیش
عراقچی: صلح و ثبات افغانستان تنها از مسیر همگرایی منطقه‌ای محقق می‌شود

عراقچی: صلح و ثبات افغانستان تنها از مسیر همگرایی منطقه‌ای محقق می‌شود

6 ماه پیش
غریب آبادی: مردم ایران هرگز تسلیم تهدیدات و تجاوزات نخواهند شد و متحد و منسجم در مقابل متجاوز خواهند ایستاد

غریب آبادی: مردم ایران هرگز تسلیم تهدیدات و تجاوزات نخواهند شد و متحد و منسجم در مقابل متجاوز خواهند ایستاد

6 ماه پیش
واکنش ایران به حمله خشونت آمیز در سیدنی استرالیا

واکنش ایران به حمله خشونت آمیز در سیدنی استرالیا

6 ماه پیش
مصر: همه گزینه‌ها از جمله راه‌حل نظامی را درمورد سد النهضه بررسی می‌کنیم

مصر: همه گزینه‌ها از جمله راه‌حل نظامی را درمورد سد النهضه بررسی می‌کنیم

6 ماه پیش
واکنش آمریکا به تیراندازی مرگبار در سیدنی

واکنش آمریکا به تیراندازی مرگبار در سیدنی

6 ماه پیش
رضا نصری: علی‌اکبر صالحی شایسته‌ترین گزینه نه برای مدیریت یک سفارتخانه، بلکه برای عهده‌دار شدن سمت پیشنهادی «نماینده ویژه ایران در جهان عرب» است

رضا نصری: علی‌اکبر صالحی شایسته‌ترین گزینه نه برای مدیریت یک سفارتخانه، بلکه برای عهده‌دار شدن سمت پیشنهادی «نماینده ویژه ایران در جهان عرب» است

6 ماه پیش
ادعای اوکراین درباره حملات نظامی دقیق به عمق خاک روسیه

ادعای اوکراین درباره حملات نظامی دقیق به عمق خاک روسیه

6 ماه پیش

Home » نوشیدن قهوه احتمال مرگ را کاهش می‌دهد

نوشیدن قهوه احتمال مرگ را کاهش می‌دهد

زمان انتشار: 3 جولای 2024 ساعت 20:55

دسته بندی: فناوری اطلاعات

شناسه خبر: 2786468

زمان مطالعه: 8 دقیقه

نوشیدن قهوه احتمال مرگ را کاهش می‌دهد

نوشیدن قهوه احتمال مرگ را کاهش می‌دهد

این نتایج لزوما به این معنی نیست که قهوه مستقیم از مرگ جلوگیری می‌کند اما می‌تواند برای افرادی که نمی‌توانند بدون قهوه روزشان را شب کنند، آرامش‌بخش باشد.

آلیس لیختن‌اشتاین، مدیر آزمایشگاه تغذیه قلب و عروق مرکز تحقیقات تغذیه انسانی ژان مایر ایالات متحده، می‌گوید: «هنوز خیلی زود است که به مردم توصیه کنیم برای سلامتی، نوشیدن قهوه را شروع کنند. با این حال اگر این کار را خیلی وقت است که انجام می‌دهند، احتمالا می‌توانند زیاد نگران نباشد.»

او که در هیچ یک از دو مطالعه جدید مشارکت نداشت، تاکید کرد این نتایج دست‌کم خیال بسیاری از افراد را راحت می‌‌کند. 

تحقیقات قبلی در ایالات متحده و ژاپن نشان داده بود که خطر مرگ در کسانی که قهوه می‌نوشند، کمتر است اما از وجود چنین ارتباطی در اروپا، جایی که عادات‌ نوشیدن قهوه مردم کشورهای مختلف، تفاوت دارد، اطلاعات چندانی در دست نیست. به عنوان مثال مقدار قهوه‌ای که مردم دانمارک می‌نوشند، بیشتر از ایتالیایی‌ها است که قهوه اسپرسو را بیشتر می‌پسندند.

در یکی از این مطالعات که در «سالنامه طب داخلی» منتشر شد، نویسندگان داده‌های جمع‌آوری‌شده از ۵۲۱ هزار و ۳۳۰ نفر را در ۱۰ کشور اروپایی طی ۱۶ سال بررسی کردند. در طول این مطالعه، حدود ۴۱ هزار و ۶۹۳ نفر درگذشتند.

نتایج نشان داد مردانی که بیشترین مصرف قهوه را گزارش کردند، در مقایسه با مردانی که قهوه نمی‌نوشیدند، ۱۲ درصد کمتر در معرض خطر مرگ بودند. این خطر در زنانی که بیشترین قهوه را مصرف می‌کردند، در مقایسه با زنانی که قهوه نمی‌نوشیدند، هفت درصد کمتر بود.    

نیل مورفی، نویسنده ارشد این مقاله، از سازمان بین‌المللی تحقیقات سرطان در لیون فرانسه، گفت: «با وجود آنکه عادت نوشیدن قهوه از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، محققان رابطه‌ای ثابت را مشاهده کردند.»

آن‌ها متوجه شدند که قهوه خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیمار‌ی‌های گوارشی را در هر دو جنس کاهش داد و به کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های گردش خون و عروق مغزی در زنان هم کمک کرد. با این حال خطر مرگ ناشی از سرطان تخمدان در زنانی که قهوه بیشتری مصرف می‌کردند، افزایش یافت.

 مورفی به رویترز گفت: «برای اینکه مشخص شود چه چیز در قهوه ممکن است این آثار را داشته باشد، تحقیقات زیادی نیاز است اما تا زمانی که شواهد بیشتری به دست آید، نتایج تحقیقات می‌گوید که قهوه برای سلامتی افراد مضر نیست.» 

محققان در مطالعه دوم، مصرف قهوه در میان جمعیت‌های نژادی مختلف در ایالات متحده بررسی کردند.

وی. وندی ستیوان از دانشکده پزشکی کِک در کالیفرنیا می‌گوید که نتایج به دست‌آمده در یک جمعیت، لزوما برای سایرین صدق نمی‌کند. محققان در این پژوهش داده‌های ۱۸۵ هزار و ۸۸۵ فرد ۴۵ تا ۷۵ ساله آمریکایی آفریقایی‌تبار، بومی هاوایی، ژاپنی‌ــ‌آمریکایی، لاتین‌تبار و سفید پوست را تجزیه و تحلیل کردند. در طی این پیگیری ۱۶ ساله، از این گروه نیز ۵۸ هزار و ۳۹۷ نفر فوت کردند. 

طبق نتایج این پژوهش، افرادی که روزی یک فنجان قهوه می‌نوشیدند، در مقایسه با کسانی که قهوه نمی‌نوشیدند، ۱۲ درصد و افرادی که دو فنجان یا بیشتر قهوه می‌نوشیدند، ۱۸ درصد کمتر در معرض خطر مرگ بودند.

ستیوان هم خاطرنشان می‌کند که مطالعاتشان نمی‌تواند آنچه را پشت ارتباط نوشیدن قهوه و کاهش خطر مرگ‌ومیر است، نشان دهد.

در تحقیقات قبلی، کافئین به عنوان یکی از اصلی‌ترین ترکیب‌ها مطالعه و بین مصرف آن و کاهش خطر مرگ ارتباط مثبتی مشاهده شد. با این حال، پژوهش‌ها نشان می‌دهند در افرادی که قهوه بدون کافئین مصرف می‌کردند هم الگوهای مشابهی از کاهش خطر مرگ دیده شد.

لیختن‌اشتاین می‌گوید شاید دلیلش این باشد که افرادی که قهوه می‌نوشند، چندان سراغ نوشیدنی‌‌های دیگر مانند آب‌میوه که کالری بالاتری دارند، نمی‌روند.

او می‌گوید: «همیشه حس می‌کنم قهوه یکی از معدود مواد غذایی بدون کالری است که از خوردنش لذت می‌برم. البته این موضوع شامل حال آن دسته از افرادی نمی‌شود که به قهوه شکر و خامه زیاد اضافه می‌کنند.»

مجله خبری سیلاد

برچسب ها
مرگ و میر
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • ترفندهای مخفی کوپایلوت برای افزایش بهره‌وری
    ترفندهای مخفی کوپایلوت برای افزایش بهره‌وری 5 ساعت پیش
  • پشت پرده درآمد میلیاردی خانواده ترامپ از ارزهای دیجیتال
    پشت پرده درآمد میلیاردی خانواده ترامپ از ارزهای دیجیتال 5 ساعت پیش
  • آنتروپیک از Claude Fable 5 رونمایی کرد؛ جهش بزرگ در کدنویسی AI
    آنتروپیک از Claude Fable 5 رونمایی کرد؛ جهش بزرگ در کدنویسی AI 5 ساعت پیش
  • اپل از نقش واقعی گوگل در ساخت سیری جدید پرده برداشت
    اپل از نقش واقعی گوگل در ساخت سیری جدید پرده برداشت 5 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • استانها 16345
  • اقتصاد 11931
  • بازار مالی 2471
  • بین الملل 14490
  • تبلیغات 31
  • جامعه 10132
  • دانش 7584
  • عمومی 1926
  • فناوری اطلاعات 7992
  • فیلم 3546
  • کاریکاتور 519
  • مسکن 1924
  • ورزش 23778

جدیدترین مقالات

  • سد سرابی سریز کرد
    سد سرابی سریز کرد 9 ساعت پیش
  • مشهد برای تدفین رهبر شهید آماده است
    مشهد برای تدفین رهبر شهید آماده است 9 ساعت پیش
  • توسعه  پایدار بخش معادن نیازمند استفاده حداکثری از توان تخصصی مهندسین است
    توسعه پایدار بخش معادن نیازمند استفاده حداکثری از توان تخصصی مهندسین است 9 ساعت پیش
  • نقش بانک ملی در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی کرمان/ هم‌اندیشی نمایندگان مجلس و مدیران بانکی
    نقش بانک ملی در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی کرمان/ هم‌اندیشی نمایندگان مجلس و مدیران بانکی 9 ساعت پیش
  • سهمیه سوخت صنایع و معادن قزوین افزایش یافت
    سهمیه سوخت صنایع و معادن قزوین افزایش یافت 9 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  دانلود رایگان نرم افزار |  کلاس آنلاین

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور