سایت خبری
famaserver
  • خانه
  • عمومی
  • ورزش
  • اقتصاد
  • مسکن
  • بین الملل
  • جامعه
  • فناوری اطلاعات
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

گزارش رسانه‌های صهیونیستی از ناکامی تلاش‌ها برای تشکیل نیروی بین‌المللی در غزه

گزارش رسانه‌های صهیونیستی از ناکامی تلاش‌ها برای تشکیل نیروی بین‌المللی در غزه

6 ماه پیش
واکنش نتانیاهو به حمله استرالیا

واکنش نتانیاهو به حمله استرالیا

6 ماه پیش
حماس ترور فرمانده ارشد القسام را تایید کرد

حماس ترور فرمانده ارشد القسام را تایید کرد

6 ماه پیش
عراقچی: صلح و ثبات افغانستان تنها از مسیر همگرایی منطقه‌ای محقق می‌شود

عراقچی: صلح و ثبات افغانستان تنها از مسیر همگرایی منطقه‌ای محقق می‌شود

6 ماه پیش
غریب آبادی: مردم ایران هرگز تسلیم تهدیدات و تجاوزات نخواهند شد و متحد و منسجم در مقابل متجاوز خواهند ایستاد

غریب آبادی: مردم ایران هرگز تسلیم تهدیدات و تجاوزات نخواهند شد و متحد و منسجم در مقابل متجاوز خواهند ایستاد

6 ماه پیش
واکنش ایران به حمله خشونت آمیز در سیدنی استرالیا

واکنش ایران به حمله خشونت آمیز در سیدنی استرالیا

6 ماه پیش
مصر: همه گزینه‌ها از جمله راه‌حل نظامی را درمورد سد النهضه بررسی می‌کنیم

مصر: همه گزینه‌ها از جمله راه‌حل نظامی را درمورد سد النهضه بررسی می‌کنیم

6 ماه پیش
واکنش آمریکا به تیراندازی مرگبار در سیدنی

واکنش آمریکا به تیراندازی مرگبار در سیدنی

6 ماه پیش
رضا نصری: علی‌اکبر صالحی شایسته‌ترین گزینه نه برای مدیریت یک سفارتخانه، بلکه برای عهده‌دار شدن سمت پیشنهادی «نماینده ویژه ایران در جهان عرب» است

رضا نصری: علی‌اکبر صالحی شایسته‌ترین گزینه نه برای مدیریت یک سفارتخانه، بلکه برای عهده‌دار شدن سمت پیشنهادی «نماینده ویژه ایران در جهان عرب» است

6 ماه پیش
ادعای اوکراین درباره حملات نظامی دقیق به عمق خاک روسیه

ادعای اوکراین درباره حملات نظامی دقیق به عمق خاک روسیه

6 ماه پیش

Home » رژیم‌های پرنمک ممکن است خطر اگزما را افزایش دهند

رژیم‌های پرنمک ممکن است خطر اگزما را افزایش دهند

زمان انتشار: 9 ژوئن 2024 ساعت 18:55

دسته بندی: فناوری اطلاعات

شناسه خبر: 2778551

زمان مطالعه: 6 دقیقه

رژیم‌های پرنمک ممکن است خطر اگزما را افزایش دهند

رژیم‌های پرنمک ممکن است خطر اگزما را افزایش دهند

پزشکان به مردم نسبت به مصرف نمک به دلیل خطرات قلبی آن هشدار داده‌اند، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که سدیم برای پوست نیز مناسب نمی‌باشد. محققان دریافتند که با افزایش مصرف روزانه نمک، احتمال ابتلا به اختلال پوستی اگزما، که به عنوان درماتیت آتوپیک نیز شناخته می‌شود، افزایش می‌یابد.

تیمی به سرپرستی دکتر کاترینا ابوابارا، دانشیار پوست در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو (UCSF) بیان کرد: «محدود کردن مصرف سدیم در رژیم غذایی ممکن است یک مداخله مقرون‌به‌صرفه و کم‌خطر برای درماتیت آتوپیک باشد.»

این داده‌ها از یک پایگاه داده تحقیقاتی در حال انجام بریتانیا به نام UK Biobank بدست آمده است که تقریباً 216000 فرد 37 ساله و بالاتر را شامل می‌شود. به عنوان بخشی از تلاش این Biobank، از مردم خواسته شد نمونه ادرار ارائه دهند، که برای اندازه گیری میزان سدیم مصرفی فرد مورد استفاده قرار گرفت.

حدود 5 درصد از افراد حاضر در بیوبانک تشخیص اگزما داشتند. میانگین دفع سدیم ادرار 24 ساعته یک فرد حدود 3 گرم بود، اما این مطالعه نشان داد که اگر دفع سدیم روزانه مردم فقط 1 گرم افزایش ‌یابد، احتمال تشدید اگزما در آنها 22 درصد افزایش می‌یابد. این اثر در بین زنان قوی‌تر از مردان به نظر می‌رسید.

به گفته محققان، افرادی که نمونه ادرار آنها مصرف زیاد نمک را نشان می‌داد، ۱۱ درصد بیشتر با احتمال ابتلا به اگزمای شدید مواجه بودند. از سوی دیگر، افرادی که هنگام محدود کردن مصرف نمک به دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند بودند، 12 درصد کمتر در معرض اگزما بودند.
این مطالعه در 5 ژوئن در مجله JAMA Dermatology منتشر شد.

تیم ابوابارا خاطرنشان کردند که ارتباط نمک با اگزما یک کشف جدید نیست. آنها در یک نشریه خبری نوشتند:« کاهش مصرف سدیم به عنوان درمانی برای درماتیت آتوپیک بیش از یک قرن پیش توصیه می‌شد.» آنها تاکید کردند که این مطالعه برای اثبات علت و معلولی طراحی نشده است و ممکن است افرادی که نمک دوست دارند غذاهای دیگری بخورند که پوست آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

محققان بیان می‌کنند: «با این حال، یافته‌های ما با مطالعاتی که نشان می‌دهد سدیم اضافی رژیم غذایی می‌تواند در پوست ذخیره شود، مطابقت دارد.» سدیم در طی فرآیندهای التهابی ممکن است به ایجاد اگزما کمک کند. دلایل ایجاد این ارتباط هر چه که باشد، محققان می‌گویند ممکن است کنار گذاشتن نمکدان ضرری نداشته باشد.

ابوابارا در بیانیه خبری UCSF گفت: «بیشتر آمریکایی‌ها نمک زیادی می‌خورند و می‌توانند با خیال راحت میزان مصرف خود را به سطوح توصیه شده کاهش دهند. مقابله با شعله‌های اگزما برای بیماران دشوار است، به‌ویژه زمانی که نمی‌توانند آن‌ها را پیش‌بینی کنند و توصیه‌هایی برای جلوگیری از آن ندارند.»

تیم تحقیقاتی گفت:« مطالعه ما پتانسیل مطالعات آتی را در مورد محدودیت دریافت سدیم در رژیم غذایی به عنوان مداخله‌ای برای درماتیت آتوپیک که مقرون به صرفه، کم خطر و در دسترس خواهد بود، باز می‌کند.»

مجله خبری سیلاد

برچسب ها
نمک
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • گوگل ادعای تغییر پیش‌فرض کروم به هوش مصنوعی را رد کرد
    گوگل ادعای تغییر پیش‌فرض کروم به هوش مصنوعی را رد کرد 10 ساعت پیش
  • رونمایی بزرگ اپل از Siri AI؛ چرا سهام شرکت سقوط کرد؟
    رونمایی بزرگ اپل از Siri AI؛ چرا سهام شرکت سقوط کرد؟ 10 ساعت پیش
  • یارانه ۱۷۰۰ دلاری تی‌موبایل؛ آیا آیفون تاشو هم رایگان عرضه می‌شود؟
    یارانه ۱۷۰۰ دلاری تی‌موبایل؛ آیا آیفون تاشو هم رایگان عرضه می‌شود؟ 10 ساعت پیش
  • تراشه نئو چین؛ رقیب جدی ایلان ماسک در رابط مغز و رایانه
    تراشه نئو چین؛ رقیب جدی ایلان ماسک در رابط مغز و رایانه 10 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • استانها 16271
  • اقتصاد 11883
  • بازار مالی 2469
  • بین الملل 14490
  • تبلیغات 31
  • جامعه 10132
  • دانش 7584
  • عمومی 1926
  • فناوری اطلاعات 7985
  • فیلم 3546
  • کاریکاتور 519
  • مسکن 1913
  • ورزش 23778

جدیدترین مقالات

  • شتاب بخشی به طرح آبرسانی غرب مازندران
    شتاب بخشی به طرح آبرسانی غرب مازندران 14 ساعت پیش
  • کارخانه کمپوست  شهرداری خرم‌آباد در آستانه بهره‌برداری
    کارخانه کمپوست شهرداری خرم‌آباد در آستانه بهره‌برداری 14 ساعت پیش
  • وزیر راه: راه‌آهن اردبیل شاهکار مهندسی ایرانی است
    وزیر راه: راه‌آهن اردبیل شاهکار مهندسی ایرانی است 14 ساعت پیش
  • شناسایی و جمع‌آوری ۴ انشعاب غیرمجاز برق در شهرستان سامان/ اجرای طرح «مهتاب» با هدف مدیریت هوشمند تلفات انرژی
    شناسایی و جمع‌آوری ۴ انشعاب غیرمجاز برق در شهرستان سامان/ اجرای طرح «مهتاب» با هدف مدیریت هوشمند تلفات انرژی 14 ساعت پیش
  • تبدیل سواحل مازندران به کانون برنامه های فرهنگی و آئینی
    تبدیل سواحل مازندران به کانون برنامه های فرهنگی و آئینی 14 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  دانلود رایگان نرم افزار |  کلاس آنلاین

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور