سایت خبری
famaserver
  • خانه
  • عمومی
  • ورزش
  • اقتصاد
  • مسکن
  • بین الملل
  • جامعه
  • فناوری اطلاعات
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

گزارش رسانه‌های صهیونیستی از ناکامی تلاش‌ها برای تشکیل نیروی بین‌المللی در غزه

گزارش رسانه‌های صهیونیستی از ناکامی تلاش‌ها برای تشکیل نیروی بین‌المللی در غزه

6 ماه پیش
واکنش نتانیاهو به حمله استرالیا

واکنش نتانیاهو به حمله استرالیا

6 ماه پیش
حماس ترور فرمانده ارشد القسام را تایید کرد

حماس ترور فرمانده ارشد القسام را تایید کرد

6 ماه پیش
عراقچی: صلح و ثبات افغانستان تنها از مسیر همگرایی منطقه‌ای محقق می‌شود

عراقچی: صلح و ثبات افغانستان تنها از مسیر همگرایی منطقه‌ای محقق می‌شود

6 ماه پیش
غریب آبادی: مردم ایران هرگز تسلیم تهدیدات و تجاوزات نخواهند شد و متحد و منسجم در مقابل متجاوز خواهند ایستاد

غریب آبادی: مردم ایران هرگز تسلیم تهدیدات و تجاوزات نخواهند شد و متحد و منسجم در مقابل متجاوز خواهند ایستاد

6 ماه پیش
واکنش ایران به حمله خشونت آمیز در سیدنی استرالیا

واکنش ایران به حمله خشونت آمیز در سیدنی استرالیا

6 ماه پیش
مصر: همه گزینه‌ها از جمله راه‌حل نظامی را درمورد سد النهضه بررسی می‌کنیم

مصر: همه گزینه‌ها از جمله راه‌حل نظامی را درمورد سد النهضه بررسی می‌کنیم

6 ماه پیش
واکنش آمریکا به تیراندازی مرگبار در سیدنی

واکنش آمریکا به تیراندازی مرگبار در سیدنی

6 ماه پیش
رضا نصری: علی‌اکبر صالحی شایسته‌ترین گزینه نه برای مدیریت یک سفارتخانه، بلکه برای عهده‌دار شدن سمت پیشنهادی «نماینده ویژه ایران در جهان عرب» است

رضا نصری: علی‌اکبر صالحی شایسته‌ترین گزینه نه برای مدیریت یک سفارتخانه، بلکه برای عهده‌دار شدن سمت پیشنهادی «نماینده ویژه ایران در جهان عرب» است

6 ماه پیش
ادعای اوکراین درباره حملات نظامی دقیق به عمق خاک روسیه

ادعای اوکراین درباره حملات نظامی دقیق به عمق خاک روسیه

6 ماه پیش

Home » سبک زندگی سالم خطر مرگ زود‌هنگام ژنتیکی را کاهش می‌دهد

سبک زندگی سالم خطر مرگ زود‌هنگام ژنتیکی را کاهش می‌دهد

زمان انتشار: 16 می 2024 ساعت 18:52

دسته بندی: فناوری اطلاعات

شناسه خبر: 2767357

زمان مطالعه: 5 دقیقه

سبک زندگی سالم خطر مرگ زود‌هنگام ژنتیکی را کاهش می‌دهد

سبک زندگی سالم خطر مرگ زود‌هنگام ژنتیکی را کاهش می‌دهد

دکتر ژیفنگ وو از دانشگاه ژجیانگ چین می‌گوید رعایت سبک زندگی سالم می‌تواند خطر مرگ زود‌هنگام را در افرادی که به لحاظ ژنتیکی مستعد آن‌اند، تا ۶۲ درصد کاهش دهد.

بسیاری از پژوهش‌‌‌ها از وجود ارتباط بین سبک زندگی سالم و طول عمر خبر داده‌اند و برخی دیگر بر مولفه ژنتیکی در طول عمر تاکید کرده‌اند، اما گزارشی که روز دوشنبه در مجله «پزشکی مبتنی بر شواهد بی‌ام‌جی» (BMJ Evidence Based Medicine) منتشر شد، چگونگی ترکیب این دو عامل را بررسی می‌کند.

به گفته دکتر علاالدین شادیاب از دانشگاه کالیفرنیا از آنجا که برای این تحقیق، داده‌های بیش از ۳۵۰ هزار نفر (حجم نمونه بزرگ و قابل تعمیم به جمعیت کل) و اطلاعات مربوط به ژنتیک، تحصیلات، وضعیت اجتماعی‌‌ــ‌اقتصادی و سابقه بیماری این افراد (امکان ارزیابی ارتباط پیچیده‌تر بین عوامل مختلف) بررسی شده، به لحاظ روش‌شناسی بسیار قوی است؛ با این حال تاکید کرد چون در این نمونه تنها افرادی با اصل و نسب اروپایی شرکت داشته‌اند، برای تعمیم به سایر گروه‌های نژادی محدودیت دارد.

داده‌‌ها نشان می‌دهد همه افراد، صرف‌نظر از خطرات ژنتیکی متوجه آن‌ها، در صورت داشتن سبک زندگی ناسالم، ۷۸ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ زود‌هنگام قرار می‌گیرند.

دکتر وو خاطرنشان می‌کند افرادی که هم به لحاظ ژنتیکی در خطرند و هم سبک زندگی ناسالم دارند، دو برابر زودتر از افرادی می‌میرند که با خطر ژنتیکی مرگ زودهنگام مواجه نیستند و سبک زندگی سالمی را هم دنبال می‌کنند. این داده‌ها نشان می‌دهد افرادی که به دلایل ژنتیکی در معرض خطر مرگ زود‌هنگام‌اند، در صورت داشتن یک سبک زندگی سالم می‌توانند طول ‌عمرشان را تا ۵.۵ سال افزایش دهند. بر این اساس، پایبندی به یک سبک زندگی سالم می‌تواند کاهش طول عمر افرادی را که از نظر ژنتیکی عمرشان کوتاه است، به میزان قابل‌توجهی کم کند.

محققان توانسته‌اند چهار عامل را که بر خطر مرگ زود‌هنگام بیشترین تاثیر را دارند، شناسایی کنند. به گفته وو، این مطالعه یک «ترکیب بهینه» شامل سیگار نکشیدن، فعالیت بدنی منظم، خواب کافی و مفید، و رژیم غذایی سالم را شناسایی کرد که می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر طول عمر انسان‌ تاثیر بگذارد.

خواب کافی در این مطالعه هفت تا هشت ساعت خواب در شب تعریف شد و دستورالعمل‌های موجود در آمریکا شامل فعالیت بدنی متوسط دست‌کم به مدت ۱۵۰ دقیقه در هفته و تمرین قدرتی دو روز در هفته را برای بزرگسالان توصیه کرد.

سیگار نکشیدن و همچنین کاهش یا کنار گذاشتن مصرف الکل هم از اصول زندگی سالم است. در مورد تغذیه، کارشناسان به مزیت‌ رژیم غذایی مدیترانه‌ای اشاره می‌کنند که بر استفاده بیشتر از گیاهان تمرکز دارد، حاوی میوه‌، غلات کامل، حبوبات، مغزها و روغن زیتون است و بر کاهش مصرف گوشت قرمز تاکید می‌کند.  

مجله خبری سیلاد

برچسب ها
روند پیری
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • ترفندهای مخفی کوپایلوت برای افزایش بهره‌وری
    ترفندهای مخفی کوپایلوت برای افزایش بهره‌وری 2 ساعت پیش
  • پشت پرده درآمد میلیاردی خانواده ترامپ از ارزهای دیجیتال
    پشت پرده درآمد میلیاردی خانواده ترامپ از ارزهای دیجیتال 2 ساعت پیش
  • آنتروپیک از Claude Fable 5 رونمایی کرد؛ جهش بزرگ در کدنویسی AI
    آنتروپیک از Claude Fable 5 رونمایی کرد؛ جهش بزرگ در کدنویسی AI 2 ساعت پیش
  • اپل از نقش واقعی گوگل در ساخت سیری جدید پرده برداشت
    اپل از نقش واقعی گوگل در ساخت سیری جدید پرده برداشت 2 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • استانها 16345
  • اقتصاد 11931
  • بازار مالی 2471
  • بین الملل 14490
  • تبلیغات 31
  • جامعه 10132
  • دانش 7584
  • عمومی 1926
  • فناوری اطلاعات 7992
  • فیلم 3546
  • کاریکاتور 519
  • مسکن 1924
  • ورزش 23778

جدیدترین مقالات

  • سد سرابی سریز کرد
    سد سرابی سریز کرد 5 ساعت پیش
  • مشهد برای تدفین رهبر شهید آماده است
    مشهد برای تدفین رهبر شهید آماده است 5 ساعت پیش
  • توسعه  پایدار بخش معادن نیازمند استفاده حداکثری از توان تخصصی مهندسین است
    توسعه پایدار بخش معادن نیازمند استفاده حداکثری از توان تخصصی مهندسین است 5 ساعت پیش
  • نقش بانک ملی در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی کرمان/ هم‌اندیشی نمایندگان مجلس و مدیران بانکی
    نقش بانک ملی در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی کرمان/ هم‌اندیشی نمایندگان مجلس و مدیران بانکی 5 ساعت پیش
  • سهمیه سوخت صنایع و معادن قزوین افزایش یافت
    سهمیه سوخت صنایع و معادن قزوین افزایش یافت 5 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  دانلود رایگان نرم افزار |  کلاس آنلاین

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور