سایت خبری
famaserver
  • خانه
  • عمومی
  • ورزش
  • اقتصاد
  • مسکن
  • بین الملل
  • جامعه
  • فناوری اطلاعات
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

گزارش رسانه‌های صهیونیستی از ناکامی تلاش‌ها برای تشکیل نیروی بین‌المللی در غزه

گزارش رسانه‌های صهیونیستی از ناکامی تلاش‌ها برای تشکیل نیروی بین‌المللی در غزه

6 ماه پیش
واکنش نتانیاهو به حمله استرالیا

واکنش نتانیاهو به حمله استرالیا

6 ماه پیش
حماس ترور فرمانده ارشد القسام را تایید کرد

حماس ترور فرمانده ارشد القسام را تایید کرد

6 ماه پیش
عراقچی: صلح و ثبات افغانستان تنها از مسیر همگرایی منطقه‌ای محقق می‌شود

عراقچی: صلح و ثبات افغانستان تنها از مسیر همگرایی منطقه‌ای محقق می‌شود

6 ماه پیش
غریب آبادی: مردم ایران هرگز تسلیم تهدیدات و تجاوزات نخواهند شد و متحد و منسجم در مقابل متجاوز خواهند ایستاد

غریب آبادی: مردم ایران هرگز تسلیم تهدیدات و تجاوزات نخواهند شد و متحد و منسجم در مقابل متجاوز خواهند ایستاد

6 ماه پیش
واکنش ایران به حمله خشونت آمیز در سیدنی استرالیا

واکنش ایران به حمله خشونت آمیز در سیدنی استرالیا

6 ماه پیش
مصر: همه گزینه‌ها از جمله راه‌حل نظامی را درمورد سد النهضه بررسی می‌کنیم

مصر: همه گزینه‌ها از جمله راه‌حل نظامی را درمورد سد النهضه بررسی می‌کنیم

6 ماه پیش
واکنش آمریکا به تیراندازی مرگبار در سیدنی

واکنش آمریکا به تیراندازی مرگبار در سیدنی

6 ماه پیش
رضا نصری: علی‌اکبر صالحی شایسته‌ترین گزینه نه برای مدیریت یک سفارتخانه، بلکه برای عهده‌دار شدن سمت پیشنهادی «نماینده ویژه ایران در جهان عرب» است

رضا نصری: علی‌اکبر صالحی شایسته‌ترین گزینه نه برای مدیریت یک سفارتخانه، بلکه برای عهده‌دار شدن سمت پیشنهادی «نماینده ویژه ایران در جهان عرب» است

6 ماه پیش
ادعای اوکراین درباره حملات نظامی دقیق به عمق خاک روسیه

ادعای اوکراین درباره حملات نظامی دقیق به عمق خاک روسیه

6 ماه پیش

Home » راهی برای دوری از سرطان و بیماری‌های قلبی

راهی برای دوری از سرطان و بیماری‌های قلبی

زمان انتشار: 13 آوریل 2024 ساعت 21:40

دسته بندی: جامعه

شناسه خبر: 2750693

زمان مطالعه: 4 دقیقه

راهی برای دوری از سرطان و بیماری‌های قلبی

به گزارش سیلاد، محققان کالج لندن و دانشگاه علم و صنعت نروژ، ۲۹ مطالعه‌ی منتشرشده از سراسر جهان را تجزیه و تحلیل کردند تا ببینند آیا ارتباطی میان مصرف آجیل و خطر بیماری و همچنین علل کمتر شایع مرگ پیدا می‌کنند یا نه. این تحقیقات روی ۸۱۹ هزار نفر انجام شده بود که ۱۲ هزار نفر آن‌ها از مشکلات قلبی، ۹ هزار نفر دیگر یک مورد سکته داشتند و ۱۸ هزار نفر آن‌ها هم به سرطان مبتلا شده بودند. البته از این تعداد ۸۵ هزار نفر هم جان خودشان را از دست دادند.

نتایج این تجزیه و تحلیل نشان داد که آجیل یک منبع قدرتمند مبارزه با بیماری است. در این تحقیقات گفته شده که خوردن آجیل توان بدن برای مبارزه با بیماری‌ها را افزایش می‌دهد. محققان گفته‌اند که آجیل در بیماری‌های مختلف تاثیرهای متفاوتی می‌گذارد و به نحوی باعث بهبود اوضاع سلامت افراد می‌شود.

یافته‌ها نشان می‌دهد که این افراد همچنین خطر ابتلا به سرطان را ۱۵ درصد و خطر مرگ زودرس به هر علتی را ۲۲ درصد کاهش می‌دهند. همین مقدار خطر مرگ ناشی از بیماری‌های تنفسی را تا ۵۰ درصد و دیابت را نزدیک به ۴۰ درصد کاهش دهد.

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف آجیل‌هایی مانند گردو و بادام‌زمینی با کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، دیگر بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ و میر مرتبط است.

در تحقیقات قبلی گفته شده بود احتمال مبتلا شدن به سرطان در افرادی که روزانه یک مشت آجیل (۲۰ گرم) می‌خورند، ۳۰ درصد کمتر از افرادی است که آجیل مصرف نمی‌کنند. در تحقیقات جدیدتر گفته شده که خوردن آجیل احتمال ابتلا به مشکلات تنفسی را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

محققان خاطرنشان کردند: بهتر است افراد، روزانه سه نوع آجیل (مانند فندق، گردو و بادام‌زمینی) مصرف کنند.

‌اگر به دنبال یک میان‌ وعده‌ی بسیار سالم در طول روز هستید، حتما آجیل را در نظر داشته باشید.

منبع:newatlas

۲۳۳۲۳۳

مجله خبری سیلاد

برچسب ها
بیماری قلبی
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • فوری؛ مدارس تهران تعطیل شد/ جزئیات
    فوری؛ مدارس تهران تعطیل شد/ جزئیات 5 ماه پیش
  • فوری؛ مدارس تهران تعطیل شد/ جزئیات
    فوری؛ مدارس تهران تعطیل شد/ جزئیات 5 ماه پیش
  • فوری؛ مدارس تهران تعطیل شد/ جزئیات
    فوری؛ مدارس تهران تعطیل شد/ جزئیات 5 ماه پیش
  • مدارس این استان فردا (۱۶ دی) تعطیل شد
    مدارس این استان فردا (۱۶ دی) تعطیل شد 5 ماه پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • استانها 16271
  • اقتصاد 11883
  • بازار مالی 2469
  • بین الملل 14490
  • تبلیغات 31
  • جامعه 10132
  • دانش 7584
  • عمومی 1926
  • فناوری اطلاعات 7985
  • فیلم 3546
  • کاریکاتور 519
  • مسکن 1913
  • ورزش 23778

جدیدترین مقالات

  • شتاب بخشی به طرح آبرسانی غرب مازندران
    شتاب بخشی به طرح آبرسانی غرب مازندران 14 ساعت پیش
  • کارخانه کمپوست  شهرداری خرم‌آباد در آستانه بهره‌برداری
    کارخانه کمپوست شهرداری خرم‌آباد در آستانه بهره‌برداری 14 ساعت پیش
  • وزیر راه: راه‌آهن اردبیل شاهکار مهندسی ایرانی است
    وزیر راه: راه‌آهن اردبیل شاهکار مهندسی ایرانی است 14 ساعت پیش
  • شناسایی و جمع‌آوری ۴ انشعاب غیرمجاز برق در شهرستان سامان/ اجرای طرح «مهتاب» با هدف مدیریت هوشمند تلفات انرژی
    شناسایی و جمع‌آوری ۴ انشعاب غیرمجاز برق در شهرستان سامان/ اجرای طرح «مهتاب» با هدف مدیریت هوشمند تلفات انرژی 14 ساعت پیش
  • تبدیل سواحل مازندران به کانون برنامه های فرهنگی و آئینی
    تبدیل سواحل مازندران به کانون برنامه های فرهنگی و آئینی 14 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  دانلود رایگان نرم افزار |  کلاس آنلاین

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور