دانش

جنجال جدید آیفون ۱۵/ ایرادی که کاربران را کلافه کرده

سری آیفون ۱۵ به یکی از محبوب‌ترین محصولات اپل تبدیل شده و اکنون این گوشی برای افرادی که هفته‌ی گذشته سفارش ثبت کرده بودند، ارسال شده است. تعداد قابل‌توجهی از دارندگان این محصول اعلام کرده‌اند هنگام شارژ یا استفاده‌های طولانی‌مدت، با مشکل داغ‌ شدن بیش‌ازحد مواجه شده‌اند.

یکی از کاربران آیفون ۱۵ پرو مکس که iOS 17.2 را نصب کرده می‌گوید هنگام شارژ گوشی با شارژر ۶۵ وات USB PD GAN، گوشی او بدون هیچ دلیلی بسیار داغ می‌شود، درحالی‌که کاربر مذکور از شارژر خود برای شارژ آیفون‌های پرچمدار قبلی اپل، لپ‌ تاپ، گوشی‌های اندروید و دستگاه‌های دیگر بدون هیچ ایرادی استفاده کرده است.

طبق اعلام کاربران استفاده از شارژر ۱۵ واتی، مشکل داغ‌ شدن آیفون ۱۵ را رفع می‌کند اما سرعت شارژ دستگاه در این حالت به‌شدت کاهش می‌یابد.

برخی دیگر از دارندگان آیفون ۱۵ می‌گویند هنگام استفاده‌ی طولانی‌مدت از گوشی خود و جابه‌جایی بین چند برنامه‌ مثل اینستاگرام، ناحیه‌ی سمت‌ راست پایین دوربین پشتی به‌شدت داغ می‌شود. این مشکل در حالی رخ می‌دهد که هیچ بازی خاصی روی آیفون ۱۵ در حال اجرا نبوده و از وای‌فای استفاده نمی‌کردند و بنابراین هیچ توجیه منطقی‌ای برای داغ‌ شدن آن وجود ندارد.

بسیاری دیگر از کاربران با انتشار پست‌هایی در ایکس (توییتر سابق) هنگام کار با آیفون ۱۵ خود با مشکل داغ‌ شدن بیش‌ازحد مواجه شده‌اند و حتی بسیاری از کارشناسان برجسته‌ی فناوری نیز این موضوع را تأیید کرده‌اند.

مشکل داغ‌ شدن بیش‌ازحد سری آیفون ۱۵ به چند ساعت اولیه‌ی راه‌اندازی این گوشی‌ها محدود نمی‌شود زیرا اغلب هنگام اولین ورود به دستگاه و راه‌اندازی آن، همه‌ی برنامه‌ها وارد سیستم می‌شوند و امکان دارد دما را به‌طور موقت افزایش دهند.

کانال یوتیوب Bullslab با اجرای بنچمارک، از دوربین حرارتی برای بررسی دمای آیفون ۱۵ پلاس و آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده کرده که نشان می‌دهد دمای بدنه‌ی این دو گوشی به‌شدت افزایش می‌یابد.

ناحیه‌ای که دوربین حرارتی روی آیفون ۱۵ پرو مکس آن را بسیار داغ ارزیابی می‌کند با گزارش‌های کاربران مطابقت دارد و البته اکثر افراد در حالی با این مشکل مواجه شده‌اند که نه بنچمارکی اجرا کرده‌اند و در حال اجرای بازی سنگین بوده‌اند. باید مشکل دید داغ شدن آیفون اپل به‌ کجا ختم خواهد شد و این شرکت چه واکنشی به گزارش‌های کاربران نشان خواهد داد.

۵۸۵۸

مجله خبری سیلاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا