بین الملل

اسد موفقیت چین در توافق ایران و عربستان را تبریک گفت

«بشار اسد» رئیس‌جمهور چین امروز (دوشنبه) در جریان دیدارش با «ژائو لی جی» رئیس کمیته دائمی مجلس ملی نمایندگان خلق چین در پکن گفت که موفقیت چین در حصول توافق ایران و عربستان نشان می‌دهد که چین امروز به یک قدرت بین المللی، متمدن، سیاسی و اخلاقی تبدیل شده است.

اسد افزود: گذار از دنیای قدیم که متکی به زور است به دنیای جدید که متکی به اخلاق است باید از نقش چین شروع شود که سیاست اخلاقی و توسعه اخلاقی را دنبال می کند و ابتکارات را به کل جهان ارائه می دهد.

به گزارش سانا، رئیس‌جمهور سوریه در این دیدار تأکید کرد که ابتکارات ارائه شده توسط «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین نشان دهنده امید و درهای باز به سوی دنیای جدید است.

وی افزود: چین از نظر سیاسی و بر اساس سیاست چین مبنی بر رد مداخله در امور داخلی کشورها، احترام به سیاست کشورها و نفی تروریسم در کنار ما ایستاده است. همچنین چین با کمک به مردم سوریه برای کاهش اثرات محاصره در بخش اقتصادی و بشردوستانه در کنار ما ایستاده است. برای همه اینها، ما از شما برای هر کاری که چین انجام داده است تشکر می کنیم.

رئیس جمهور اسد در پایان گفت: ما معتقدیم که این ابتکارات که از سوی اکثر مردم جهان و اکثر کشورهای جهان به جز تعداد معدودی مورد حمایت قرار می گیرد، مبنایی اساسی برای حرکت به سمت هر گونه همکاری دوجانبه یا جمعی بین ما و شما، بین چین و سایر نقاط جهان و به طور کلی بین کشورهای جهان است.

 اسد پنجشنبه گذشته وارد شهر هانگژو در شرق چین شد و سفر خود به این کشور را به دعوت همتای چینی خود آغاز کرد. رئیس‌جمهور سوریه امروز با نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری سیلاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا