استانها

ادای دین به «زاینده رود» در رویداد بین المللی جایزه مصطفی

به گزارش سیلاد از اصفهان، پنجمین دوره رویداد بین المللی جایزه مصطفی(ص) ششم تا دوازدهم مهر ۱۴۰۲ در اصفهان برگزار خواهد شد که آخرین دوره برگزاری این رویداد در ایران است و از سال آینده کشورهای دیگر میزبان این رویداد خواهند بود.

این رویداد سال ۱۳۹۴ با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری آغاز شد و از آن زمان تاکنون هر دو سال یک بار برگزار شده است.

سالن اجلاس سران اصفهان که از جمله پروژه های عظیم نصف جهان در طول سالهای گذشته بود که اتمام آن سالهای سال به طول انجامید، به نوعی همزمان با برگزاری این رویداد بین المللی افتتاح می شود چرا که پیش از این این سالن تنها میزبان یکی دو مراسم عمومی بوده است.

در این ارتباط حسین ربانی دبیر هفته جایزه علمی مصطفی(ص) با بیان اینکه «جایزه مصطفی» جدی ترین و اولین رویداد بین المللی است که در سالن همایش‌های بین‌المللی سران برگزار می شود و بحث های زیرساختی نیز برای برگزاری هر چه با کیفیت تر در دستور کار قرار داده شود، اظهار کرد: سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در مراسم افتتاحیه جایزه مصطفی(ص) حضور دارد.

حضور بیش از ۱۰۰ نفر از دانشمندان جهان اسلام

وی اشاره به اینکه بیش از از ۱۰۰ نفر از دانشمندان جهان اسلام در این برنامه حضور دارند، افزود: استاندار اصفهان از سفیران کشورهای مختلف و استانداران دیگر استانهای کشور برای حضور در مراسم دعوت کرده است و جمعی از وزرا، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، نخبگان و دانشگاهیان، اعضای هیئت های علمی و فعالان حوزه علم و فناوری حوزه هوش مصنوعی در این رویداد حضور دارند.

دبیر هفته جایزه علمی مصطفی(ص) تاکید کرد: ایده برگزاری این رویداد این است که جهان و امت واحده اسلام با ابزار علم و اخلاق، می توانند به قدرت جهانی رسیده و آینده را ترسیم و به تمدن اسلامی دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در مراسم افتتاحیه این رویداد ادای دینی به ابوعلی سینا انجام می شود چرا که جهان پزشکی به وی مدیون هست، ابراز کرد: بوعلی سینا ۱۳ سال اواخر عمر خود را در اصفهان زندگی کرده است و مَدرس (محل تدریس) وی نیز در نصف جهان وجود دارد.

ادای دین به زاینده رود در رویداد جایزه مصطفی

ربانی با اشاره به اینکه بحث سلامت، هوش مصنوعی و محیط‌زیست از محورهای برنامه است که محیط زیست از جذاب ترین بخش هاست، گفت: یک بخش ویژه برای جایزه مصطفی در نظر گرفته شده که به مسئولیت اجتماعی همه مردم دنیا مربوط است و در این راستا ادای دینی را هم در یکی از بخش های این برنامه به «زاینده رود» خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه جری برنامه افتتاحیه محمد سلوکی خواهد بود، گفت: بخش موسیقی اصیل ایرانی توسط یک خواننده حرفه ای و نام آشنا این بخش اجرا خواهد شد.

۴۶

مجله خبری سیلاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا