تبلیغات

بیگ بلوباتن

در این مقاله به امکانات و معرفی بیگ بلو باتن میپردازیم که برای برگزاری وبینار و کلاس های درسی و… استفاده میشود.با ما همراه باشید.

 

بیگ بلو باتن

بیگ بلو باتن

نرم افزار BigBlueButton پروژه ای متن باز برای راه اندازی سیستم وب کنفرانس است. نسخه های متعددی طی ۱۲ سال گذشته از این نرم افزار ارائه شده است. در آخرین نسخه این نرم افزار، تمامی امکانات بر روی لایه نمایش HTML5 قابل دسترس و استفاده است. این نرم افزار دائما در حال بروز رسانی و ارائه امکانات و خدمات جدید است.

برای استفاده از این نرم افزار باید از سرور بیگ بلو باتن  استفاده کنید و یکی از گزینه های مهم دیتاشیت این نرم افزار استفاده از سرور های بدون مجازی سازی میباشد.

 

منابع مورد نیاز بیگ بلو باتن

گروه سازنده این نرم افزار که از ورژن های متعددی پشتیبانی میکند و هرکدام مزایا و معایب خود را دارند منابع مشخصی برای هر یک از ورژن ها در نظر گرفته اند که بصورت کلی حداقل ها شامل:

” ۴ هسته CPU اختصاصی

۸ گیگ رم

۵۰ گیگ هارد

پورت شبکه ۱ گیگابایتی “

نکته: برای نصب و استفاده از این سرویس حتما باید از ۴ هسته اختصاصی استفاده کرد و هسته اختصاصی با هسته مجازی در مجازی ساز ها تفاوت دارند.

پیشنهاد: از رم های نسل DDR4 ترجیحا استفاده کنید.

پیشنهاد: از هارد های ssd و nvme استفاده کنید.

نکته: در صورتی که کاربرانی زیر ۵۰ عدد دارید میتوانید از پورت شبکه ۱۰۰ مگابیتی هم استفاده کنید ولی بیش از این تعداد حتما باید پورت شبکه سرور ۱ گیگابیتی باشد.

 

ورژن های بیگ بلو باتن

بیگ بلو ورژن های زیادی دارد که هر کدام از آنها آپدیت های متعددی دارید,  در لینک ورژن های بیگ بلوباتن میتوانید تمامیه نسخه های آن را مشاهده کنید که در حال حاضر بیگ بلو باتن ۲٫۳٫۱۴ پایدارترین نسخه ارایه شده میباشد و نسل ۲٫۴ هنوز در حال آزمایش و تست میباشد و بعد از ریلیز شدن نسخه بیگ بلوباتن ۲٫۴ یکی از قویترین نسخه هایی خواهد بود که تا بحال بخود دیده است.

نکات مهم در انتخاب سرور بیگ بلو باتن

میتوان این نکات را برای بهبود کارایی سرور بیگ بلو باتن در نظر گرفت تا خروجی بهتری دریافت کنید.

  1. پورت سرور باید ۱ گیگ باشد و قابل ارتقا
  2. نوع فرکانس رم سرور اصلی
  3. در صورت لزوم استفاده , برای تعداد کم و اجبار به استفاده از سرور مجازی باید سرور اختصاصی ایجاد کننده درگیر منابع نباشد و منابع آزاد داشته باشد.
  4. در صورت استفاده و اجبار به استفاده از مجازی ساز به هیچ عنوان از مجازی ساز kvm استفاده نکنید.
  5. cpu سرور باید قابلیت توربو کش را داشته باشد .
  6. حداقل ۵۰ گیگ هارد پرسرعت ssd و در صورت نیاز به ظبط ویدیو حداقل ۲۵۰ گیگابایت هارد پرسرعت.
  7. سخت افزار هارد باید از نوع nvme و هارد ssd باشد و از استفاده از هارد های ساتا و ساتا ۳ و sas پرهیز کنید.
  8. اگر مجبور به استفاده از sas شدید  حتما سیستم عامل را در ssd یا nvme لود کنید.
  9. اگر از ظبط ویدیو استفاده میکنید و تعداد کلاسهای شما زیاد است حتما هارد مورد استفاده سرعت بالا باشد زیرا پردازش ویدیو های ظبط شده زمانبر است و استفاده از هاردهای ساتا این زمان را چند برابر میکند.

 

صورت نیاز و نداشتن تجربه در نصب میتوانید از لینک زیر اقدام به سفارش نصب بیگ بلو باتن کنید.

آموزش نصب بیگ بلوباتن ۲.۵ را نیز میتوانید در قسمت مقالات مشاهده نمایید.

فاماسرور یکی از ارایه دهندگان هاست , هاست لینوکس , هاست دانلود , هاست وردپرس , هاست پربازدید و سرور مجازی , سرور اختصاصی میباشد.

منبع فاما سرور

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا