استانها

‍ بیش از۸۰ درصد فوتی های ناشی از کرونا مربوط به کسانی است که واکسیناسیون کامل انجام نداده اند

به گزارش خبرگزاری سیلاد استان چهارمحال وبختیاری، دکتر مجید شیرانی تصریح کرد: در استان نیز بیشتر کسانی که در بخش مراقبت های ویژه تحت مراقبت و درمان هستند مربوط به افرادی است که واکسن کرونا را دریافت نکرده اند.

وی، تزریق واکسن توسط افرادی که تاکنون واکسن تزریق نکرده اند را اصلی ترین توصیه برای در امان ماندن از بیماری منحوس کرونا برشمرد.

دکتر شیرانی یادآور شد: حتی کسانی که تاکنون توانسته اند از بیماری کرونا مصون بمانند با بازگشایی فعالیت ها و تردد دانش آموزان و دانشجویان به واسطه خیف بودن بیماری و یا ناقل بودن این گروه های سنی با انتقال بیماری توسط آنها به داخل خانواده و کسانی که تاکنون واکسن کرونا را تزریق نکرده اند، با خطرات جدی مواجه می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، روند شیوع بیماری کرونا در استان را کماکان کاهشی و نسبتاً با ثبات ارزیابی کرد و با بیان اینکه در خیلی از نقاط کشور و بویژه کشورهای همسایه روند شیوع بیماری افزایشی است افزود: با مشاهده سویه جدید دلتا پلاس در کشورهای روسیه، ترکیه و آذربایجان امکان اینکه این نوع ویروس به درون کشور دست اندازی کند وجود دارد.

وی نقطه قوت را واکسیناسیون حداکثری جامعه دانست و یادآور شد، نزدیک ۸۰ درصد جامعه دز اول واکسن کووید ۱۹ را دریافت و انتظار می رود ،ظرف یکی دو هفته آینده در مورد دز دوم نیز به همین عدد نزدیک شویم.

دکتر شیرانی گفت: بازگشایی در سطح مدارس و دانشگاه ها به تدریج شروع و این امر موجب چرخش ویروس شده و ۲۰ ، ۳۰ درصد کسانی که واکسن را دریافت نکرده اند حتماً در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا