عمومی

چقدر از قطارهای مترو فرسوده است؟

به گزارش خبرنگار شهری سیلاد، مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا درباره موضوع واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیرسطحی اظهار داشت: با توجه به بند ۵ ماده یکم مصوبه راهبردهای برنامه عملیاتی مدیریت بحران و برنامه واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیرسطحی ابلاغی مهر سال ۹۵ شهرداری تهران بر مبنای سند و برنامه عملیاتی کاهش خطرپذیری و مدیریت بحران در حوادث طبیعی و انسان‌ساخت اقداماتی را موظف است انجام دهد.

وی افزود:‌بر همین اساس باید نسبت به تهیه و بازنگری برنامه‌های بازدید دوره‌ای و تعمیر و نگهداری مستمر از همه تجهیزات و تأسیسات خطوط ایستگاه‌ها و قطارهای مترو با توجه به عمر مفید آنها انجام گیرد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: علیرغم تأکید و تذکر اعضای شورای شهر تا کنون بیش از ۳۵ درصد از قطارهای درون‌شهری و بیش از ۷۵درصد ناوگان خط ۵ مترو تهران نیاز به اورهال پیدا کرده در حالی که نادیده گرفتن چنین موضوعی باعث انباشت مشکلات و تعطیلی خطوط مترو یکی پس از دیگری می‌شود.

اقراریان خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های مترو در مدیریت بحران با این رویکرد نه تنها مددرسان نخواهد بود بلکه خود به یک معضل و بحران انسانی تبدیل می‌شود.

وی تأکید کرد: لذا بر اساس چالش‌هایی که اعلام کردند همچنین در جهت افزایش شاخص آسایش شهروندی باید اعتبارات لازم در این زمینه در بودجه سال ۱۴۰۱ و پیگیری بدهی‌های دولت در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا