استانها

هزینه بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای بهینه سازی موتورخانه منازل در کردستان

به گزارش سیلاد از کردستان، احمد فعله گری افزود: استان کردستان به دلیل کوهستانی بودن دارای زمستان های سردی بوده و فصل سرد سال از اواسط مهر ماه آغاز می گردد و گاهی بارش برف و نزولات آسمانی باعث قطع ارتباط و تردد اهالی روستاها و مناطق دوردست می گردد و تنها وسیله گرم کردن گاز طبیعی است.

وی با بیان اینکه مردم قدردان این زحمات هستند و می‌دانند که جمهوری اسلامی چه خدمات ارزشمندی به آنها ارائه داده است،اظهار داشت: با توجه به اینکه تامین سوخت مایع به این مناطق صعب العبور هرساله به سختی و با مشقات فراوان انجام می‌گرفت، شرکت گاز کردستان همواره برای تامین گازطبیعی بطور مداوم و رفاه حال مردم در این مناطق دوردست تلاش می کند .

مدیر عامل شرکت گاز کردستان در ادامه گفت: شرکت ملی گاز ایران همسو با سیاست‌های کلان وزرات نفت مبنی بر بهینه‌سازی مصرف گاز طبیعی و در نتیجه کاهش آلودگی هوا و هزینه مشترکان همچنین ایجاد اشتغال در کشور، «طرح ملی بهینه‌سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری» را در دستور کار قرار داده است تا با حمایت مالی و فنی از آن دسته از مشترکان گاز طبیعی که سیستم موتورخانه مرکزی گرمایشی دارند، نسبت به بررسی وضع فنی آنها به‌صورت رایگان اقدام شود.

فعله گری اقدامات شرکت گاز استان کردستان در زمینه بهینه سازی مصرف موتورخانه ها را اینگونه تشریح کرد: با اختصاص و پرداخت هزینه‌های لازم توسط شرکت ملی گاز ایران، سیستم موتورخانه مشترکان در بخش‌های سرویس و تنظیم مشعل، عایق‌کاری تأسیسات و نصب دستگاه ضدرسوب مغناطیسی ارزیابی، اصلاح و بهینه‌سازی می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان آماری از تعداد مشترکان و اقدامات انجام شده برای بهینه سازی این مشترکان ارائه داد و بیان داشت : در استان کردستان تعداد ۱۲۹ مشترک در سامانه ثبت نام کرده که تاکنون ۹۳ مورد از آن به اتمام رسیده و هزینه های آن توسط شرکت به پیمانکاران مجری پرداخت شده است.

وی زیر بنایی واحدهای مسکونی و تجاری بهینه سازی شده را ۹۳ هزار متر مربع ذکر کرد و گفت : با این اقدام ارزنده سالانه در مصرف ۷۱۰ هزار متر مکعب گاز طبیعی صرفه حویی می گردد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش اظهار داشت : مشترکانی که دارای سیستم حرارت مرکزی بوده و تاکنون نسبت ثبت نام در این طرح اقدام ننموده اند با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز به آدرس WWW.NIGC.IR اقدام نمایند.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا