اقتصاد

نمونه های تاریخی پاندمی کرونا چقدر اقتصاد جهانی را زمین گیر کرد؟

به گزارش خبرگزاری سیلاد، نزدیکترین مقایسه مدرن با همه گیری کرونا بیش از یک قرن پیش اتفاق افتاده است که آنفلوآنزای اسپانیایی (ویروس H۱N۱، گونه ای متفاوت از نسخه ۲۰۰۹) بین سال‌های ۱۹۱۸ تا ۱۹۱۹ جهان را ویران کرد. طبق برآوردهای صورت گرفته تقریباً ۵۰۰ میلیون نفر به این بیماری مبتلا شدند که در نهایت جان ۵۰ میلیون نفر را در سراسر جهان گرفت.

داده های اقتصادی از اوایل قرن بیستم کمیاب است با این حال تجزیه و تحلیل بانک فدرال رزرو سنت لوئیس برآورد کرده است که بسیاری از مشاغل به ویژه مشاغل و خدمات سرگرمی از دست دادن درآمد دو رقمی را شاهد بودند.

Opinion | Coronavirus Gives Investors an Excuse to Cut and Run - The New  York Times

اگرچه تلفات پاندمی کرونا بسیار کمتر از پاندمی ویروس آنفولانزا بوده است اما پیامدهای اقتصادی آن بسیار شدید است؛ طبق داده های فدرال رزرو پاندمی کرونا منجر شده تا تولید در ایالات متحده به کمترین حد از سال ۱۹۴۰ تاکنون برسد و کاهش تقاضا نیز بازار کار در ایالات متحده آمریکا را بسیار تحت تاثیر قرار داده است به گونه ای که نرخ بیکاری در این کشور تا ۱۴ درصد بالا رفت.

امواج شوک اقتصادی از پکن تا مادرید احساس شد و فشاری را بر اقتصاد جهانی ایجاد کرد که برای دهه ها دیده نشده است؛ در ژانویه ۲۰۲۱ صندوق بین المللی پول تخمین زد که اقتصاد جهان در سال گذشته میلادی نزدیک به ۳.۵ درصد آب رفته است.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

۲۲۳۲۲۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا