استانها

نماینده یزد: دولت باید به وضعیت معیشتی کشاورزان شرق اصفهان رسیدگی کند

به گزارش خبرگزاری سیلاد از یزد، جوکار در نشست با اصحاب رسانه گفت: آب از منابع طبیعی هست و همه مردم باید از آن بهره‌مند شوند و نباید مورد تعرض عده‌ای قرار گیرد.

وی با اشاره به نیاز ضروری استان به آب انتقالی برای تامین آب آشامیدنی مردم گفت: هرچند ما هم تاکید داریم که باید به مطالبات کشاورزان شرق اصفهان رسیدگی شود، اما نباید حق طبیعی و مهم مردم یزد در تامین آب آشامیدنی نادیده گرفته شود چرا که بهره مندی از آب انتقالی حق ماست و به کسی اجازه نمی‌دهیم به حق ما ظلم کند و حتی سهم آب انتقالی به یزد را کاهش دهد.

جوکار گفت: آب تخصیصی به استان یزد ۹۸ میلیون مترمکعب  است و هم اکنون حدود ۵۰ میلیون مترمکعب برداشت می‌کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی افزود: با هزینه استان یزد و طبق مصوبه قانونی آب به یزد منتقل شده و حتی در این مسیر به شهرستان هایی، چون ورزنه و بهارستان هم آبرسانی شده است.

جوکارگفت: به دنبال تعرض‌هایی که شده جمع زیادی از گروه‌های مردمی خواستندبا تجمع و حرکت‌های خودجوش نسبت به این تعرض‌ها اقدام کنند، اما فعلا مردم یزد در این رابطه نجیبانه و صبورانه عمل کرده اند آنچه که طی سال‌ها در اخلاق و منش یزدی‌ها و زندگی مسالمت آمیز مردم یزد با دیگر قومیت‌ها و ملیت‌ها دیده ایم.

جوکار همچنین به بعضی از شایعات که در فضای مجازی بیان می‌شود و آب انتقالی را مصروف در کشاورزی و صنعت می‌دانند اعلام کرد: با مدرک و اسناد محکم بیان می‌کنیم آب انتقالی به استان یزد آب آشامیدنی است و هر زمان این خط انتقالی تخریب شود استان یزد تنها یک شبانه روزی تاب تحمل این وضعیت را دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر دیروز وزیر نیرو به اصفهان و دیدار با کشاورزان شرق این استان گفت: این بررسی‌ها نباید منجر به کاهش سهم اختصاصی آب استان یزد شود.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا