عمومی

فعالیت ۱۰ هزار کارگر خدمات شهری برای رفع گرفتگی‌های معابر

به گزارش خبرنگار شهری سیلاد،‌ ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران پس از استماع گزارش معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران درباره مدیریت بارندگی‌های پایتخت، اظهارداشت: در این چند روز بارندگی شهرداری تهران حضور فعالی داشته و از زحمات همه آن‌ها تشکر می‌کنم. آبگرفتگی موضوعی نیست که مربوط به این دوره باشد و در همه ادوار با این مشکل روبرو بودیم.

وی افزود: در شهرهای صنعتی بزرگ دنیا که پیشرفته‌ترین سیستم‌ها را دارند، باز هم با یک بارندگی سیلاب ایجاد می‌شود اما می‌خواهیم مردم بدانند که شورای شهر بی‌تفاوت نیست. 

این عضو شورای شهر تهران بیان داشت: بنده و مهدی اقراریان بارها نسبت به موضوع پسماند، نظافت و پراکندگی زباله در معابر و جوی‌ها تذکر دادیم. متاسفانه در اولین بارندگی تهران نتیجه بی‌توجهی به این تذکرها و  هشدارها را شاهد بودیم. مدیرکل خدمات شهری شهرداری در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کردند که که علت آبگرفتگی معابر زباله‌های ریخته شده در ۱۰ هزار کیلومتر شبکه‌های فرعی و جوهای آب است. 

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به فعالیت ۱۰ هزار کارگر خدمات شهری برای رفع گرفتگی‌های معابر، اضافه کرد: سازمان هواشناسی، باران‌های سیل‌آسا و احتمال آبگرفتگی را هشدار داده بود و باید علاج واقعه را قبل از وقوع کرد.

امانی با بیان اینکه موضوع آبگرفتگی که ترافیک تهران را چند برابر کرد، تبدیل به مشکل لاینحل شده و باید برای آن فکر اساسی کرد، گفت: تکمیل شبکه جمع‌آوری آبهای زیرسطحیکه در دوره سوم و چهارم شورا به ۷۵ درصد تکمیل رسیده بود یکی از راهکارها است.

وی افزود: همچنین معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست و معاونت فنی و عمرانی و اجتماعی و فرهنگی در اینباره مسوولیت دارند؛ توسعه آموزش شهروندی، فرهنگ تفکیک از مبدا ، تشویق شهروندان به رعایت پروتکل شهرنشینی و استفاده از مخازن، پاکسازی و کانال‌های سرپوشیده و نظارت سختگیرانه بر فعالیت پیمانکاران و حضور میدانی مدیران قبل از شروع فصل بارندگی، از جمله اقدامات ضروری است. 

این عضو شورا گفت: از همه شهروندان عذرخواخی میکنم و از شهرداری تهران می‌خواهم برای بارندگی‌های بعدی تهران آمادگی لازم ایجاد کند.

انتهای پیام/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا