بین الملل

طالبان: اسلحه را زیور می‌دانیم!

 انس حقانی، پسر کوچک جلال‌الدین حقانی، بنیان‌گذار شبکه تروریستی حقانی است که بخش عمده‌ قدرت در دولت طالبان را تصاحب کرده است. او با انتشار عکسی از دوران کودکی برادرش سراج‌الدین حقانی که اسلحه‌ در دست دارد، نوشته است: «اگر ما از سلاح نفرت داشتیم، خود و نسل خود را از سلاح دورنگه می‌داشتیم، حالا افتخار شکستِ اشغال و به‌دست آوردن آزادی را ‌داشتیم؟»

انس حقانی با انتقاد از نگاه مردم به طالبان و خانواده‌اش نوشته است: «کشورهای جهان سرگرم ساختن سلاح‌های خطرناک و انسان‌کش‌اند و برای سلطه بیشتر مسابقه می‌دهند، آن‌وقت اگر در دست ما سلاح معمولی باشد، ما را وحشی و افراطی می‌دانند.» حقانی با گلایه از مردم نوشته است، «این رفتار خیلی عجیب و دوگانه نیست؟» حقانی در ادامه افزوده است: «ما هم اهل کتاب، قلم، فرهنگ و ادبیم.» او در وصف عکس برادر بزرگش سراج‌الدین حقانی که اسلحه‌ای در دست دارد، نوشته است: «برای پاسداری از دین، وطن و ارزش‌ها، ما سلاح را زیور می‌دانیم.»

انس حقانی کیست؟

به گزارش ایندیپندنت، از زندگی شخصی انس حقانی اطلاعات زیادی منتشر نشده است. گفته می‌شود او ۲۷ سال دارد و کوچک‌ترین پسر جلال‌الدین حقانی، بنیان‌گذار شبکه حقانی است. جلال‌الدین حقانی دو همسر دارد که یکی افغانستانی و دیگری عرب است. گفته می‌شود همسر عرب او سال‌هاست که در امارات زندگی می‌کند. انس حقانی از همسر عرب جلال‌الدین حقانی است و سراج‌الدین حقانی از همسر افغانستانی او است. سراج‌الدین حقانی پس از مرگ پدرش در سال ۲۰۱۴  رهبری شبکه حقانی را به عهده گرفت. او اکنون وزیر کشور دولت طالبان و از قدرتمندترین افراد در رده رهبری طالبان است. او تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا و در فهرست سیاه سازمان ملل است. انس حقانی برادر ناتنی سراج‌الدین حقانی بیشتر در امور مالی و برنامه‌ریزی‌های شبکه حقانی نقش دارد و تاکنون از نقش او در فعالیت نظامی خبری گزارش نشده است.

امنیت ملی دولت پیشین افغانستان در سال ۲۰۱۴  انس حقانی و حافظ راشد خان از فرماندهان ارشد شبکه حقانی را بازداشت کردند. این دو تن به همراه حاجی مالی خان که به‌تازگی به‌عنوان والی لوگر گماشته شده است، در نوامبر ۲۰۱۹ در مذاکره میان طالبان و آمریکایی‌ها  با دو تن از استادان دانشگاه آمریکایی کابل که توسط شبکه حقانی ربوده شده بودند، مبادله شدند.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان، انس حقانی از شهر دوحه قطر به کابل رفت و هیچ مسئولیت رسمی در دولت طالبان ندارد.

۳۱۱۳۱۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا