عمومی

رسیدگی به دو پرونده در نخستین جلسه رسیدگی به جرائم مطبوعاتی در دوره جدید

به گزارش سیلاد، احمد مومنی راد سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات اظهار کرد: امروز دوشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰ مراسم تحلیف اعضای جدید هیات منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی با حضور  محمدجواد حشمتی مهذب رییس‌کل‌ دادگستری استان تهران، علی القاصی مهر دادستان عمومی و انقلاب تهران و جمعی از مسئولان قوه قضاییه  در سالن ولایت برگزار شد.

وی افزود: پس از انجام مراسم تحلیف نخستین جلسه رسیدگی به جرائم مطبوعاتی در دوره جدید برگزار شد و در ابتدای جلسه با توجه به شروع دوره جدید و لزوم تعیین اعضای هیئت رئیسه  پس از بحث و مشورت بر اساس آیین نامه داخلی اعضای هیئت رئیسه هیات منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی با رای اعضاء حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان بعنوان رئیس و علی اکبر کسائیان بعنوان دبیر و احمد مومنی راد بعنوان سخنگو انتخاب شدند.

مومنی راد افزود: در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی ۲ پرونده رسیدگی شد. پرونده اول مربوط به متهم مدیر مسئول  پایگاه خبری فراز به اتهام نشر مطالب خلاف واقع  به قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی بود که هیات منصفه با اکثریت آرا در موضوع اتهام فوق الذکر متهم را مجرم دانست و نیز باتفاق  آرا او را در این اتهام مستحق تخفیف ندانست.

مومنی راد در پایان گفت: پرونده دوم مربوط به متهم مدیر مسئول پایگاه رویداد ۲۴ به اتهام  انتشار و افشای سند محرمانه  بود که هیات منصفه با اکثریت آرا متهم را در اتهام فوق الذکر مجرم دانست و نیز باتفاق آرا او را در این اتهام مستحق تخفیف دانست.

انتهای پیام/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا