استانها

راهیابی پروژه «شهرآموز» یزد به مرحله نهایی رقابت «جوایز الهام بخش یونیسف»

به گزارش خبرگزاری سیلاد از یزد، حسین ابوطالبی ضمن تبریک این موفقیت، افزود: این برای اولین بار است که طرحی از ایران به مرحله پایانی این رقابت ها راه پیدا می کند و در این مرحله با رای گیری مردمی طرح برگزیده انتخاب خواهد شد.

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهری شهرداری یزد افزود: در این دوره قریب به ۸۰ طرح از سراسر جهان ارسال شده بود که پس از داوری ارزیابان بین المللی طرح مدرسه تابستانه شهرآموز در بین سه نامزد نهایی دریافت جایزه الهام بخش در زمینه مشارکت کودکان قرار گرفته است.

وی با عنوان اینکه رویداد “جوایز الهام بخش یونیسف” از طرح ها و راهکارهای نوآورانه و الهام بخش برای ارتقای سطح کیفیت زندگی کودکان و نوجوانان در شهرها و جوامع محلی تقدیر می کند، ادامه داد: صفر تا صد طراحی و اجرای این رویداد با تلاش ۶ ماهه همکاران در مجموعه شهرداری، گروه های مردم نهاد و با استفاده از ظرفیت بومی رخ داده است و از این نظر که این طرح توانسته پتانسیل های بومی ما را به جهان نشان دهد ارزشمند است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز با اشاره به اینکه طرح «شهردار مدرسه» یک طرح تربیتی، فرهنگی و اجتماعی است، گفت: این طرح در ابتدای امر، دانش آموزان را مسئولیت پذیر می کند و زمینه یادگیری دانش‌آموزان مستعد را برای ورود به زندگی در جامعه ای بزرگ‌تر از مدرسه و درک بهتر از مناسبات عمیق اجتماعی با افزایش مشارکت آنان در امور جامعه و تصمیم سازی موفق در برابر مشکلات زندگی اجتماعی فراهم می نماید.

وی تاکید کرد: وقتی مدرسه ای توسط خود دانش آموز اداره شود، مسائل را با وجود خود درک می کند و با مشارکتی که با دیگر دانش آموزان صورت می گیرد، رفع مشکلات و کاهش آسیب های اجتماعی را در مدارس شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با تأکید به اینکه یکی از اهداف این طرح، آشنائی نوجوانان و جوانان با فرآیند انتخابات است، گفت: از دستاوردهای بزرگ این طرح می توان به آشنائی این نسل با فرآیند انتخابات اشاره نمود، چرا که آنان در این فضای دوستانه و صمیمی، نحوه درست رقابت کردن، انتخاب کردن و رفاقت و همدلی پس از آن را به خوبی آموزش خواهند دید تا در آینده شاهد کاهش بسیاری از بداخلاقی های موجود در این حوزه باشیم.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا