استانها

تعاونی‌های مسکن جانمایی درستی ندارند

به گزارش خبرگزاری سیلاد از قزوین؛ علی فرخزاد، معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به پراکندگی تعاونی های مسکن گفت: بیش از ۴۲ تعاونی مسکن از نهادهای مختلف وجود دارد که به صورت پراکنده و خارج از بافت و توسعه شهری جانمایی شدند و همین امر مشکلات اساسی برای خدمات رسانی و ایجاد زیر ساخت ها را به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: در طرح جدید مسکن که دولت برنامه ریزی کرده است امکان دارد که مشکل برخی از این تعاونی ها حل شود و صاحبان این تعاونی ها بتوانند به همراه اعضا نسبت به ساخت مسکن اقدام کنند.

معاون عمرانی استانداری قزوین با اشاره به مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی گفت: ساخت شهرکها و شهرهای جدید در حیطه عملکرد استانی نیست بلکه شورای عالی معماری و شهرسازی و برنامه ریزی و توسعه تصمیم نهایی را در خصوص مصوبات استانی اعمال می کنند.

فرخزاد در ادامه تاکید کرد: برای خرید و فروش و سرمایه گذاری در تعاونی های مسکن از افراد کارشناس و منابع معتبر کسب اطلاعات کنند، برخی از بنگاه های املاک برای بازار گرمی و خرید و فروش زمین های کشاورزی می گویند؛ فلان مدیر هم در این منطقه زمین خریداری کرده در حالیکه اصلا صحت ندارد و تنها جنبه بازار گرمی دارد تا مردم با اعتماد بیشتری برای خرید زمین اقدام کنند.

وی افزود: اگر با استفاده از نقشه هوایی این شهرک ها جانمایی شوند متوجه خواهید شد که امکان خدمات رسانی به دلیل خارج از بافت و حریم بودن برابر قانون وجود ندارد. بیش از ۳۰هزار میلیارد تومان برای ۴۲تعاونی مسکن هزینه زیر ساخت، آب، برب، فاضلاب، مدارس، مساجد، فضای شهری نیاز دارد که اصولا در توان استان نیست بلکه نیاز به مصوبه ملی برای تامین بودجه دارد.

فرخزاد در پایان گفت: برخی از زمین های واگذار شده کاربری کشاورزی دارند و برای ساخت مسکن نیاز به تغییر کاربری و مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی، مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی و سایر نهادهای قانونی دارند و هر اقدامی که خلاف قانون باشد قطعا به نتیجه نخواهد رسید.

۴۸ 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا