عمومی

اهدای ۲۵۰۰ ویلچر به معلولان توسط ستاد اجرایی فرمان امام/ آغاز طرح «مثبت حرکت» توسط بنیاد ۱۵ خرداد

به گزارش گروه جامعه سیلاد، صبح امروز در مراسمی در حرم مطهر عبدالعظیم حسنی و در سالگرد شهادت شهید طیب حاج‌رضایی از شهدای قیام ۱۵ خرداد، آیین اهدای ۲۵۰۰ ویلچر به معلولان سراسر کشور با حضور معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام و مدیرعامل بنیاد ١۵ خرداد برگزار شد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در حاشیه این مراسم گفت: فاز نخست طرح “مثبت حرکت” بنیاد ١۵ خرداد برای تأمین ویلچر معلولان مناطق کم‌برخوردار کشور از امروز آغاز شد که دراین مرحله ۲۵۰۰ ویلچر با هزینه ۵ میلیارد تومان بین معلولان توزیع و اهدا خواهد شد.

علی عسگری با اشاره به تفاهمنامه ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان بهزیستی افزود: ستاد اجرایی نسبت به تأمین و اهدای ٢٧ هزار ویلچر متعهد شده که این ویلچرها به تدریج در اختیار معلولانی که توسط بهزیستی و بنیاد ١۵ خرداد شناسایی می‌شوند ، توزیع میگردد.

وی افزود: اولویت توزیع در وهله‌ی اول  با افرادی است که توانایی خرید ویلچر نداشته باشند، خدمات دیگری نیز برای معلولان طراحی شده  و ستاد اجرایی فرمان امام سالانه ٣ تا ۴ هزار مسکن را احداث و تقدیم خانواده‌های دارای دو معلول به بالا میکند.

عسگری خاطرنشان کرد: توزیع وسایل کمک توانبخشی و اهدای بسته‌های معیشتی نیز ازدیگرخدماتی است که ستاد اجرایی فرمان امام به معلولان ارائه میکند. 

مدیرعامل بنیاد ١۵ خرداد نیز دراین مراسم گفت: حسب  تفاهمی که  با سازمان بهزیستی کشور داشتیم و در راستای مأموریت بنیاد ١۵ خرداد ، این بنیاد متعهد به تأمین ویلچر برای افراد  زیر ١۴ سال شد.

حمیدرضا علیان‌زادگان افزود: ۴۰۰ ویلچر تا امروز در استان تهران توزیع شده ، از امروز نیز ۲۵۰۰ ویلچر دیگر در استانهای سراسر کشور توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نکته جالب این حرکت ، تولید این ویلچرها در یک مؤسسه خیریه است که کارگران و کارکنان آن همگی افراد دارای معلولیت هستند و درواقع با همت و سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام ، از ظرفیت معلولین برای خدمت‌رسانی به معلولین استفاده شده است. تمام این ویلچرها ایرانی و دارای استاندارد و از مواد مرغوب و باکیفیت هستند و ارزش هر ویلچر هم ۲ میلیون تومان است.

در ابتدای این مراسم مقامات و مهمانان حاضر در مراسم با حضور در کنار مزار شهید طیب حاج‌رضایی ، یاد و نام  حر انقلاب و این شهید والامقام را گرامی داشتند .

انتهای پیام/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا