عمومی

اهتمام دولت جدید نسبت به بهبود وضع حمل و نقل عمومی/ افزایش اتوبوس‌ها در ۲۱۰ خط پایتخت

به گزارش خبرنگار شهری سیلاد، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه مراسم رونمایی از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید در پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آنچه که امروز در حوزه حمل و نقل عمومی مشهود است و قابل افتخار بوده اراده دولت برای افزایش سطح خدمات در کشور است.

وی افزود: سطح خدمات در کشور هم به واسطه سایر دستگاه‌ها و هم به واسطه شهرداری در حال تحقق است و مشکلاتی که دولت‌ها نسبت به حمل و نقل عمومی داشته‌اند ان‌شاءالله حتما اکنون جبران خواهد شد.

شهردار تهران گفت:‌در گذشته در تهران ۵۵۰ دستگاه اتوبوس ارائه خدمت به شهروندان را انجام می‌داد که با فرسودگی سنگین حوزه حمل و نقل عمومی مواجه شدیم و اکنون ۲۲۲۰ دستگاه در مدار خدمت‌رسانی فعال هستند.

زاکانی با اشاره به اینکه این آمار تعداد اتوبوس مربوط به بخش خصوصی در ۲۲۰ خط اتوبوسرانی فعال است گفت: ما تمهیداتی را دنبال می‌کنیم که تأمین اتوبوس بیشتر برای تهران صورت گیرد.

شهردار تهران از ۱۷۵ دستگاهی که قرارداد و مقدمات خرید آن فراهم شده بود امروز ۱۱۰ مورد به بهره‌برداری رسید و ۶۵ مورد دیگر طی هفته آینده به چرخه حمل و نقل افزوده می‌شود.

وی با اشاره به تفاهم انجام گرفته با دولت گفت:‌سهم اتوبوس‌های تهران از طریق تهاتر با نفت افزایش خواهد یافت و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به دلیل مشکل در مخزن گاز از مدار خارج شده بود و نیاز به تعمیر داشت برطرف می‌شود.

زاکانی با بیان اینکه به سمت اوج خدمت‌رسانی در تهران پیش خواهیم رفت گفت: تأمین اتوبوس‌های برقی در پایتخت را دنبال می‌کنیم.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره ماجرای اختصاص دو رام قطار توسط شهرداری تهران  به شهر قم گفت: این رام‌ها به صورت آزمایشی برای قم اختصاص داده می‌شود و مجدد بازگردانده خواهند شد البته ما بر اساس مسؤولیت خود برای همکاری با کلانشهرهای دیگر این اقدام را انجام می‌دهیم همین موضوع را برای استان البرز نیز داشته‌ایم.

انتهای پیام/


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا