استانها

استقبال اروندنشینان از نمایشگاه مد و حجاب

به گزارش سیلاد از آبادان؛ نمایشگاه‌های مد و حجاب آن هم با رویکرد اسلامی- ایرانی علاوه بر اثربخشی در زمینه ی فرهنگ سازی، سبب تشویق بانوان به استفاده از این پوشش اصیل می شود ضمن اینکه می تواند به عنوان الگوی مناسب و جایگزین برای جوانان به جای مدهای غربی قرار گیرد و هویت ملی و دینی را نیز احیا و حفظ کند.

*نمایشگاه مد و حجاب و ترویج پوشش اسلامی _ ایرانی

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای اروند با بیان اینکه حضور برندهای مطرح کشوری در این نمایشگاه یک اتفاق مهم است، گفت: در این نمایشگاه ملزومات حجاب، انواع مانتو، عبا، چادر، کیف و کفش، صنایع دستی، زیورآلات، اکسسوری، شال و روسری توسط بهترین برندهای کشور تولید و برای فروش عرضه می شود.

قاسمی زاده؛ افزود: در این رویداد فرهنگی، تلاش شد تا علاوه بر حمایت از تولید کنندگان داخلی؛ الگوی پوشش اسلامی ایرانی نیز ترویج شود.

*مسئولان راه را برای صادرات کالاهای داخلی هموار کنند

خانم سلیمانی صاحب برند ثبت شده ی سلاله گفت: ما به طور تخصصی با کار روسری آغاز و همچنان ادامه می دهیم. طراحی و اجرای کارها با خودمان است و تزئین شان هم با استفاده از سنگ سوآروپسکی اصل اتریش انجام می دهیم.

وی اظهار کرد: در راستای گسترش دامنه ی فعالیت هایمان، دوخت عبا، پالتو و مانتو را نیز به آن اضافه کردیم و تمام کارها به طور انحصاری مربوط به خودمان است.

وی با ابراز خرسندی از حضورش در آبادان افزود: نخستین باریست که در نمایشگاهی در آبادان آنهم با افتخار و برای خود آبادانی ها و جنوبی های عزیز و نه صرف فروش اجناس شرکت می کنم و از اینکه در این نمایشگاه شرکت کردم بسیار خرسندم. از برخورد، سرویس دهی و همراهی برگزار کنندگان نمایشگاه بی نهایت راضی هستم و با اطمینان هر چه تمام تر می گویم که اگر برای بار دیگری نیز برای حضور در نمایشگاههای مشابه در این منطقه دعوت شوم با افتخار می آیم.

صاحب برند سلاله؛ با اشاره به آغاز فعالیت مجموعه اش از سال ۱۳۹۵؛ تصریح کرد: خوشبختانه به رغم تولید بسیار محدود این نوع کالا آن هم با بهره گیری از این نوع سنگ گرانقیمت و با کیفیت در ایران اما با استقبال خوبی از سوی علاقمندان مواجه شده و به جرات می توانم بگویم که تنها برندی هستیم که در کشور کار اورجینال ارائه می کنیم.

سلیمانی؛ یادآور شد: کارهایمان در یک مجموعه ی کارگاهی با بهره گیری از توان ۵ نفر و به صورت تخصصی به انجام می رسانیم. از آنجائیکه سنگ به کار رفته در آن بسیار گران است لذا به طور عمده نمی توان از نیروی بیشتری در این زمینه استفاده کنیم. به سبب اختصاصی بودن طراحی ها و به منظور جلوگیری از کپی نشدن آنها و افزایش ضریب امنیت، کار روسری را به طور محدود انجام می دهیم اما در زمینه ی دوخت عبا، مانتو و پالتو و حتی انجام گلدوزی ها تمامی امور در گارگاه و با استفاده از نیروی کار بیشتر به انجام می رسد.

وی گفت: در بحث حمایتی اگر مسئولان برای صادرات کالاهایمان راهی سهل و قابل دسترسی آسان را جلو پایمان بگذارند با افتخار پذیرا هستم و از آن استقبال می کنم. تجربه ای در این زمینه ندارم. برای تولید کالاها یورو هزینه می شود و در قبال آن ریال دریافت می شود و بر همین اساس چندان نتیجه ی مطلوبی ندارد. لذا چنانچه بشود مطابق با یورویی که هزینه می شود درهم یا دلار دریافت شود بازدهی بیشتری خواهیم داشت.

سلیمانی؛ با تاکید بر اینکه اطمینان دارم کارهایمان در بازارهای کشورهای حوزه ی خلیج فارس خریداران بسیاری خواهد داشت؛ افزود: باورم آنست که ایرانی ها در طراحی و خلاقیت از تمام دنیا قوی ترند.

*لزوم حمایت جدی از تولید کنندگان داخلی پارچه

مدیر برند مهدیا نیز می گوید: چند سالیست که در زمینه شال، روسری و ساق دست فعالیت داشتیم ضمن اینکه از حدود یکسال پیش نیز تولید عبا و مانتوی بلند را نیز به کارهایمان اضافه کردیم.

مهدیه هاشم زاده؛ با اشاره به اینکه در زمینه ی حجاب کارهایمان گسترده تر شده است؛ افزود: چند وقتی است که وارد تولید عمده شده ایم و اجناسمان را در بازار بزرگ تهران عرضه می کنیم و فروشنده ها از این طریق محصولات ما را خریداری و به فروش می رسانند.

وی اظهار کرد: در نظر داریم تا در آینده وارد کار صادرات اجناسمان به ویژه به کشورهای عربی شویم و تولیداتمان در آنجا نیز دیده شوند و از آنجائیکه در این باره تجربه ای نداریم به حمایت مسئولان امر نیاز داریم.

وی تصریح کرد: چندین خیاط داریم و ۲ کارگاه با ما در کار دوخت عبا و روسری همکاری دارند. کارهای دخترانه مان شامل هِد روسری و هِد شال قابل استفاده تا سنین ۱۵ سال است. به نسبت فروشی که در نمایشگاههای تهران داشتیم از نمایشگاه آبادان بسیار راضی بودیم.

مدیر برند مهدیا؛ از بالا بودن قیمت پارچه در ایران به عنوان مشکل اصلی مبتلابه در تولید محصولاتشان نام برد که سبب بالا رفتن بهای تمام شده تولیداتشان نیز می شود.

به گفته ی وی؛ این گرانی به سبب مالیات لحاظ شده بر روی پارچه ها در گمرک است که اگر واردات پارچه کم و از تولیدکنندگان پارچه داخلی حمایت شود تا پارچه های با کیفیت بالا تولید کنند این مسئله سبب می شود تا در نهایت قیمت تمام شده ی مانتو و روسری پائین بیاید و قدرت خرید مردم نیز بیشتر شود.

هاشم زاده؛ افزود: از آنجائیکه برای تولید محصولات حجاب نیاز به پارچه ی بیشتر (قیمت بالا) هست لذا قیمت فروش محصول نیز بالاست و خرید آن برای عمده ی افرادی که درآمدهای پائینی دارند به رغم علاقمندی شان به خرید، ناممکن و سخت است لذا اگر از تولید کنندگان داخلی حمایت شود کمک بزرگی به تولید کنندگان و خریداران می شود.

* ضرورت تسهیل در دریافت مجوزها

مدیر برند گلبانو؛ نیز با بیان اینکه حدود ۴ سال است که فعالیتمان را در زمینه ی پوشاک پوشیده همچون شومیز، پیراهن های بلند و محجبه، دامن و غیرهبرای بانوان آغاز کرده ایم، گفت: تاکنون به صورت تک محصولی تولیداتمان را به کشورهایی همچون هلند، آلمان انگلیس، آمریکا، عراق و عمان ارسال کرده ایم اما چون به سبب اعمال تحریمها پرداختها به سختی انجام می شود لذا با مشکلات زیادی مواجهیم و به ناچار تولیداتمان را در حجم کم  صادر می کنیم.

وی با اشاره به اینکه انتظارمان تسهیل در روند دریافت مجوزهاست؛ اظهار کرد: مسئولان با برپایی نمایشگاهای مختلف مد و لباس در کشور آن هم با دعوت از دیگر کشورها، علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی زمینه ی صادرات تولیدات را تسهیل کنند.

وی افزود: در حال حاضر سایت ما در اینستاگرام راه اندازی و فعال شده و تولیدات مان را از آن طریق برای علاقمندان در سراسر کشور عرضه می کنیم. فروشمان به صورت تک دوزی است اما کم کم به سمت تعداد و آماده فروشی پیش می رویم. در شعبه ی مان در خیابان پاسداران تولدیاتمان را بهصورت حضوری به رفوش می رسانیم. از آنجائیکه در فروش اینترنتی محدوده ی بیشتری تحت پوشش قرار می گیرد لذا خرید بالاتر است.

به گفته ی وی؛ نمایشگاه مد و حجاب سلاله که در محل هتل کاروانسرای آبادان برپا شد، اگر چه مراجعان زیادی را به خود دید اما فروش چشمگیر نبود زیرا سبک های ارائه شده در آن هنوز از سوی مردم با اقبل مواجه نشده و برای آن نیاز به زمان است.

*فروشگاه و گالری شهر کوچک

خانم خویشکار دانش آموخته ی رشته ی گرافیک و خانم گیاه (هنرمند نقاش) دو بانوی فعال آبادانی هستند که کار نقاشی بر روی سطوح مختلف از جمله چوب و سفال (به طور عمده) 

را به انجام می رسانند.

خویشکار در زمینه ی کارهایشان گفت: از آنجائیکه تمامی طراحی ها را خودمان انجام می دهیم لذا نقاشی ها به نوعی انحصاری تلقی می شود. کارها با برش و نقاشی خاصی که بر روی آنها انجام می شود، به اتمام می رسد.

وی از جاکلیدی، آینه (دستی، دیواری)، جعبه، جا شمعی، جا عود، برس، شانه از جنس چوب و شلف دیواری به عنوان کارهای قابل ارائه و عرضه آنان برای علاقمندان به کارهای هنری نام برد و اظهار کرد: پیشتر به مدت سه الی چهار سال هر یک از ما دو نفر فعالیتهای جداگانه ای را در دو پیج مختلف داشتیم اما بیش از ۲ سال است که در قالب یک گالری مشترک کارهایمان را عرضه می کنیم.

وی افزود: برای عرضه ی محصولاتمان در سطح بین المللی بسیار علاقمندیم اما تاکنون زمینه ی انجام این کار برایمان فراهم نشده است لذا امید می رود مسئولان در این باره کمک حال ما باشند تا بتوانیم کارهایمان را که به طور حتم قابل رقابت با کارهای مشابه هست را عرضه کنیم.

خویشکار؛ با بیان اینکه پس از اطلاع از برپایی چنین نمایشگاهی با تمام توان در آن شرکت کردیم، تصریح کرد: خوشبختانه کارهایمان از سوی مراجعان به نمایشگاه با استقبال خوبی مواجه شد. دوست داریم مسئولان حمایت بیشتر از هنرمندان کنند و برپایی نمایشگاههای مشابه را در دستور کار دائم خود داشته باشند ضمن اینکه هنرمندان منطقه را برای حضوری پررنگ تر در نمایشگاههای داخلی و خارجی همراهی و حمایت کنند.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا