عمومی

۷۸ درصد تهرانی‌ها دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند

به گزارش گروه سلامت سیلاد، در مراسمی که صبح امروز در مقر فرماندهی یگان‌های ویژه ناجا برگزار شد دومین مرحله از فاز دوم واکسیناسیون سیار و هوشمند کرونا از سوی یگان‌های ویژه با حضور علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران و همچنین شماری از فرماندهان ارشد یگان‌های ویژه آغاز شد. 
 
 
 زالی در این مراسم، با اشاره به اقدامات گسترده‌ای که از سوی یگان‌های ویژه برای مقابله با بحران جهان شمول کرونا صورت گرفته، عنوان کرد: از همان روزهای ابتدایی شیوع بیماری، نیروهای یگان ویژه آمادگی همه جانبه خود را در این عرصه اعلام کردند و همراهی در حوزه ضدعفونی کردن معابر، خوداتکایی برای تولید اقلام محافظتی بهداشتی و توزیع گسترده آنها و در نهایت واکسیناسیون، تجلی مجاهدت های این نیروها در مسیر مبارزه با پاندمی است.
 
 وی با اشاره به اینکه در استان تهران مدیریت ۳ مرکز واکسیناسیون به طور مستقیم بر عهده یگان ویژه است، افزود: این مراکز به لحاظ سرعت عمل، نظم و احصای جایگاه انسانی مراجعه کنندگان، از ممتازترین مراکز پایتخت محسوب می شوند.
 
 به گفته رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، مقدم ترین مرکز در ارائه خدمات واکسیناسیون به صورت شبانه روزی در تهران، مرکزی در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی است که به همت یگان ویژه راه اندازی و تجهیز شده است.
 
 زالی تصریح کرد: آمار پایین مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در میان نیروهای یگان ویژه علی رغم مدل زیست اجتماعی متفاوت، نوع پوشش مناسب واکسیناسیون، نگاه مسئولیت پذیری اجتماعی و بردباری در ارائه خدمات و راه اندازی بستر واکسیناسیون سیار و هوشمند می تواند الگوی موثری برای سایر دستگاه‌ها باشد.
 
 رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران از تلاش های سردار سلمان قلی زاده معاون هماهنگ کننده یگان ویژه ناجا، سردار حسن کرمی فرمانده یگان ویژه ناجا و مدیران و پرسنل مرکز بهداری نیروی انتظامی تشکر کرد.
 
 در این طرح پزشکان و نیروهای آموزش دیده یگان ویژه با حضور در نقاط مختلف استان تهران برای انجام واکسیناسیون افرادی که به هر دلیل توان مراجعه به مراکز واکسیناسیون را ندارند، اقدام می کنند.
 
 پوشش ۷۸ درصدی واکسیناسیون در استان تهران
 
 زالی در حاشیه این مراسم، از تزریق دوز اول واکسن کرونا برای ۷۸ درصد از جمعیت پایتخت خبر داد و گفت: بالای ۵۰ درصد جمعیت دوز دوم را نیز دریافت کرده اند و این فرآیند به سرعت ادامه دارد.

وی افزود: در گروه سنی بالای ۶۰ سال و ۷۰ سال پوشش خوبی صورت گرفته، اما برای سایر گروه‌ها نیاز به همراهی رسانه‌ها و اقناع سازی افکار عمومی حس می‌شود. واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز طی دو هفته اخیر شتاب گرفته است.
 
رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به تصویب طرح منع تردد شبانه در ستاد ملی مقابله با کرونا، لغو این طرح را نیز منوط به تصمیم همین ستاد دانست و گفت: بررسی‌های کارشناسی در ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران حاکی از این است که اعمال این محدودیت، اثربخشی چندانی در کنترل بیماری ندارد.

وی گفت: در خصوص لغو یا تغییر طرح ترافیک نیز سال گذشته مطالعات میدانی با همکاری شهرداری انجام شد که نتایج نشان از بی اثر بودن این طرح در تغییر الگوی تردد شهری و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی داشت.
 
 انتهای پیام/
 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا