استانها

۹۰۵۲ زائر حسینی از خدمات درمانی اورژانس در شلمچه بهره بردند

سید نادر نقیبی در جمع خبرنگاران از استقرار۳۰ دستگاه آمبولانس، ۴ دستگاه بالگرد و ۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس برای ایام اربعین در مرز شلمچه خبر داد، اظهار کرد: امسال نیز همچون سالهای گذشته با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی سیل خروشان مشتاقان امام حسین (ع) از شهرهای مختلف کشور به سمت مرز شلمچه روانه شدند.

وی با اشاره به بازدیدش در بیست و هفتم شهریور ماه امسال از مرز شلمچه و دیدن تجمع زائران در آنجا؛ افزود: ضمن تماس با مرکز مدیریت بحران اورژانس کشور، اقدامات لازم جهت ارائه خدمات درمانی مناسب به زائران حسینی آغاز شد.

به گفته ی وی؛ راه اندازی فوری مرکز بهداشتی درمانی شهید سلیمانی، ارسال آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، خودرو ارتباطات و بالگرد از سوی اورژانس کشور به محل یاد شده برای پوشش درمانی زائران در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: تیم مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آبادان با استقرار آمبولانس ها و اتوبوس آمبولانس های خود در مسیر زائران و در فواصل۳ کیلومتر از ابتدای میدان مقاومت (نخستین ورودی شلمچه در شهرستان خرمشهر) تا نقطه صفر مرزی، نسبت به پوشش درمانی و خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) اقدام کردند.

نقیبی؛ یادآور شد: در ایام اربعین حسینی؛ به طور روزانه ۳۰ دستگاه آمبولانس، ۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴ فروند بالگرد مستقر در فرودگاه ،۲ دستگاه خودرو ارتباطی و در مجموع ۱۲۱ نفر از نیروهای اورژانس۱۱۵ به زائران خدمات درمانی ارائه می کردند.

وی گفت: شهرستانهای آبادان، خرمشهر، شادگان، تهران، زنجان، اصفهان، شیراز، بندرعباس، یاسوج، بوشهر، شوشتر، دزفول و ماهشهر با ارسال آمبولانس و یا اتوبوس آمبولانس در امر خدمات رسانی مشارکت داشتند.

وی افزود: ۹ هزار۵۲ زائر حسینی در مرز بین المللی شلمچه توسط نیروهای اورژانس مداوا و از خدمات لازم درمانی بهره‌مند شدند.

وی اظهار کرد: همچنین به منظور ارائه خدمات لازم به حادثه‌دیدگان احتمالی،آمبولانس‌های ما حتی در نقطه صفر مرزی هم حاضر بودند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه همکاران ما در اورژانس در هر نقطه ی مورد نیاز به زائران خدمات لازم را ارائه می کردند؛ تصریح کرد: هم زمان با ارائه خدمات توسط تیم فوریتهای پزشکی مستقر در شلمچه، بیمارستان شهید سلیمانی واقع در این مرز نیز با بکارگیری پزشک طب اورژانس، پزشک عمومی، پرستار، ماما، کمک پرستار، منشی بخش و تیم فوریت های پزشکی و با راه اندازی بخش تریاژ، بستری خواهران و برادران، تزیقات خانمها و آقایان، سی. پی. آر، داروخانه، زنان و مامایی خدمات دهی به زائران را از بیست و هفتم شهریور ماه آغاز و تا یازدهم مهرماه جاری ادامه داشت.

نقیبی؛ از انجام تزریقات و سرم تراپی، پانسمان، آتل بندی، گچ گیری، سونداژ، گرفتن نوار قلب، ساکشن، پالس اکسی متری، شستشوی چشم و گوش، بخیه لایه اول و برداشتن بخیه، خارج کردن جسم خارجی سطحی از ملتحمه، خارج کردن جسم خارجی از بینی، تریاژ علائم حیاتی، مشاوره آموزشی، اکسیژن تراپی، کنترل قند خون، سی. پی. آر، مانیتورینگ قلبی، اعزام از بیمارستان صحرایی به دیگر مراکز درمانی به عنوان کارهای انجام شده در درمانگاه شهید سلیمانی واقع در مرز شلمچه یاد کرد.

وی در پایان از تلاش های شبانه روزی و بی وقفه ی تمامی کارکنان حاضر در صحنه ی خدمات رسانی به زائران اعم از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی آبادان و اورژانس های ۱۱۵ کشور، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان تامین اجتماعی، سازمان پدافند غیرعامل کشور، سازمان مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی قدردانی کرد.

۴۸

خدمات اورژانس دانشگاه علوم پزشکی آبادان به زائران اربعین
خدمات اورژانس دانشگاه علوم پزشکی آبادان به زائران اربعین
خدمات اورژانس دانشگاه علوم پزشکی آبادان به زائران اربعین
خدمات اورژانس دانشگاه علوم پزشکی آبادان به زائران اربعین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا