بازار مالی

کاربران خبرآنلاین آینده نرخ ارز را پیش بینی کردند/دلار چقدر می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در قالب یک نظر سنجی از کاربران خبرآنلاین خواسته شده است تا چشم انداز نرخ ارز و مسیری که تا پایان سال طی خواهد کرد را پیش بینی کنند.

یکی از کاربران خبرآنلاین به نام صادق پیش بینی کرده است که نرخ ارز تا پایان سال به ۳۵ هزار تومان برسد و از طرف دیگر کاربر دیگری به نام حسین با اشاره به این موضوع که توافق هسته ای تا پایان سال به نتیجه نخواهد رسید گفته است که نرخ ارز تا پایان سال حداقل ۴۰ هزار تومان خواهد بود.

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین در پاسخ به حسین گفت:" حسین جان! این آرزوی طرفداران دولت قبل است که ان شاء الله تعبیر نخواهد شد. مردم کشش این همه گرانی را ندارند."

کاربر دیگری در پاسخ به این نظر سنجی و در کوتاه مدت پیش بینی کرده است که نرخ ارز به ۳۴ هزار تومان برسد و اما در بلند مدت و در بازه زمانی ۴ سال آینده این شخص پیش بینی کرده است که نرخ ارز ۵۰ هزار تومان شود.

شما نظر بدهید/ بازار ارز چه مسیری را تجربه خواهد کرد؟

یکی از کاربران خبرآنلاین اما نظر متفاوتی در خصوص روند نرخ ارز داشته است؛ بنظرم دنیا به سرعت در حال تغییر است و معلوم نیست فردا چه اتفاقی می افتد. اما دولت جدید دنبال کنترل گرانی ارز و کالا می باشد. بنظر یه کم هم خوش شانس است. ممکن است قیمت نفت بالا برود و آمریکا هم تا حدودی کوتاه بیاید. مساله افغانستان و چین و فرانسه و … هیبت آمریکا را شکسته است و همین موجب تمرد کشورها در تبعیت از آمریکا می شود و این به نفع ایران است. خلاصه این که دلار زیاد بالا نخواهد رفت اما امید است به پایین بیاد.

تعداد زیادی از کاربران خبرآنلاین اما بر این باورند که روند نرخ ارز همبستگی زیادی به توافقات هسته ای و به سرانجام رسیدن برجام دارد؛ کاربری در این خصوص گفته است که اگر برجام به سرانجام نرسد، در حالت خوش بینانه دولت بتواند با نرخ تورم حدود ۲۰ درصد در سال افزایش نرخ دلار را هم در همین محدوده کنترل نماید. کاربر دیگری با همین محوریت پیش بینی کرده است که اگر بازگشت به برجام صورت بگیره دلار و تورم حداقل حدود ۲۰ درصد رشد سالانه رو خواهند داشت اما اگر توافقی صورت نگیره قیمت دلار هر ماه ۱۰ درصد بالا میرود.

عده ای از کاربران نیز موضوع دستوری بودن کنترل نرخ ارز را در بازار مطرح کردند؛ کاربری در این خصوص گفته است که سلام از نظر من دلار در پایان سال بین ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان خواهد بود. فعلا با فشار و دستوری پایین است.

عده ای از کاربران خبرآنلاین اما از موضوع پیگیری نرخ ارز کلافه شده اند؛ کاربری در این خصوص گفته است که از این بازار متنفرم و هیچوقت هم آن را پیگیری نمی کنم. زندگی مردم در داخل را متعادل کنید.

۲۲۳۲۲۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا