فناوری اطلاعات

هرآنچه تا به امروز درباره گوشی‌های سری پیکسل ۶ گوگل می‌دانیم

گوگل چند ماه پیش تصاویر گوشی‌های سری پیکسل ۶ را منتشر کرد و ما با ظاهر آن‌ها آشنا شدیم. این کمپانی چند روز پیش از معرفی این دستگاه‌ها در تاریخ ۲۷ مهر خبر داد، اما هنوز مشخصات آن‌ها را اعلام نکرده. با این حال تا به امروز گزارش‌ها و شایعات زیادی درباره آن‌ها منتشر شده و می‌خواهیم در این مطلب نگاهی جامع به آن‌ها داشته باشیم.

گوشی‌های سری پیکسل ۶ تفاوت بزرگی با نسل‌های قبلی دارند و بر اساس تصاویر، ظاهرا گوگل بالاخره می‌خواهد در بازار پرچمدارهای اندرویدی حرفی برای گفتن داشته باشد. این گوشی‌‌های هوشمند از طراحی متفاوتی نسبت به نسل گذشته بهره می‌برند، به تراشه اختصاصی تنسور گوگل مجهز می‌شوند و همانند گذشته دوربین‌های قدرتمندی خواهند داشت. در ادامه نگاهی به گزارش‌های درباره آن‌ها خواهیم داشت.

نام و تاریخ عرضه

از زمان معرفی پیکسل در سال ۲۰۱۶ تا به امروز، گوگل استراتژی‌اش برای نامگذاری این محصولات را تغییر نداده و حتی پس از استفاده از حرف a در پیکسل ۳a، هنوز هم چنین روندی را ادامه می‌دهد. به همین دلیل بسیاری از همان ابتدا حدس می‌زنند که نسل جدید گوشی‌های گوگل با نام پیکسل ۶ از راه می‌رسند.

گوگل دو ماه پیش با انتشار تصاویر، نام این گوشی‌ها را تایید کرد و از عرضه مدل‌های استاندارد و پرو آن‌ها خبر داد. این کمپانی همین چند روز پیش هم از معرفی آن‌ها در تاریخ ۲۷ مهر خبر داد.

طراحی گوگل پیکسل ۶

گوگل همراه با تایید نام گوشی‌های آینده‌اش، تصاویری از آن‌ها هم به اشتراک گذاشت که طراحی آن‌ها را نشان می‌دهد. این گوشی‌های هوشمند در رنگ‌های مختلفی وارد بازار می‌شوند و البته قبل از اینکه شاهد انتشار تصاویر رسمی باشیم، رندرهای آن‌ها به اینترنت راه پیدا کرده بودند.

طبق تصاویر، گوگل به سراغ سبک طراحی جدیدی رفته و روی پنل پشتی آن‌ها یک نوار برای میزبانی دوربین اصلی به چشم می‌خورد که خودنمایی می‌کند. این بخش ضخامت و ابعاد بزرگی دارد. گوگل برای مدل پرو از فریم آلومینیومی استفاده کرده و همچنین برای آن به سراغ نمایشگر خمیده رفته است.

پیکسل ۶ در رنگ‌های زیر به فروش می‌رسد:

  • پنل پشتی صورتی با بخش نارنجی
  • پنل پشتی آبی با بخش سبز لیمویی
  • پنل پشتی خاکستری با بخش نقره‌ای

پیکسل ۶ پرو در رنگ‌های زیر عرضه می‌شود:

  • پنل پشتی زرد با بخش نارنجی
  • پنل پشتی سفید با بخش خاکستری
  • پنل پشتی خاکستری با بخش نقره‌ای

تراشه انحصاری تنسور

گوگل با انتشار تصاویر سری پیکسل ۶ از تجهیز آن‌ها به اولین تراشه انحصاری‌اش برای دنیای گوشی‌های هوشمند خبر داد. گوگل اطلاعاتی درباره این چیپ منتشر نکرده و از پیکربندی‌اش بطور دقیق اطلاع نداریم. با این حال گوگل ادعا کرده که عملکردش در بین بهترین‌های بازار قرار می‌گیرد که نمی‌توانیم آن را تایید کنیم.

اخیرا اطلاعات زیادی از گوشی‌های آینده گوگل افشا شده که کمی ما را بیشتر با عملکرد تنسور آشنا می‌کند. طبق این داده‌ها، باید منتظر ۸۰ درصد عملکرد بالاتر از پیکسل ۵ باشیم. اگرچه در نگاه اول چنین موضوعی هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، اما پیکسل ۵ به تراشه میان‌رده اسنپدراگون ۷۶۵G مجهز شده که در رده چیپ‌های پرچمدار قرار نمی‌گیرد.

پیکسل ۶ گوگل

با توجه به اینکه با اولین تلاش گوگل در این زمینه روبه‌رو هستیم، نباید منتظر شکست دادن تراشه‌هایی مانند اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام یا A14 Bionic اپل باشیم. بنابراین باید منتظر یک تراشه میان‌رده قدرتمند باشیم که در رده‌ای پایین‌تر از چیپ‌های پرچمدار قرار می‌گیرد.

درباره پیکسل پیکربندی این تراشه شایعات مختلفی وجود دارد. احتمالا گوگل در تنسور از ۲ هسته Cortex-X1 با فرکانس ۲.۸۰ گیگاهرتز، ۲ هسته Cortex-A76 با فرکانس ۲.۲۵ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸۰ گیگاهرتز استفاده خواهد کرد. البته با توجه به عمر بالای Cortex-A76 نمی‌توان چندان به آن اعتماد کرد، بنابراین باید همچنان منتظر رونمایی رسمی باشیم.

مشخصات فنی سری پیکسل ۶

تا به امروز گزارش‌های زیادی درباره این محصولات منتشر شده و البته برخی مشخصات آن‌ها را گوگل رسما تایید کرده که در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت:

مشخصات رسمی پیکسل ۶:

  • نمایشگر ۶.۴ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و رفرش ریت ۹۰ هرتز
  • دوربین اصلی سه‌گانه
  • سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و سیستم عامل اندروید ۱۲

مشخصات رسمی پیکسل ۶ پرو:

  • نمایشگر ۶.۷ اینچی با رزولوشن +QHD و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز
  • دوربین اصلی سه‌گانه
  • سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و سیستم عامل اندروید ۱۲
پیکسل ۶ گوگل

البته اطلاعاتی که دیروز منتشر شدند، جزئیات بیشتری در اختیارمان قرار می‌دهند. طبق این داده‌ها، باید منتظر مشخصات زیر برای پیکسل ۶ باشیم:

  • محافظ نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس
  • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی
  • پشتیبانی از استاندارد IP68، شارژ سیمی ۳۰ وات و شارژ بی‌سیم ۲۱ وات

مشخصات پیکسل ۶ پرو هم طبق گزارش دیروز به شرح زیر است:

  • محافظ نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس
  • دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی + ۴۸ مگاپیکسلی پریسکوپی + ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید
  • دوربین سلفی اولترا واید با زاویه دید ۹۴ درجه
  • پشتیبانی از استاندارد IP68، شارژ سیمی ۳۰ وات و شارژ بی‌سیم ۲۳ وات

در کنار موارد بالا، احتمالا باید منتظر دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، باتری ۴۶۱۴ میلی آمپر ساعتی، رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایتی برای مدل استاندارد باشیم. پیکسل ۶ پرو هم احتمالا به دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایتی مجهز می‌شود.

دوربین خانواده پیکسل ۶

پیکسل ۶ پرو به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین پریسکوپی ۴۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۴ برابری و زوم ۲۰ برابری Super Res و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید مجهز می‌شود. مدل استاندارد هم به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مجهز می‌شود، اما از سایر سنسورهایش خبری نداریم. انتظار می‌رود دوربین ۵۰ مگاپیکسلی این گوشی‌های هوشمند ۱۵۰ درصد نور بیشتری نسبت به نسل قبلی پیکسل جذب کند.

پیکسل ۶ گوگل

از مشخصات فنی که بگذریم، به ویژگی‌های نرم افزاری می‌رسیم. یکی از آن‌ها با نام «Face Unblur»، تاری چهره را از بین می‌برد و چهره را شفاف‌تر می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌ها، «Magic Eraser» نام دارد که امکان حذف خودکار المان‌های داخل تصاویر را فراهم می‌کند. ویژگی دیگر با نام «Motion Mode»، در عکاسی از سوژه‌های متحرک به کاربر کمک می‌کند.

قیمت و تاریخ عرضه

یکی از ویژگی‌های مثبت گوشی‌های سری پیکسل، قیمت پایین‌تر آن‌ها نسبت به گوشی‌های رقیب است. با این حال در سری پیکسل ۶ باید منتظر قیمت بالایی باشیم چرا که طبق شایعات، قیمت مدل پرو از ۸۹۹ یورو (۱۰۵۰ دلار) شروع می‌شود.

مدل استاندارد بخاطر مشخصات فنی ضعیف‌تر، قیمت پایین‌تری خواهد داشت و احتمالا با قیمت پایه ۶۴۹ یورو (۷۵۸ دلار) از راه می‌رسد. احتمالا مدت کوتاهی پس از معرفی در تاریخ ۲۷ مهر، این گوشی‌های هوشمند وارد بازار کشورهای مختلف خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا