فناوری اطلاعات

مسافران می‌توانند با واکسن‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی وارد آمریکا شوند

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) می‌گوید ایالات متحده از ماه نوامبر به مسافران بین‌المللی که واکسن‌های مورد تایید این کشور یا سازمان بهداشت جهانی را دریافت کرده باشند، اجازه می‌دهد به خاک آمریکا وارد شوند.

سخنگوی CDC در گفتگو با رویترز می‌گوید شش واکسن توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) یا سازمان بهداشت جهانی تایید شده‌اند و شرایط سفر به ایالات متحده را فراهم می‌کنند. کاخ سفید پیش‌تر گفته بود که آمریکا در ماه نوامبر محدودیت سفر هوایی از ۳۳ کشور از جمله چین، هند، برزیل و اکثر کشورهای اروپایی را برمی‌دارد. این محدودیت برای کسانی برداشته می‌شود که دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند، با این حال مشخص نشده بود که کدام واکسن‌ها مورد تایید این کشور خواهند بود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها چندی پیش گفته بود به خطوط هواپیمایی اطلاع داده که کدام واکسن‌ها مورد پذیرش آمریکا هستند. CDC در ادامه قرار است دستورالعمل‌های بیشتری را برای تعیین الزامات سفر به خاک ایالات متحده منتشر کند.

گروه تجاری Airlines for America می‌گوید از تصمیم CDC برای تایید واکسن‌های بین‌المللی به منظور صدور مجوز ورود مسافران خرسند است: «مشتاقانه به دنبال کار با دولت آمریکا هستیم تا دستورالعمل جدید واکسن‌ها و چارچوب آزمایش مسافران را از اوایل نوامبر ۲۰۲۱ اجرایی کنیم.»

برخی کشورها برای پذیرش واکسن‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی به دولت بایدن فشار آورده بودند، چون واکسن‌های موردتایید FDA آمریکا در بسیاری از کشورهای جهان مصرف گسترده ندارند. آمریکا حالا دوباره به مسافران واکسینه ۲۶ کشور موسوم به شنگن در اروپا و بریتانیا، ایرلند، چین، هند، آفریقای جنوبی، ایران و برزیل اجازه می‌دهد وارد این کشور شوند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها پیش‌تر قوانین جدید ردیابی بیماران بین‌المللی را به کاخ سفید فرستاده بود و اکنون باید پس از اعمال نظر دولت بایدن آن را نهایی و منتشر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا