استانها

صدور قبض با گازبهای رایگان برای ۳۳۰هزار مشترک قزوینی

به گزارش خبرگزاری سیلاد از قزوین؛ اسماعیل مفرد بوشهری، مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین درباره جزئیات این طرح گفت: طرح مذکور در راستای حمایت از حقوق مشترکین خانگی (مسکونی) کم مصرف بوده و می‌تواند عامل مهمی برای تشویق مصرف‌کنندگان گاز طبیعی در راستای مصرف بهینه باشد.

مفرد بوشهری درباره مشمولین این طرح از زمان اجرایی شدن آن گفت : از زمستان ۱۳۹۹ تا شهریور سال جاری، مجموعا حدود ۳۳۰ هزار و چهارصد مشترک مشمول طرح بخشودگی شده اند که بیش از ۶۲ میلیارد ریال مبلغ کل بخشودگی بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین به مصوبه هیات وزیران در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود : در اجرای طرح بخشودگی، چنانچه مشترکین، مصرف گاز را به نسبت سال های ۹۶ و ۹۷، حدود ۱۰ درصد کاهش دهند، کل گازبها با ۱۵ درصد تخفیف محاسبه خواهد شد، در عین حال، اگر مشترکان به نسبت سال ۹۶ و ۹۷، بیش از ۱۵ درصد افزایش مصرف داشته باشند، قیمت کل گاز مصرفی آن‌ها،  ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

مفرد بوشهری در ادامه گفت: براساس همین مصوبه در ایام سرد سال، مشترکین گاز با مصرف کمتر از ۲۰۰ مترمکعب گاز در هر ماه از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهره‌مند خواهند شد. همچنین این سقف مصرف در ایام گرم سال کمتر از ۴۵ متر مکعب در هر ماه در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که این طرح شامل گازبها و کلیه هزینه‌های مرتبط با آن (مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی) است و صرفا شامل سکونتگاه‌های دائمی در حال بهره‌برداری شهری و روستایی و سکونتگاه‌های عشایری بوده و واحدهای خالی از سکنه و سکونتگاه‌های غیردائم، نظیر باغ ویلاها و خانه‌باغ‌ها مشمول این تخفیف نمی‌شوند.

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا