استانها

سید محمدرضا هاشمی به عنوان استاندار سمنان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین استان سمنان در این مراسم، وزیر کشور با قدردانی از سه سال خدمت علیرضا آشناگر در پست استانداری سمنان، سید محمدرضا هاشمی را به عنوان استاندار جدید معرفی کرد.

در جلسه یکشنبه هیات وزیران، سید محمدرضا هاشمی استاندار منتخب سمنان رای اعتماد گرفت.

سیدمحمدرضا هاشمی پیش از این به عنوان معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد (از سال ۱۳۹۸ تاکنون)، سرپرست استانداری استان قم (در سال ۱۳۹۷) و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی این استان (در سال ۱۳۹۶)، معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود (در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵) و مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان شمالی (در سال ۱۳۹۲) فعالیت داشته است.

وی همچنین در سال ۱۳۹۰ به عنوان فرماندار نمونه استان خراسان شمالی، در سال‌های ۹۳ و ۹۵ به عنوان فرماندار برتر استان سمنان و در سال ۱۳۹۸ به عنوان فرماندار برتر استان خراسان رضوی انتخاب شد.

احمد وحیدی وزیر کشور نیز در آیین تودیع معارفه استاندار جدید استان سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت ساله دفاع مقدس گفت: مسئولیت ها در دستان ما همانند یک امانت است که باید بدرستی به صاحب آن یعنی خداوند و حضرت ولی عصر بازگردد.

وحیدی در ادامه افزود: مسئولیت در کشور اسلامی ما به گونه ای نیست که کسی از آن برای خود نام ونانی بخرد و بخواهد به ملت خیانت کند والبته غاطبه مدیران ما پاک دست و مسیر آنان مسیر خدمت بوده است.

وزیر کشور، استاندار جدید را فردی پرتلاش و باسابقه درخشان دانست و افزود: پاکدستی و تلاش وافر ،اخلاص و مردمی بودن از دلایل انتخاب او بوده است و استاندار سابق نیز موجب افزایش شاخص های صنعت در سطح استان شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه تغییرات مسئولیتی می تواند تبدیل به نقطه عطفی برای جهش و پرش باشد اظهار کرد: باید جوانان به عنوان محور این تغییرات در بطن آن باشد و استاندار جدید باید از این جوانان نهایت بهره گیری در مسائل مختلف داشته باشد.

وزیر کشور کویر را به عنوان یک ظرفیت و پتانسیل بالقوه دانست و تصریح کرد: باید این ظرفیت توسط سرمایه های انسانی و نیروی فرهیخته استان بالفعل شود و همچنین باید در مورد تمام اولویت های استان کارگروه تهیه شود و براساس زمانبندی دقیق که از استاندار خواسته می شود، پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه بهره وری یک اصل مهم و اسلامی است که به آن پرداخته نشده است،اظهارکرد: ۳درصد رشد باید ازاین مسیر محقق شود و این مهم نیاز به توجه و تاکید دارد و از سوی دیگر فرهنگ اصیل سمنان نیز باید مورد اهتمام باشد تا فرهنگ غربی و ابتذال نتواند در بین مردم ریشه دواند و جامعه تنها از این طریق می تواند استوار باشد.

وی در نهایت اذعان کرد: تمام مسائل استان باید مورد توجه استاندار جدید قرار گیرد که نیازمند همراهی تمام مسئولین است تا به سرانجام رسد.

استاندار جدید سمنان تمام پهنه استان را به صورت یک واحد منسجم بداند

مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز در ادامه این جلسه ضمن گرامیداشت اربعین حسینی و تقدیر و تشکر از زحمات علیرضا آشناگر استاندار سابق سمنان، خطاب به استاندار جدید عنوان کرد: عدالت محوری و فساد ستیزی یکی از سرلوحه های کاری ریاست محترم‌ جمهوری است که توقع داریم استاندار عزیز نیز این مهم را مورد توجه قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان همچنین تاکید کرد : استان پهناور سمنان باید به عنوان یک استان واحد و منسجم درنظر گرفته شود و از دورترین نقطه محروم استان تا مرکز استان را با نگاه عدالت محوری مورد ارزیابی قرار گیرد وهمچنین باید رضایت عموم مردم را در اولویت امور در نظر گرفت.

مطیعی در ادامه اذعان کرد: از ویژگی های برجسته وی شناخت کافی از استان و همچنین میدانی بودن است که امیدوار هستیم دغدغه های نمایندگان و دلسوزی های مسئولین انقلابی را مدنظر قرار دهد و تلاش شود اهداف مدنظر رئیس جمهور نیز برآورده شود.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین تصریح کرد: بنده بنا بروظفه ذاتی خود همراه و همسو با استاندار هستیم و ممکن است تذکراتی را نیز بدهیم، اما این به معنی نفاق نیست و در تلاش هستیم اعتلای استان در نهایت کشور که مدنظرتمامی مسئولین است، محقق شود.

استاندار جدید سمنان شناخت مناسبی از سطح استان دارد

حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و خوش امد گویی به وزیر کشور گفت: علیرضا آشناگر استاندار سابق سمنان تجربه و ماحصل مدیریت چندین ساله خود در تمام دوران خدمت را در تمام این سال ها خالصانه تقدیم مرم استان سمنان کرده است و چه در دوران قبل از کرونا شاهد حضور میدانی وی در میان مردم استان بودیم و پس از بروز بیماری کرونا نیز تمام تلاش خودرا معطوف به پیگیری و کنترل روند این بیماری در استان کرده است.

وی درادامه گفت: بسیار خرسند هستیم که استاندار جدید نیز کارنامه عملکرد بسیار درخشانی دارد و بواسطه چندین سال حضور در شهرستان شاهرود شناخت بسیار مناسبی از ظرفیت های شرق استان دارد و سکانداری ادامه مسیر استانداری و انتصاب وی جای تقدیر و تشکر را از اعضای هیات دولت دارد.

ظرفیت های استان باید مورد توجه استاندار جدید باشد

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان نیز با اشاره به اینکه دولت مردمی روی کار آمده، امید به تحول را در دل مردم زنده کرده است، افزود: این حرکت روبه جلو و امیدوار کننده است وامیدوار هستیم در این شرایط سخت اقتصادی مردم تحول اساسی در معیشت و مشکلات اقتصادی ایجاد شود.

وی در نهایت اذعان کرد: استان سمنان ظرفیت های بسیار ارزشمندی را در بُعد های مختلف دارد که امیدوار هستیم استاندار جدید به انها اهتمام ویژه ای داشته باشد.

مسئله تامین آب استان در اولویت استاندار جدید قرار گیرد

علیرضا آشناگر استاندار سابق سمنان نیز در این نشست نیز در رابطه با معرفی استان عنوان کرد: استان سمنان هفتمین استان پهناور کشور و دارای اقلیم های متنوع و ویژه ای است که شبیه قاره ای کوچک است که در این سال ها در بخش صنعت رشد خوبی داشته اما متاسفانه در بخش کشاروزی پس رفت داشتیم.

آشناگر نرخ تورم در استان را همواره کمتر از نرخ تورم در کشور دانست و افزود: این موارد نشان می هد دستگاه های اجرایی در این سال ها تلاش مداوم و خوبی را داشته اند.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان دارای ظرفیت های فراوانی است،عنوان کرد: امیدوار هستیم استاندار جدید نیز به این ظرفیت ها توجه ویژه داشته باشد.

وی در رابطه با اقدامات انجام گرفته در بحث کشاورزی سطح استان تصریح کرد: متاسفانه استان سمنان نیز مانند بسیاری از مناطق کشور با محدویت منابع آبی مواجه است و تنها با ایجاد کنتورهای هوشمند و روش های نوین ابیاری که با همراهی دولت گذشته انجام شده است توانستیم تاحدودی آب استان را تامین کنیم و از هاشمی استاندار جدید خواستار پیگیری مشکل تامین اب استان هستیم.

سید محمد رضا هاشمی اولین استاندار جدید سمنان در دولت سیزدهم نیز در خاتمه این مراسم اذعان کرد: بنده ذاتا سرباز ولایت هستم و در مسیر خدمت به مردم در سراسر پهنه استان تلاش می کنم که صادقانه و خالصانه در خدمت آنها باشم.

هاشمی همچنین تاکید کرد: رمز پیروزی در برابر جبهه کفر مردمی بودن است و این مهم اولویت اینجانب در اداره امور خواهد بود.

وی در نهایت از همراهی مسئولین و اعتماد هیات وزیران تقدیر و تشکر کرد و افزود: امیدوار هستم بتوانم در مسیر ولایت و رهبری گام برداریم و از این مسیر خارج نشوم.

اعمال محدودیت های خاص کرونایی با اجرای قرنطینه هوشمند

وزیر کشور همچنین در بدو ورود به سمنان در گفتگو با خبرنگاران گفت: با اجرای قرنطینه هوشمند ، محدودیت های عام کرونایی لغو و این محدودیت ها فقط شامل بیماران خواهد شد.

احمد وحیدی گفت : قرنطینه هوشمند طراحی شده مورد تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گرفته و هدف آن موقعیت یابی افراد دچار بیماری و ایجاد محدودیت برای این افراد است .

وی افزود : بر این اساس ، سایر محدودیت های عمومی در جامعه برطرف می شود و درواقع به جای اینکه محدودیت عام داشته باشیم ، محدودیت فقط شامل حال افرادی است که بیمار باشند و نتیجه آن کار و کسب ها به روال عادی خود باز می گردد و مشکلات اقتصادی ناشی از محدودیت های کرونایی برطرف می شود.

وزیر کشور همچنین با ارزیابی مطلوب روند بازگشت زائران اربعین حسینی از مرزهای زمینی و هوایی گفت: در مرزهای شلمچه، مهران و چزابه، خودروها و مسیرهای ریلی آماده هستند تا زائران را به مقاصدشان منتقل کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وحیدی همچنین با بیان اینکه روال انتخاب استانداران به صورت تدریجی در حال انجام است، پیش بینی کرد: روند شناسایی، انتخاب و تصویب استانداران در هیات دولت تا یک ماه آینده به اتمام برسد.

سید محمدرضا هاشمی به عنوان استاندار سمنان معرفی شدسید محمدرضا هاشمی به عنوان استاندار سمنان معرفی شد

سید محمدرضا هاشمی به عنوان استاندار سمنان معرفی شد

سید محمدرضا هاشمی به عنوان استاندار سمنان معرفی شد

۴۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا