فناوری اطلاعات

اپل از روش منحصر به‌فردی برای تغییر رفرش ریت نمایشگر آیفون ۱۳ پرو استفاده می‌کند

اپل امسال بالاخره نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتزی را به نمایشگر مدل‌های پرو آیفون ۱۳ اضافه کرد و حالا طبق گزارشی جدید، رفرش ریت نمایشگر این محصولات نه فقط بر اساس اپلیکیشنی که در صفحه وجود دارد، بلکه بر اساس سرعت انگشت کاربر روی صفحه نمایش هم تعیین می‌شود.

به گزارش وب‌سایت Inc، نرخ نوسازی نمایشگر پروموشن در آیفون ۱۳ پرو برای مثال در هنگام خواندن توییت تا ۱۰ هرتز پایین می‌آید. اگر به آرامی اسکرول کنید، نرخ نوسازی ممکن است تا ۶۰ هرتز بالا برود، اما اگر سرعت اسکرول را بیشتر کنید، نرخ نوسازی می‌تواند تا ۱۲۰ هرتز افزایش یابد.

به عبارت دیگر، نرخ نوسازی فقط وابسته محتوای موجود در صفحه نیست و به سرعت حرکت انگشت شما روی شیشه نمایشگر هم بستگی دارد. اپل با این کار توانسته ضمن ارائه بهترین و روان‌ترین تجربه دیداری، عمر باتری مدل‌های پرو را حفظ کند.

آیفون ۱۳ پرو مکس

کوپرتینویی‌ها همچنین از فناوری پنل LTPO کمک گرفته‌اند. این فناوری توسط خود اپل ساخته شده و حالا روی برخی از گوشی‌های اندرویدی و اپل واچ هم استفاده می‌شود. همان‌طور که مدیر ارشد بازاریابی اپل در مراسم معرفی آیفون‌های جدید گفت، نمایشگر LTPO نرخ فریم صفحه را در صورت نیاز بالا می‌برد، اما چنان‌چه به نرخ بالا نیاز نداشته باشید، تعداد فریم‌ها پایین می‌آید تا عمر باتری تلف نشود.

آیفون ۱۳ پرو با کمک نرخ نوسازی وابسته به سرعت انگشت می‌تواند بهترین نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بازار را داشته باشد. این قابلیت فعلا فقط در دسترس مدل‌های پرو آیفون ۱۳ قرار دارد، اما اگر سابقه اپل را مدنظر قرار دهیم، می‌توانیم امیدوار باشیم که آیفون ۱۴ سال آینده به این قابلیت مجهز شوند.

طبق گفته «مارک گورمن» از بلومبرگ، سری آیفون ۱۴ با طراحی کاملا متفاوتی معرفی می‌شود، اما فعلا هیچ اطلاعاتی درباره این دستگاه در دسترس نیست. فقط می‌دانیم که این خانواده احتمالا چهار مدل خواهد داشت: آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ مکس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا