فناوری اطلاعات

افشای مشخصات کامل گوشی‌های سری پیکسل ۶ و تراشه تنسور گوگل

چندین ماه از زمانی که گوگل تصاویر سری پیکسل ۶ را منتشر کرد، می‌گذرد اما هنوز بطور کامل از این دستگاه‌ها رونمایی نشده. اما حالا پیش از عرضه، جزئیات بیشتری در مورد گوشی‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو و چیپست تنسور مورد استفاده آن‌ها به اینترنت راه پیدا کرده است.

طبق گزارشی جدید، پیکسل ۶ از نمایشگر ۶.۴ اینچی امولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و نسخه پرو از نمایشگر ۶.۷۱ اینچی امولد با رزولوشن +QHD و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد.

این گوشی‌های هوشمند به چیپست اختصاصی تنسور مجهز هستند که انتظار می‌رود از دو هسته X1 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز، دو هسته A78 با فرکانس ۲.۲۵ گیگاهرتز و چهار هسته A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز استفاده کند. نیازهای گرافیکی کاربران نیز توسط پردازشگر گرافیکی «مالی G78» برآورده می‌شود. همچنین گفته می‌شود تنسور در حقیقت تراشه معرفی نشده اگزینوس ۹۸۵۵ سامسونگ است.

پیکسل ۶

مدل استاندارد این گوشی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ و لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی IMX386 سونی بهره می‌برد. از طرف دیگر، مدل پرو از ماژول دوبین سه‌گانه استفاده می‌کند که علاوه بر دو سنسور قبلی، شامل یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی با زوم ۴ برابر هم می‌شود. در پنل جلویی هر دو دستگاه یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای گرفتن عکس‌های سلفی و تماس ویدیویی خواهند داشت.

از گزینه‌های اتصال سری پیکسل ۶ نیز می‌توان به شبکه Wi-Fi 6E ،۵G و تکنولوژی Ultra-wideband اشاره کرد. توان موردنیاز این دستگاه توسط باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی jhldk می‌شود که اخیرا تایید شده بود از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. در بخش نرم افزار با آخرین نسخه سیستم عامل موبایل گوگل یعنی اندروید ۱۲ روبه‌رو خواهیم شد.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که گوگل در حال آماده شدن برای عرضه جدیدترین گوشی‌های سری پیکسل ۶ در ۲۷ مهرماه است، البته این تاریخ رسما اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا