جامعه

۳ کار مهم آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید

علیرضا کاظمی عصر پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان گلستان اظهارکرد: تمام تلاش این وزارتخانه، آغاز سال تحصیلی با آرامش برای دانش‌آموزان و خانواده های آنها و معلمان است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: سه مسیر مدرسه تلویزیونی، شبکه شاد و آموزش حضوری را در سال تحصیلی جدید آغاز خواهد کرد. طبق گفته وی نسخه جدید شاد روز ۲۷ شهریور رونمایی خواهد شد.

کاظمی اضافه کرد: ۹۸ درصد کشور تحت پوشش صداوسیما قرار داشته و همچنین حدود ۷۰ درصد دانش آموزان هم به شبکه شاد دسترسی دارند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به اینکه ایجاد کانون ها، اردوگاه ها و دارالقران ها مطالبه دانش آموزان و معلمان است لذا باید ردیف ویژه ای برای این بخش در نظر گرفت.

وی قول داد که ایجاد یک هنرستان کشاورزی در گرگان، یک هنرستان دریایی در گمیشان و یک کانون فرهنگی و هنری در آق قلا در دستور کار قرار بگیرد.

کاظمی در آیین افتتاح مدرسه حیات طیبه گرگان هم در جمع خبرنگاران گفت: ۱۰ هزار کلاس درس تا اول ماه مهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: اولویت وزارت واکسیناسیون کرونا و بازگشایی مدارس سلامت همراه با حفظ سلامت آنها است لذا احتمال بازگشایی مدارس مدتی بعد از آغاز سال تحصیلی دور از انتظار نخواهد بود.

به گفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکنون ۹۰ درصد فرهنگیان کشور دوز اول واکسن کرونا و حدود ۳۰ درصد دوز دوم را دریافت کردند.

۲۳۲۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا