استانها

میدان داران جبهه دفاع مقدس حماسه سازان ابدی ایران اسلامی هستند

سید زین العابدین موسوی؛ با انتشار پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن سی و یکم شهریورماه آغاز هفته دفاع مقدس به شهروندان آبادانی، اظهار کرد: آنچه باعث شده است که دلاورمردی ها ورشادتهای مردم ایران اسلامی در ایام دفاع مقدس سال به سال نمود بیشتری پیدا کند خلوص نیت، ایمان والا و غیرت و مردانگی کسانی است که با الگو گرفتن از مشی سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین سنگرهای دفاعی اسلام را تنظیم و مستحکم کردند. آنان با همین ایده برای جلوگیری از هجوم خصمانه رژیم متجاوز بعث عراق دفاع مقدس را بنیان نهادند و توانستد از خاک، شرف و ناموس ایران اسلامی دفاع کنند.
وی افزود: آبادان عزیز ما به عنوان پیشانی دفاع مقدس با جانفشانی فرزندانش حماسه ها آفرید، دوم مهرماه بهترین سند است تا بگوید با بمباران ساختمان آموزش و پرورش آبادان کسانی که در دفاع و مقاومت لحظه ای شهر را ترک نکردند به شهادت رسیدند. هفتم مهر و شهادت عده زیادی از آتش نشانان باشرف پالایشگاه آبادان در حمله بمباران هوایی عراق به پالایشگاه بیانگر دفاع و مقاومت کارگرانیست که لحظه ای تولید را تعطیل نکردند. آمار مجروحین و شهدای مردمی آبادان در جنگ ۸ ساله بهترین سند تاریخی است که پیامش این است که همه در کنار هم دین خود را در جنگ نابرابر و دفاع مقدس به ایران اسلامی ادا کرده اند.

وی تصریح کرد: در کنار این وقایع دو حماسه بزرگ و ملی و غرور آفرین ۵ مهر سالروز شکست حصر آبادان طی عملیات ثامن الائمه و همچنین حماسه بزرگ ذوالفقاری در تاریخ ۹ آبان میتواند نقطه طلایی و درخشانی از آبادان و مردم باشرف آن در تاریخ حماسه سازان ایران اسلامی تا ابد به جای بگذارد.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان یادآور شد: دفاع مقدس دانشگاهی بود که فارغ التحصیلانش یا به درجه رفیع شهادت نائل شدند و یا رزمندگانی هستند که با حماسه سازی های مستمر در جغرافیای داخلی و خارجی اجازه ی تجاوز به حریم اسلام و مملکت اسلامی را به بدخواهان نمی دهند.

موسوی؛ گفت: به روح تمام شهدای سرزمین پاک ایران که در تمامی دوران برای حفظ خاک این سرزمین مقدس جان خود را فدا کردند درود می فرستیم و به روح پر فتوح تمام شهدای جنگ تحمیلی و امام شهدا سلام ویژه می‌فرستیم و به تمام رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده معزز شهدا درود می فرستیم. آنها افتخار آفرینانی هستند که حتی نسلهای آینده هم سر در مقابل عظمت آنان فرود خواهند آورد دعا می کنم که بتوانیم رهروان صدیقی برای تمامی قهرمانان ماندگار ایران اسلامی باشیم.

۴۶

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا