اقتصاد

معرفی مرجع آموزش آشپزی پارسی دی

اما بین انچه که آشپزان اشرافی میپختند و آنچه که در سفرهای مردمان قرار تفاوت وجود داشت و دارد. بر همین اساس طبقه اشرفی فرانسه به دستورپخت انواع غذاهایی که در آشپزخانه هایشان بر طبق آن عمل میشد "آشپزی عالی" دانستند و تفاوت هایی را با آنچه که در بین مردم عادی جامعه مرسوم بود و تحت عنوان "آشپزی عادی" معرفی شد، بر شمردن. جالب است که بدانید در ایران چنین دسته بندی ایی در هنر آشپزی، وجود نداشته. و طرز تهیه انواع غذاها یک دستور ثابت دارد و تنها تفاوت بین سفره غنی و فقیر در جنس و میزان مواد اولیه است، البته تفاوت هایی بین ذائقه مردمان مناطق مختلف وجود دارد که در ادامه به بررسی بیشتر آن می پردازیم.

آشپزی در ایران تاریخچه دیرینه دارد و ابتدایی ترین نشانه ها در افسانه هایی در زمان ضحاک ارائه شده است و همچنین در ادامه دست نوشته هایی از زمان ساسانیان یافت شده است که دلیلی مستند مبنی بر مهم دانستن "هنرآشپزی" نزد ایرانیان است. از این ور می توان نتیجه گرفت از انجایی که ایرانیان سابقه باستانی در ارائه هنر آشپزی دارند آموزش آشپزی برای پارسی زبانان کار آسانی نیست و نیازمند تحقیق فراوان، دقت بالا و تلاش مضاعف دارد. بر همین اساس امروز قصد داریم یکی از بهترین سایت های آشپزی فارسی زبان را به شما معرفی کنیم که علاوه بر دقیق و کامل بودن دستور پخت ها، تنوع فراوانی نیز در ارائه رسپی انواع غذاهای ایرانی و خارجی، انواع دسر و پیش غذا و حتی نوشیدنی دارد.

مرجع آشپزی پارسی دی فعالیت خود را در زمینه آموزش آشپزی از سال ۱۳۹۱ آغاز کرده است و بالغ بر ۹ سال است که در زمینه گردآوری دستورپخت انواع غذاهای داخلی و خارجی و حتی محلی که بعضا به دست فراموشی سپرده اند، تلاش می کند. با به روز شدن شیوه های یادگیری گروه پارسی دی با اضافه کردن متخصصین فناوری اطلاعات، اقدام به راه اندازی سایت آموزش آشپزی خود کرد و قصد دارد در آینده ایی نچندان دوراپلیکشن آموزش آشپزی پارسی دی راه اندازی میشود، تا آموزش اشپزی به سادگی هر چه تمام تر در اختیارعلاقمندان به هنر آشپزی قرار گیرد.

معرفی مرجع آموزش آشپزی پارسی دی

چرا پارسی دی

دسته بندی آموزشهای پارسی دی به صورت کاملا شسته و رفته در اختیارعلاقمندان قرار گرفته است تا کاربران به راحتی بتوانند در فضای این سایت بگردنند و طرز تهیه غذای مورد علاقه خود را بیایند. پارسی دی از هرگونه تبلیغ اضافه ایی که منجر به سردرگمی و اذیت شدن کاربر می شود پرهیز کرده است و تمامی رسپی غذاهای پارسی دی به زبانی ساده و شفاف بیان شده است. اما این تنها مزیت سایت اموزش آشپزی پارسی دی نسبت به سایرین نیست، در ادامه بیشتر با امکانات سایت پارسی دی اشنا میشویم:

در پارسی دی میزان کالری غذا برآورد شده است تا افرادی که قصد رعایت رژیم خاصی برای افزایش و یا کاهش وزن دارند بتوانند بر اساس رژیم خود غذایی باب میل برای پخت و پز انتخاب کنند این قابلیت به خصوص در طرز تهیه های کیک و شیرینی میتواند کمک شایانی برای حفظ سلامت شما داشته باشد.

آموزش آشپزی با پارسی دی بصورت مرحله به مرحله و با زبان ساده است تا پخت و پز در حین مطالعه دستورپخت با خواندن جملات گنگ و نامفهوم برای میتدیان و حتی حرفه ها سخت تر نشود و کاراموز آشپزی بداند که حال موقع انجام چه کاری است و در نهایت به آنچه که می خواهد دست بیابد.

مرجع آموزش آشپزی پارسی دی دارای بخش ویدئویی است که از ساده ترین کارها برای آشپزی مانند خرد کردن سیب زمینی تا طرز تهیه های پیچیده را در غالب ویدئو در اختیار کاربران خود قرار داده است تا آموزش ها هم برای افرادی که مبتدی هستند مفید و آموزنده باشد و هم آشپزان حرفه ایی تر با دیدن جزئیات بیشتر روند کار نکات ریز اما مهم و کارآمد فراوانی را به ظرافت هنر آشپزی خود اضافه کنند.

پارسی دی به ذائقه مختلف احترام میگذارد و دستور پخت های خود را براساس ذائقه خطه های مختلف ارائه داده است و در رابطه با ریشه و خواستگاه غذاها میپردازد تا کاربر بنا به فرهنگ خود غذای محبوبش را طبخ کند.

معرفی مرجع آموزش آشپزی پارسی دی

رسپی غذاهای خارجی در سایت آموزش آشپزی از منابع معتبر تهیه و ترجمه شده است، و توسط کارشناسان آشپزی مورد بررسی قرار گرفته است تا از ابهامات و کلی گویی ها در ارائه دستورپخت غذاهای فرنگی جلوگیری شود. لیست بلندی از دستورپخت غذاهای غیر ایرانی در سایت وجود دارد که می تواند از نظر تنوع هرسلیقه ای را راضی نگه دارد.

پارسی دی نگاه ویژه ایی به آن دسته از افرادی که طبق دستور پزشک از مواد های غذایی خاصی پرهیز داده شده اند، کرده و در حین ارائه طرز تهیه غذاها، اگرامکان جایگزینی مواد اولیه وجود دارد، به آن اشاره شده است. پارسی دی همچنین برای افرادی که به دنبال یادگیری طرز تهیه انواع غذاهای سالم بدون نمک و شکر و روغن هستند، هم کار را راحت کرده، کافیست شما نام غذایی که میخواهید در قسمت سرچ سایت وارد کنید تا غذاهای مشابه امامتفاوت را در قسمت راست سایت مشاهده کنید.

در پایان ضمن آروزی پررونق بودن سفره همه خانواده ها در سراسر دنیا، فارغ از رنگ و نژاد و دین و مذهب، امیدواریم به سایت آموزش آشپزی پارسی دی سر بزنید و از دستورپخت های ارائه شده در این سایت نهایت استفاده را ببرید. و اگر نقطه نظری و یا پیشنهادی در راستای بهیود امکانات پارسی دی دارد، آن را از طریق تماس با ما سایت پارسی با مسئولین این سایت در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا